ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 خرداد 1397     |     کد : 183757

امام جمعه مهربان :

تا کی مردم باید تاوان کم کاری مسوولان را بدهند/ بی‌توجهی مسوولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تاسف‌بار است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مهربان ضمن سفارش خویش...

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و جمعی از کارگزاران نظام در چهارشنبه هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی مربوط به زمان و مقطع خاصی نبوده و در تمام مقاطع مختلف این کشور استکباری با اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته است و در 40 سال گذشته این دشمنی تداوم داشته است و الحمدالله با عنایات الهی و همراهی مردم ،پیروزی ملت بزرگ ایران اسلامی رقم خورده است.  

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به این که تکرار تعبیر براندازی در صحبت‌های مقامات آمریکایی تعبیر جدیدی نیست و مقامات آمریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با این کلمه مأنوس بوده‌اند، افزود: حتی رؤسای جمهور آمریکا که حفظ ظاهر می‌کردند و در سخنرانی‌هایشان از مخالفت به جای براندازی سخن می‌گفتند ، به دنبال براندازی بودند و نیت و اهداف آنها نیز مشخص شد.

خطیب جمعه شهر مهربان با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و تاکیدات مکرر مقام عظمای ولایت در این زمینه اظهار داشت  جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند زیرا آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست.

مرسلی با اشاره به اینکه دشمنی عمیق آمریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران به دلیل سربلندی این نظام در منطقه حساس و توسعه روحیه مقاومت است، تاکید کرد: هرگونه انعطاف در مقابل آمریکا به دلیل مصلحت‌سنجی‌های موسمی نه تنها دشمنی او را کمتر نخواهد کرد بلکه این دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به این که ایستادگی در مقابل غربی‌ها، امکان بسیار زیاد عقب نشاندن آنها را به وجود می‌آورد، اظهار داشت: منشأ به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران همان‌گونه که مقام معظم رهبری به صراحت بیان فرمودند، مذاکره نیست بلکه پیشرفت دانشمندان جوان ماست.

خطیب جمعه شهر مهربان غیرقابل اعتماد بودن کشورهای غربی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایران اسلامی بنای منازعه با اروپا را ندارد اما این سه کشور اروپایی نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع با آمریکا همراهی می‌کنند.

مرسلی، بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور را غافل شدن از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی همچنین اتکاء به بیگانگان ذکر کرد و گفت: گره زدن حل مسائل کشور به خصوص مسائل اقتصادی به برجام و خارج از کشور، یک خطای بزرگ است و ایران با سه کشور اروپایی دعوا ندارد بلکه با توجه به سابقه اروپایی‌ها، ما به آنها اعتماد ندارد .

وی در ادامه خطبه دوم به بارش‌های باران این رحمت الهی در ایام اخیر اشاره کرده و از مومنان خواست به شکرانه این عنایات الهی، نماز شکر خوانده و گوسفند قربانی کنند تا شکرگزار نعمت‌های الهی باشند.

خطیب جمعه شهر مهربان با اظهار تاسف از وارد آمدن خسارات سنگین به کشاورزان مهربان براثر کم‌کاری مسوولان اظهار داشت: مسیر سیلاب‌ها مسدود شده است و آن وقت مسوولان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بی‌توجه به موضوع بوده و علیه کشاورزان به خاطر موارد جزیی‌تر پرونده‌سازی می‌کنند.

مرسلی با اشاره به اینکه مسیر سیلاب‌ها توسط عده‌ای غصب و ضمیمه اراضی کشاورزی خود شده است، افزود: متاسفانه برخی از کم‌کاری و بی‌توجهی مسوولان سوءاستفاده کرده و اراضی قرار گرفته در مسیر سیلاب‌ها را که جزو منابع طبیعی و معتلق به همگان است، تصاحب کرده و در کمال تاسف به معترضان موضوع نیز توهین می‌کنند و خود را مالک قانونی و به حق قلمداد می‌کنند.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه بسیاری از خسارت‌دیدگان سیل کشاورزانی هستند که اراضی دیگران را اجاره کرده و برای کسب روزی حلال در آن سرمایه‌گذاری و کشت ‌می‌کنند، افزود: وقتی کشاورزی می‌گوید که زمین اجاره‌ای و محصول کاشته شده هم امانتی مردم بود تا موقع برداشت، دین آنان را پرداخت کرده و از دسترنج خود درآمدی برای خانواده‌اش کسب کند که سیل در یک لحظه همه  مزرعه‌اش را نابوده کرد، در این مواقع پاسخی برای دادن نداریم و فقط امیدواریم که از این ‌ونه حوادث برای آینده درس عبرت گرفته شود.

خطیب جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه همگان از علل بی‌توجهی مسوولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص مسدود بودن مسیر سیلاب‌ها که باعث جاری شدن سیل به مزارع کشاورزی می‌شود، معتجب و گله‌مند هستند، گفت: مسوولان محترم کشاورزان باید تا کی تاوان کم‌کاری شما را بدهند؟ چرا نباید قبل از وقوع حادثه سیل امکانات لازم در اختیار کشاورزان قرار بگیرد تا از وارد آمدن خسارت به آنها جلوگیری شود؟

وی، از مسوولان خواست که به وظیفه خود عمل کرده و خسارات کشاورزان ناشی از سیل را جبران کنند ضمن آنکه در اسرع وقت با حضور در محل و بررسی کارشناسانه موضوع توسط کارشناسان مربوطه در جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، طبق نقشه‌های موجود نسبت به بازگشایی مسیر سیلاب و آزادسازی آنها اقدام کرده و مطابق قانون و مقررات با متخلفان برخورد لازم را داشته باشند.


نوشته شده در   شنبه 5 خرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode