ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 ارديبهشت 1390     |     کد : 18544

را‌ه‌اندازي ايستگاه هواشناسي سينوپتيك و كشاورزي در آذربايجان شرقي

مديركل هواشناسي آذربايجان ‌شرقي گفت: به زودي با همكاري مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان ايستگاه هواشناسي كشاورزي و سينوپتيك در خسروشهر براي نخستين بار راه‌اندازي مي‌شود.

 مديركل هواشناسي آذربايجان ‌شرقي گفت: به زودي با همكاري مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان ايستگاه هواشناسي كشاورزي و سينوپتيك در خسروشهر براي نخستين بار راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي، هوشنگ حسنعلي‌زاده در جلسه كميته كشاورزي، آب و منابع طبيعي استان با اشاره به اهميت ايستگاه‌هاي هواشناسي و اطلاعات مربوط به تغييرات آب و هوايي براي كشاورزي استان در سال جهاد اقتصادي اظهار داشت: ظرف يك هفته آينده فضاي لازم براي تجهيز و راه‌اندازي ايستگاه هواشناسي سينوپتيك در محل مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان در اختيار اداره كل هواشناسي استان قرار مي‌گيرد.
وي در ادامه تصريح كرد: براساس توافقات انجام گرفته با سازمان جهاد كشاورزي در سال‌جاري در نقاطي از استان كه سازمان بخواهد، آماده‌ايم نسبت به احداث و راه‌اندازي مراكز هواشناسي با اتصال به شبكه سوئيچينگ كشوري اقدامات لازم را انجام دهيم.
مديركل هواشناسي آذربايجان ‌شرقي افزود: تعامل هر چه بيشتر اداره كل هواشناسي و سازمان جهاد كشاورزي استان مي‌تواند در توسعه كشاورزي و پيش‌بيني قبل از وقوع تغييرات آب و هوايي در سال جهاد اقتصادي علاوه بر حمايت اطلاعاتي از بهره‌برداران براي چگونگي نحوه داشت محصولات كشاورزي برنامه‌ريزي روش‌هاي توليد محصولات در استان را از درصد خطاي كمتري بهره‌مند سازد.
ايستگاه سينوپتيك، ايستگاه‌هايي هستند كه به طور همزمان در سراسر دنيا بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهاني هواشناسي به طور 24 ساعته موظف به اندازه‌گيري و تهيه پارامترهاي جوي و ارسال آنها در شبكه مخابراتي به ترتيب سه ساعت به سه ساعت به نام سينوپ و ساعت به ساعت به نام متار هستند.
اين ايستگاه‌ها برحسب مورد استفاده داراي انواع مختلف هستند كه ايستگاه خسروشهر ضمن انجام اين مراحل، احتمال هرگونه سرمازدگي و تحولات آب و هوايي را در مورد كشاورزي اعلام خواهد كرد.


نوشته شده در   يکشنبه 4 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode