ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1390     |     کد : 18652

زندگي سعدي انيميشن شد

بخش عمده‌اي از برنامه‌هاي انيميشني كه از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش مي‌شوند محصول تلاش انيميشن ‌سازاني است كه در نقاط مختلف كشور مشغول فعاليت هستند.

جام جم آنلاين: بخش عمده‌اي از برنامه‌هاي انيميشني كه از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش مي‌شوند محصول تلاش انيميشن ‌سازاني است كه در نقاط مختلف كشور مشغول فعاليت هستند.در حال حاضر نيز مراكز مختلف سيما ساخت مجموعه‌هاي انيميشني متعددي را در دستور كار خود قرار داده‌اند.
موجودات فضايي در تالاب انزلي

انيميشن قصه‌هاي تالاب گيلان در 26 قسمت 11 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي وكارگرداني مسعود بني‌جمالي در صدا و سيماي مركز گيلان در حال توليد است.

بني‌جمالي در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهميت موضوع مراحل تحقيق و پژوهش اين مجموعه 24 ماه طول كشيد كه پس از آن مراحل پيش توليد نيز به مدت 6 ماه صورت گرفت.وي اضافه كرد: توليد اين مجموعه از ابتداي آذر سال گذشته آغاز شده و تا پايان سال 1391 به اتمام خواهد رسيد.وي درخصوص داستان اين مجموعه اظهار كرد: موجودي فضايي در اثر سر پيچي از دستورات راهنما در فضا با اجرام فضايي برخورد كرده و سفينه‌اش دچار مشكل مي‌شود و به طرف منظومه شمسي و كره زمين و در نهايت تالاب انزلي سقوط مي‌كند.

همراهي با سعدي در سفرهاي 30 ساله

انيميشن سفرهاي سعدي هم به تهيه‌كنندگي سعيد ترخاني و كارگرداني عليرضا قنبري در 30 قسمت 22 دقيقه‌اي در صدا و سيماي مركز فارس توليد مي‌شود.

ترخاني با بيان اين‌كه اين مجموعه با ساختار داستاني توليد مي‌شود، گفت: زندگي سعدي به عنوان شخصيت اصلي داستان در هر قصه (از كودكي، نوجواني، جواني و بزرگسالي و سفرهاي 30 ساله او به شهر‌هاي مختلف) با محوريت خود شيخ اجل تعقيب مي‌شود. وي افزود: قصه‌ها با الهام گرفتن از معاني و مفاهيم اخلاقي و انساندوستانه كليات سعدي وبا استفاده از داستان‌ها وموقعيت‌هاي موجود در اين حكايات و اشعار و با قرار دادن آنها در يك داستان نمايشي و دراماتيك به پيش مي‌رود.ترخاني تصريح كرد: داستان سفرهاي سعدي با استفاده از تخيل نويسنده و با توجه به حقايق موجود تدوين شده است، گنجاندن حكايات و اشعار سعدي به عنوان تم و مضمون هر قصه، گره، گره‌گشايي و ديالوگ و... روح اين معاني را به اين مجموعه تزريق كرده است.

تهيه‌كننده انيميشن سفرهاي سعدي ابراز كرد: نويسندگان اين مجموعه تمام تلاش خود را در تحليل و به روز بودن، اقتباس والهام گرفتن از اشعار و حكايات سعدي به كار برده‌اند.

قصه‌هاي دشت گل

مجموعه انيميشن قصه‌هاي دشت گل در 13 قسمت 7 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي و كارگرداني اميد آژيرابي در صدا و سيماي مركز گلستان تهيه و توليد مي‌شود.

آژيرابي با بيان اين‌كه اين انيميشن حدود 4 ماه پيش توليد داشته است، گفت: توليد اين مجموعه از شهريور سال گذشته شروع شده و در شهريور ماه امسال آماده پخش خواهد شد.وي درباره داستان اين مجموعه نيز گفت: گلپا و گلسا دو شخصيت اين انيميشن هستند كه پاي قصه مادربزرگ و پدربزرگ خود مي‌نشينند و در هر قسمت قصه‌اي آموزنده و پر از ماجرا تعريف مي‌شود. اين داستان‌ها بيشتر متعلق به استان گلستان و بومي است.

وي به نكته‌هاي ظريف تربيتي در توليد انيميشن اشاره و ابراز كرد: از ويژگي‌هاي ديگر اين مجموعه پويايي تهيه انيميشن در داخل استان است زيرا ساخت انيميشن در داخل استان گلستان نسبت به ديگر استان‌ها به دليل كمبود نيروي متخصص به كندي پيش مي‌رود، به همين دليل توليد انيميشن به صورت آموزشي ـ توليدي صورت مي‌گيرد تا نيروها هنگام آموزش به توليد هم بپردازند.

مبارزه با منفعت‌طلبان

مجموعه انيميشن «محيط بانان» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني صمد غلامزاده در 13 قسمت 11 دقيقه‌اي در شبكه طبرستان تهيه و توليد مي‌شود.غلامزاده با بيان اين كه اين مجموعه با هدف آموزش و موضوع ارشادي توليد مي‌شود، گفت: در انيميشن محيط بانان، دو محيط بان در يك قرارگاه پيشرفته و مجهز محيط باني، وظيفه پشتيباني و حمايت از محيط زيست را دارند.

وي افزود: اين دو محيط‌بان با استفاده از سيستم‌هاي ديده‌باني از دريا، جنگل، مراتع و حيوانات مواظبت مي‌كنند. اما در مقابل آنان يك تيم شرور قرار دارند كه با برهم زدن چرخه طبيعي محيط زيست قصد منفعت‌طلبي و سودجويي دارند.

غلامزاده ادامه مي‌دهد: در اين انيميشن، تيم خلافكار سعي دارند با انواع حيله‌ها مانند قطع درختان، به‌دام انداختن و فروش حيوانات جنگل و كمياب، بيشترين منفعت را از آن خود كند.

غلامزاده با بيان اين‌كه در توليد اين مجموعه از تكنيك سه‌بعدي استفاده شده است، گفت: اتودها و كاراكترهاي فراواني طراحي شد تا جذابيت لازم براي مخاطب ايجاد شود. وي با بيان اين‌كه توليد اين مجموعه 5 ماه پيش آغاز شده است، ابراز كرد: توليد انيميشن محيط‌بانان از دي سال گذشته آغاز شده است.

ماجراهاي حيوانات در مزرعه سبز

مجموعه انيميشن «مزرعه سبز» به كارگرداني عليرضا عباچي‌نژاد و تهيه‌كنندگي كيوان ميراهل‌يكان در 13 قسمت 10 دقيقه‌اي به همت صدا و سيماي آذربايجان شرقي تهيه و توليد مي‌شود. ميراهل‌يكان گفت: اين مجموعه با بهره‌گيري از تكنيك‌هاي متعددي همچون تكنيك سه‌بعدي تلاش مي‌كند مخاطبان كودك را جذب كند.

وي درباره داستان اين مجموعه نيز گفت: اين انيميشن مزرعه‌اي است كه در آن حيوانات اهلي زندگي مي‌كنند و هر كدام شغل و وظيفه‌اي دارند. در هر قسمت اتفاق خاصي براي مزرعه مي‌افتد و به كمك هم مشكلاتشان را حل مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه پيش‌توليد اين مجموعه چهار ماه طول كشيده است، ابراز كرد: مدت توليد انيميشن مزرعه سبز 17 ماه است كه اميدواريم تا پايان ارديبهشت امسال تمامي قسمت‌ها آماده پخش شود.

ماجراهاي كلبه جنگلي

انيميشن بچه‌هاي جنگل به تهيه‌كنندگي و كارگرداني شهرام بيگي در 13 قسمت 11 دقيقه‌اي در صدا و سيماي مركز گلستان در حال توليد است. بيگي گفت: انيميشن بچه‌هاي جنگل 4 ماه پيش توليد داشته و از مرداد سال گذشته توليد اين مجموعه آغاز شده است. داستان اين انيميشن درباره خانواده يك پزشك است كه فرزندانش را به يك كلبه جنگلي مي‌فرستد، در اين ميان دختر كوچك با حيوانات عجيب و غريبي برخورد مي‌كند.

بيگي استفاده از فضاها و شخصيت‌هاي بومي استان، آشنايي كودكان و نوجوانان با جنگل و آشنا كردن آنها با خطرات و حفظ جنگل، دوستي و همدلي بين همديگر و مراقبت از حيوانات جنگل را از ويژگي‌هاي اين مجموعه عنوان كرد. وي با بيان اين‌كه تاكنون در مراحل توليد مشكل خاصي ايجاد نشده و همكاري‌هاي لازم صورت گرفته است، تصريح كرد: براي جذابيت بيشتر اين مجموعه در ميان مخاطبان از تكنيك سه‌بعدي استفاده شده است.

يك انيميشن با تكنيك خميري

بره سياه كوچولو نام انيميشني است كه در 13 قسمت 8 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي پدرام گنجي و كارگرداني هدي مكرمي در صدا و سيماي مركز همدان در حال توليد است.

گنجي گفت: اين مجموعه كه هم‌اكنون مراحل تدوين و صدا‌گذاري را مي‌گذراند با استفاده از تكنيك خميري ساخته مي‌شود.گنجي با اشاره به اين‌كه مراحل پيش‌توليد اين مجموعه از سال 87 آغاز شده است ابراز اميدواري كرد تا پايان 6 ماهه اول امسال اين مجموعه آماده پخش شود.

انيميشني درباره حشرات

انيميشن «علي و ذره‌بينش» در 13 قسمت 9 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي و كارگرداني سيد محمد هاشمي در صدا و سيماي مركز قم در حال توليد است. هاشمي گفت: مخاطبان اين مجموعه، كودكان 4 تا 7 ساله هستند كه همين ويژگي باعث حساسيت كار شده است.

ماجراي اين انيميشن درباره پسرك 5 ساله‌اي به نام علي است كه در روستا زندگي مي‌كند و بسيار كنجكاو است. او با ديدن رفتار حشرات و دقت در آن براي مشكلي كه دارد راه حل مناسبي مي‌يابد. 


نوشته شده در   سه شنبه 6 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode