ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 تير 1397     |     کد : 184391

با حضور ۱۸۰ طلبه جدیدالورود؛

دوره «میثاق طلبگی» در آذربایجان شرقی آغاز شد

دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

 دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم آغاز دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه استان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، ارزش های دینی و انسانی را در کشور احیا و زمینه خدمت رسانی و تبلیغ روحانیون در عرصه های مختلف را فراهم کرد.

وی با بیان این که دشمنان اسلام در صدد هستند تا مردم را از معارف دین دور کنند، گفت: حفظ و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران، ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان ها امام خمینی(ره) و رهبری از وظایف اصلی روحانیت به عنوان قشر مهم و تاثیرگذار است.

امام جمعه تبریز نسبت به جدایی دین از سیاست هشدار داد و ادامه داد: دشمنان با روش ها و ترفند های مختلف برنامه ریزی می کنند تا دین و روحانیت را از عرصه سیاست جدا کنند و براین اساس دست به سیاه نمایی می کنند.

وی را بخش دیگری با اشاره به ویژگی های طلبه موفق تاکید کرد: تقوا و اخلاق عمل ضروری ترین چیزی است که یک عالم و مبلغ دینی باید در خود تقویت کند و اعمال خود را از آنچه مربوط به غیر خداست پاک کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت ساده زیستی روحانیون تاکید کرد و ادامه داد: مدارا و انس با مردم، ساده زیستی و دوری از تجملات از دیگر ویژگی های طلبه و روحانی موفق است، چرا که روحانی باید در عمل و رفتار برای مردم الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سه هزار و ۴۰۰ روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است به طوری که از هر ۱۰۰۰ شهید والامقام ۴۰ شهید از قشر روحانیت است.

 حضور ۱۸۰ طلبه جدیدالورود در دوره میثاق طلبگی

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ابراز داشت: دوره میثاق طلبگی از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد مطهری اصل افزود: ۱۸۰ طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در کلاس های این دوره حضور خواهند داشت.

وی با تشریح اهداف برگزاری این دوره اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود و در آن رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره، در سر فصل‌ های گوناگون برگزار می‌ شود، ادامه داد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح میثاق طلبگی در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا است، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌ های تربیتی، درس اخلاق و... را از جمله برنامه‌ های این دوره آموزشی برشمرد.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌ های آن آشنا خواهند شد، تصریح کرد: در این مرحله افراد مومن، ولایی و علاقمند به طلبگی پالایش و جذب مدارس علمیه استان خواهند شد.


نوشته شده در   جمعه 29 تير 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode