ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 فروردين 1397     |     کد : 183269

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

ضرورت توجه به سیره علمی و عملی امام موسی کاظم (ع) در عصر امروز

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به سیره علمی و عملی امام موسی کاظم (ع) در عصر امروز تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به سیره علمی و عملی امام موسی کاظم (ع) در عصر امروز تاکید کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی  عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: فضایل و کمالات امام موسی بن جعفر علیه السلام بی شمار و برای جویندگان آن ها واضح و روشن است .
 
وی ادامه داد: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند.
 
حجت‌الاسلام دکتر حسینی افزود: امام هفتم علیه السلام که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم » لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه تشریح کرد: امام ششم درخصوص فرزند خود یعنی امام موسی کاظم (ع) فرموده‌اند که مولودی پربرکت‌تر از این فرزندم به دنیا نیامده است. و این نشانگر وجود پربرکت امام موسی کاظم (ع) در عصر خود است.
 
وی با بیان اینکه سخاوت و بخشش دیگر ویژگی بارز اخلاقی ایشان بود، گفت: آن حضرت بخشنده ترین مردم زمان خویش بود . در منابع شیعه و اهل سنت آمده است که هر گاه از کسی بدی و ناخوشایندی به آن حضرت می رسید، با ارسال هدایایی پاسخ می داد ، و این اوج بخشندگی و سخاوت است.
 
حجت‌الاسلام دکتر حسینی همچنین تاکید کرد: در میان مناقب بی شمار امام هفتم علیه السلام خلوت با معشوق و مناجات با قاضی الحاجات، درخشندگی خاصی دارد و بدین جهت آن حضرت را «عبد صالح، راهب بنی هاشم و زین المتهجدین » لقب داده اند . آن حضرت بسیاری از شب ها را تا سپیده صبح به دعا و مناجات می پرداخت.
 
وی در پایان یادآورد شد: توجه به سیره علمی و عملی امام موسی کاظم (ع) موضوعی است که از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه باید مورد توجه تمام مسلمانان و مخصوصا جوانان قرار بگیرد.
 
گفتنی است؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی روسای اتحادیه های انجمن های اسلامی کشور در ۲۷ فروردین ماه در تبریز با حضور معاون فرهنگی کشور و هیئت همراهشان خبر دادند.


نوشته شده در   جمعه 24 فروردين 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode