ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1396     |     کد : 181449

اینجا ایران، مرز شلمچه، بازگشت پیکر 55 شهید به آغوش میهن

استقبال باشکوه نسل سوم انقلاب از شهیدان دفاع مقدس

پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس صبح دیروز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 وارد کشور شد و ایران اسلامی را با قدوم خود معطر کردند.

 پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس صبح دیروز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 وارد کشور شد و ایران اسلامی را با قدوم خود معطر کردند.
 
بنا به گفته سردار سید محمد باقرزاده، از این 55 شهید 30 شهید مربوط به تک دشمن در سال 67 هستند که در منطقه زویدات تفحص و کاوش شدند.
از میان 30 شهید تک دشمن 20 شهید مربوط به ناجا و 10 شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
23 شهید متعلق به عملیات رمضان و خیبر در منطقه عمومی شرق بصره در محدوده نهر کتیبان و 2 شهید در غرب رودخانه اروند متعلق به عملیات کربلای 4 کاوش شدند.
مراسم استقبال از پیکر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه برگزار شد.
در این مراسم ۵۵ شهید از طرف عراقی تحویل گرقته و در مقابل ۴۶ جسد کشته شدگان ارتش رژیم بعث عراق تحویل طرف عراقی داده شد.
پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی توسط نیروهای بی‌ادعای کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شده‌اند و به خاک وطن بازگشت.
آئین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس دیروز برگزار شد و مردم ایران به ویژه کاروان‌های راهیان نور، عزیزان دلیر خود را در بر گرفتند.
این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری در مرز شلمچه در خرمشهر انجام شد و مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار، چوئبده و دیگر شهرهای کشور به استقبال عزیزان شهید خود رفتند.
سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در آئین استقبال از پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.
پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس عصر دیروز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 به اهواز منتقل شد.
پیکر مطهر این شهدا بعد از ظهر دیروز در معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و مدافعان حرم برگزار شد.
خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و جوانان خوزستانی از شهرهای مختلف در آئین استقبال از مسافران کربلا در اهواز حضورداشتند.
در آئین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان در منزلت شهدا سخنرانی ‌کرد.
همچنین در برنامه استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز، حجت‌الاسلام سعید شحیطاط از روحانیون و مداحان اهل بیت(ع) استان خوزستان به مرثیه‌سرائی و نوحه‌خوانی ‌پرداخت.
جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان از جمله خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر در آئین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.
 
* عملیات تفحص در منطقه «فاو»
و   «ام‌الرصاص» به پایان رسید
سردار سید محمد باقرزاده صبح دیروز در حاشیه ورود پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص‌شده به کشور از طریق مرز شلمچه، اظهار کرد: امروز پیکر 55 شهید دفاع مقدس وارد وطن شد که این شهدا در ماه محرم امسال تفحص شدند.
وی افزود: از این 55 شهید 30 شهید مربوط به تک دشمن در سال 67 هستند که در منطقه زویدات تفحص و کاوش شدند.
فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از میان 30 شهید تک دشمن 20 شهید مربوط به ناجا و 10 شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی افزود: در منطقه عمومی شرق بصره در محدوده نهر کتیبان 23 شهید متعلق به عملیات رمضان و خیبر و 2 شهید در غرب رودخانه اروند متعلق به عملیات کربلای 4 کاوش شدند.
باقرزاده عنوان کرد: با توجه به تلاش و اقدامات انجام شده در 6 سال اخیر در منطقه برون مرزی کشور عراق، عملیات تفحص در منطقه «فاو» و «ام‌الرصاص» به پایان رسید‌.
فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات تفحص و کاوش همچنان در 9 جزیره دیگر و در مناطقی چون منطقه عمومی شلمچه تا کوشک عراق، شرق دجله، زویدات و جزایر مجنون شمالی و جنوبی ادامه خواهد داشت.
باقرزاده اظهار کرد: پیام این شهدا که در این مدت به کشور باز‌ می‌گردند این است که حاکمیت دینی در تمام ابعاد جامعه ازجمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... ایجاد شود.
وی افزود: شهدا برای عظمت اسلام و مسلمانان به شهادت رسیدند و این راه آنها به حساب می‌آید و ما باید پاسدار این راه باشیم.


نوشته شده در   سه شنبه 28 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode