ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396     |     کد : 182841

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:

پیش‌بینی حضور 25 هزار معتکف در مراسم اعتکاف 97 آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور 25 هزار نفر در مراسم اعتکاف 97، برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور 25 هزار نفر در مراسم اعتکاف 97، برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با عنوان برگزاری اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف سال ۹۷ همزمان با عید نوروز در یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه با شعار "احیای معنویت در بهار طبیعت" در استان آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۰ مسجد در طزح اعتکاف شرکت کرده بودند که امسال نیز همان مساجد هماهنگ شده و احتمال افزایش و یا کاهش شرکت‌کنندگان وجود دارد زیرا در تعطیلات نوروز قرار خواهیم گرفت و احتمال سفر برای مردم وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: در شهر تبریز برای تسهیل امور ثبت‌نام اعتکاف، سامانه‌ای طراحی شده که به دلیل سهولت در کار رشد ۲۵ درصدی حضور در اعتکاف را شاهد هستیم.

وی ادامه داد:۴۳مسجد در سردرود، خسروشاه و تبریز آماده برگزاری اعتکاف هستند که در کل استان ۱۵۰ مسجد هماهنگ شده‌اند،در این زمینه ستاد استانی و شهرستانی نیز تشکیل یافته و امید است با استقبال جوانان مواجه شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در دوره قبل ۲۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کرده بودند و در برنامه آتی نیز چون مسجد جامع تبریز پایلوت است،همان ظرفیت تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وظایفی در که در قبال هجمه دشمنان داریم طبق پیش‌بینی‌هایی که از لحاظ محتوایی انجام گرفته، برنامه‌های زنده قرآنی و اذان در ادامه اعمال اصلی ام‌داوود تدارک دیده شده است.

حسینی یادآور شد:در مراسم آتی اعتکاف تقاضای نیاوردن موبایل و گوشی‌های دوربین‌دار وجود دارد تا مبانی امنیتی، حفاظتی و خلوت‌گزینی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در موضوع غذا و پذیرش غذا نیز از جانب خیران به دلیل مشکلات از خیران درخواست می‌کنیم تا نذورات خود را نقدی اهدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بیان کرد: سامانه ثبت‌نام برای اعتکاف در همه جای دنیا قابل دسترس است و حتی پیش‌بینی ثبت‌نام فرد با پدر و مادر نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اگر استقبالی از سمت دانش‌آموزان نیز وجود داشته باشد، آماده میزبانی خواهیم بود.

حسینی از انتشار نشریه "وصال دل" در اعتکاف سال جدید خبرداد و گفت: این نشریه مزین به پیام حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه ما اعلام آمادگی برای اعزام مبلغ، مبلغه و مداح به مساجد در دوران اعتکاف داریم، گفت: الحمدالله توانستیم ۱۵ هزار معتکف سال‌های قبل را به ۲۵ هزار برسانیم که غالباً جوان هستند.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode