ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 آذر 1404
شنبه 29 آذر 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1390     |     کد : 18657

اوديسه ‌هوندا، يك ميني‌ون واقعي

وقتي طراح اصلي هوندا اوديسه خود مالك 7 تا از آنها باشد، پس بايد دانش وي در اين زمينه بسيار عميق باشد و هنگامي‌كه گروه مهندسي مالك بيش از40 هوندا اوديسه باشند...

جام جم آنلاين: وقتي طراح اصلي هوندا اوديسه خود مالك 7 تا از آنها باشد، پس بايد دانش وي در اين زمينه بسيار عميق باشد و هنگامي‌كه گروه مهندسي مالك بيش از40 هوندا اوديسه باشند، نمي‌توان گفت كه طراحي، شغل آنها محسوب مي‌شود، بلكه مي‌توان آن را به عنوان يك تعهد در نظر گرفت.اين خودرو گاهي اوقات به عنوان يك ميني‌ون مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

كاتالين متي، طراح اصلي هوندا اوديسه 2011 است. وي مي‌گويد كه ساخت اين خودرو حدود 5/3 سال طول كشيد.

او به صورت فعالانه با همكارانش روي خودروي هوندا در شهر رايموند كار مي‌كرد. (از نظرموقعيت جغرافيايي، اوديسه در شركت هوندا آلاباما ـ لينكلن AL ـ ساخته مي‌شود جايي كه خودروهايي مانند پيلوت سوو، ريد. ج‌لاين پيك‌آپ و v6آكورد سدان ساخته مي‌شوند) وقتي متي به شركت اوديسه آمد بسيار خوشحال و مشتاق به نظر مي‌رسيد. او طراح بخش خارجي اولين نسل از خودروهاي سيويك كوپ بود كه در حقيقت به عنوان بخشي از سيويك لاين‌آپ‌هاي نسل پنجمي‌ محسوب مي‌شود.

او مي‌گويد: «اين خودرو تا حد زيادي مورد استقبال تونرها قرار گرفت. هنوز هم من اين ماشين را دوست دارم.» متي كه مالك 7 اوديسه است مي‌گويد: «من دقيقا مي‌دانم كه چگونه اين خودرو حركت مي‌كند و اطلاعات زيادي در مورد آن دارم.» بله درست است، او ازسال 1995 تاكنون هر دو سال يكبار يك نمونه از اين خودرو خريده است و علاقه شديدي به مسافرت‌كردن با اين خودروها دارد، به همين علت با خانواده خود به مكان‌هايي مانند يلواستون و گلاسيرنشنال پارك مسافرت مي‌نمايد و در مورد ميني‌ون اطلاعات بيشتري دارد.

هوندا اوديسه خودروي شيك و جالبي است كه يك دكمه برقي در تسمه باربند آن تعبيه شده است. اين خودرو بيشتر براي خانواده مناسب است.

در مورد تسمه باربند از كاتالين متي سوالاتي را پرسيديم كه وي در پاسخ گفت: «ما سعي كرديم اين خودرو را به گونه‌اي بسازيم كه بي‌نظير باشد، به گونه‌اي كه از فاصله دور قابل تشخيص باشد. مردم نمي‌توانند تسمه باربند را مشاهده كنند، مگر اين‌كه ستون يا تيغه به سمت جلو فشار داده شود و به واسطه آن ستون شيب‌دار و باريك مي‌گردد، آنگاه تسمه باربند قابل مشاهده خواهد بود.»

در مورد دكمه برقي بايد به نكته‌اي اشاره كرد و آن مربوط مي‌شود به اين‌كه چرا تيغه‌ها در كشويي روي صفحه فلزي قابل مشاهده هستند، ولي روي سطح شيشه ديده نمي‌شوند. متي در اين مورد مي‌گويد: «اين قسمت براي كودكاني در نظر گرفته شده است كه در رديف سوم مي‌نشينند جايي كه دكمه برقي به سمت پايين فشار داده مي‌شود، در نتيجه آنها مي‌توانند قدرت ديد بيشتري نسبت به فضاي بيرون خودرو داشته باشند و به واسطه موقعيت نرده‌هاي كشويي آنها مي‌توانند فضايي در حدود 4 اينچ به دست بياورند.»

اگر بخواهيد به يك مسافرت طولاني مدت برويد، سيستم‌هاي مولتي‌مديايي درداخل خودرو تعبيه شده كه صفحه نمايش آنها در ميان ساير خودروهاي هوندا بزرگ‌ترين محسوب مي‌شود (پهنايي درحدود 2/16 اينچ.)

خواستن، توانستن است

شايد شما به اين نتيجه برسيد كه ميني‌ون از نظر ساختاري محكم نيست، ولي مي‌تواند شرايطي را كنترل كند كه ممكن است افراد عادي با آن روبه‌رو شوند. شما مي‌توانيد به استاديوم NFL مراجعه كنيد و رانندگان نيمه‌حرفه‌اي را مشاهده كنيد كه ساعت‌هاي زيادي را صرف رانندگي كرده‌اند. در طول برنامه توسعه شركت اوديسه تجزيه و تحليل‌هايي روي هوندا انجام شد، استيون فري و همكاران مهندس‌اش توانستند به اين نكته پي ببرند كه چگونه مشتريان هوندا مي‌توانند همانند رانندگان حرفه‌اي عمل كنند.

چگونه آنها مي‌توانند اين ريسك را بپذيرند كه خودرو با يك توقف كنترل شده به اطراف پرتاب نشود؟ اين فرآيند تا حد زيادي به ساختار بدنه بستگي دارد: 59 درصد فولاد با مقاومت بالا. اما سبك است و وزن بدنه كمتر از27/5پوند است.

در مورد ايمني خودرو بايد بدانيد ‌كه: مقاومت سقف 2/2برابر بيشتر و مقاومت پيشراني كناري نيز 7/3 برابر بيشتر از نمونه هاي رايج است.

اندازه‌هاي ترمز عقب و جلو در حدود يك اينچ است (چرخ جلو 6/12 اينچ و چرخ عقب 2/13 اينچ). از نظر لغزندگي: بخش عرضي (2/79 تا 2 اينچ ) و تحتاني ( 4/86 تا 4/0 اينچ.) اين مزيت‌ها بيشتر به علت وجود لاستيك‌هاي با مقاومت دوران يا چرخش چرخ پايين، بادشكن در عقب، قاب ورشويي بغل خودرو، هدايت‌كننده هواي رادياتور و حفاظ‌ها يا سپرهاي شيشه بغل مي‌باشد.

ويژگي‌هاي موتور اين خودرو با توجه به مديريت سيلندر متغير است ، به اين معني كه به شرايط رانندگي بستگي دارد و مي‌تواند با توجه به شرايط ايجاد شده از 3، 4 يا 6 سيلندر استفاده كند.

هوندا اوديسه 2011 در يك نگاه


موتور : مدل i-VTEC V6 ، 3/5 ليتري با گشتاور Ib-ft 250

قدرت موتور: صفرتا 62 mph وبه مدت 8/8 ثانيه

وزن بدنه: كمتر از5/27 پوند

اندازه‌هاي ترمز عقب و جلو: در حدود يك اينچ

اندازه چرخ جلو: 6/12 اينچ

اندازه چرخ عقب: 2/13 اينچ
















autoweek / مترجم: نرگس عبداللهي


نوشته شده در   سه شنبه 6 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode