ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 فروردين 1397     |     کد : 183249

سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر پیش از خطبه های نماز جمعه

حجت‌الاسلام حسین ستاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 17 فروردین 97 شهرستان اهر،ضمن تبریک سال جدید،به ارائه گزارش اعتکاف رجبیه پرداخت.

حجت‌الاسلام حسین ستاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 17 فروردین 97 شهرستان اهر،ضمن تبریک سال جدید،به ارائه گزارش اعتکاف رجبیه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، صفر عبدی کارشناس اداره تبلیغات اسلامی اهر با بیان این خبر افزود: حجت‌الاسلام حسین ستاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سال جدید،با اشاره به برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ایام نوروز، بیان داشت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با حضور ۲۲۰ نفر معتکف،متشکل از ۵۵ نفر از برادران و ۱۶۵ نفر از خواهران مومن و متدین شهرستان اهر ۱۱ الی ۱۳ فروردین در دو مسجد این شهر برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) اهر برای برادران معتکف و مسجد چهارده معصوم (ع) برای تجمع خواهران معتکف شهرستان اهر میزبانی کردند.

حجت‌الاسلام ستاری با بیان اینکه برنامه‌های دینی و معنوی منسجم برای معتکفین در مساجد محل اعتکاف در نظر گرفته شده بود، گفت: شرکت کنندگان در اعتکاف رجبیه سال ۱۳۹۷ از بامداد روز شنبه ۱۱ فروردین قبل از نماز صبح آیین معنوی اعتکاف را شروع و طبق برنامه های زمانبندی شده تا اذان مغرب روز ۱۳ فروردین به عبادت و نیایش پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر سخنرانی امام‌جمعه اهر و روحانیون برجسته استان در جمع معتکفین را از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده ذکر کرد و گفت: برگزاری مراسم مولودی‌خوانی مصادف با ولادت امیر المونین علی(ع)، دعای کمیل، عزاداری با حضور مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت و در روز پایانی دعای اختتامیه و اعمال ام داوود بعد از اقامه نماز ظهر و عصر شروع‌ و تا اذان مغرب ادامه داشت و معتکفین پس از افطار با بدرقه مسئولین برگزاری اعتکاف به خانه های خود عزیمت نمودند.

ستاری با تأکید بر اینکه امسال ۲۲۰ نفر در مراسم اعتکاف حضور داشتند، تشریح کرد: این آمار نسبت به سالهای قبل کاهش یافته و علت این کاهش تقارن ایام نوروز و تعطیلات دانشگاه ها و مدارس و عزیمت خانواده های برای سفر های نوروزی بود.

حجت‌الاسلام ستاری با قدردانی از اعضای ستاد اعتکاف شهرستان اهر که اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف یاری کرده‌اند، گفت: مسئولان شهرستان اهر علی‌الخصوص امام‌جمعه معزز و فرماندار محترم شهرستان اهر که همیشه یاری‌رسان اداره تبلیغات اسلامی اهر بوده‌اند به‌طوری‌که در تمامی برنامه‌های مذهبی با حمایت‌های خود ما را در این جهت یاری کرده‌اند و توانسته‌ایم برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را در حد مطلوب برگزار کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 20 فروردين 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode