ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1390     |     کد : 18134

مختارنامه اثري فاخر و آبرومند است

پرويز شيخ‌طادي گفت: سريال «مختارنامه» اثري فاخر و آبرومند در عرصه فيلم‌هاي عاشورايي است.

جام جم آنلاين: پرويز شيخ‌طادي گفت: سريال «مختارنامه» اثري فاخر و آبرومند در عرصه فيلم‌هاي عاشورايي است.
اين كارگردان با بيان اين‌كه سريال «مختارنامه» توانايي‌هاي برجسته فيلمسازان ايراني را بويژه در زمينه فيلم‌هاي عاشورايي نشان مي‌دهد، افزود: معتقدم «مختارنامه» توان و ظرفيت والاي سينما و تلويزيون ايران را نشان مي‌دهد و اين‌كه چگونه يك فيلمساز ايراني توانسته با وجود كمبود امكانات فيلمسازي در كشور، چنين اثر شايسته‌اي را خلق كند.

كارگردان فيلم عاشورايي «سينه سرخ» يادآور شد: «مختارنامه» نمونه‌اي از آثار عاشورايي است كه توانسته هوشمندانه و حرفه‌اي بخشي از وقايع مربوط به واقعه كربلا را به تصوير بكشد.

وي خاطرنشان كرد: كارگردان سريال «مختارنامه» پس از ساخت چند اثر تاريخي ـ مذهبي، از همه تجربيات خود در ساخت «مختارنامه» بهره برده و اثري را خلق كرده كه نه تنها براي مخاطبان ايراني، بلكه براي بسياري از مسلمانان و غيرمسلمانان ديگر كشورها جذاب و دلنشين است.

كارگردان «دفتري از آسمان» مطابقت بين برخي از وقايع كشور با فضايي كه «مختارنامه» ترسيم مي‌كند را يكي از دلايل موفقيت اين سريال دانست و افزود: جهان اسلام پس از پيامبر(ص) دچار انحرافاتي شد كه اوج اين انحراف‌ها را در واقعه كربلا مي‌توان مشاهده كرد؛ همان طور كه پس از انتخابات نيز برخي خواص و نخبگان جامعه ما دچار اشتباه شدند و چنين فضايي بر جامعه ما نيز حاكم شد.

وي ادامه داد: پس از اين وقايع، نمايش سريال «مختارنامه» در كشور آغاز شد؛ به همين دليل درك سريال براي مردم آسان‌تر شده و مردم مي‌توانند به دليل تجربه معاصري كه دارند، سريال را بهتر درك كنند.

شيخ‌طادي درباره چالش‌هاي به وجود آمده درباره نمايش چهره حضرت عباس(ع) در سريال «مختارنامه» گفت: به عنوان يك فيلمساز مسلمان نمايش دادن چهره آن حضرت در شرايط فعلي بصلاح نيست، زيرا جامعه ما به لحاظ فرهنگي ظرفيت پذيرش اين موضوع را ندارد.

وي افزود: مردم ايران علاقه‌اي خاص نسبت به حضرت ابوالفضل(ع) دارند و تصويري مطلوب از ايشان در ذهن مردم ما وجود دارد كه ممكن است به تصوير كشيدن چهره ايشان، خللي به آن تصوير مطلوب وارد كند و اين بصلاح جامعه ما نيست.


نوشته شده در   شنبه 27 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode