ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1396     |     کد : 181216

رئیس جمهور در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم مطرح کرد:

2 هدف دولت دوازدهم؛ رفع فقر مطلق و ایجاد رونق اقتصادی

رئیس‌جمهور دیشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گزارشی از عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم به مردم ارائه کرد.

رئیس‌جمهور دیشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گزارشی از عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم به مردم ارائه کرد. حسن روحانی در ابتدای این برنامه به موضوع زلزله اخیر کرمانشاه پرداخت و با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل مشکلات هموطنان زلزله‌زده گفت: به نسبت حوادث مشابه در سایر کشورها و همچنین در کشور خودمان، کمک‌رسانی از سوی مردم و دولت در این حادثه از همیشه بهتر بود؛ ارتش و سپاه و بسیج بسیار خوب همکاری کردند و مردم هم نقص‌های دولت را در امر امدادرسانی برطرف کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم به موضوع اشتغال پرداخت و گفت: دولت دو هدف اساسی در بخش اقتصاد دارد؛ یکی ریشه‌کن کردن فقر مطلق و ایجاد عدالت و کم کردن نابرابری‌ها و دیگری رونق اقتصادی.

روحانی اظهار کرد:‌ در سال 96، مستمری اقشار آسیب‌پذیر، بیش از 3 برابر نسبت به سال‌ گذشته اضافه شده و این روند تا 5 برابر ادامه خواهد یافت.

وی در بحث رونق اقتصادی هم به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: از سال 93 تحرک خوبی در زمینه اشتغال ایجاد شده و متوسط اشتغال خالص ما سالانه به طور متوسط 685 هزار اشتغال خالص بوده که البته نسبت به نرخ بیکاری در جامعه، این رقم کم است. ما تلاش می‌کنیم ظرف یکی دو سال آینده این رقم را به بالای 900 هزار نفر برسانیم. ما در زمینه اشتغال عقب هستیم و بیکاران فراوانی داریم اما در این 100 روزه نسبت به متوسط دو سه سال گذشته پیشرفت کرده‌ایم و این هدفگذاری را دنبال خواهیم کرد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه از وزیران خواسته که بالا بردن اشتغال را در حوزه کاری خود پیگیری کنند گفت: بخش‌هایی چون فضای مجازی، خدمات و صنعت، بخش‌هایی هستند که ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی دارند.

روحانی افزود: قدم‌های برداشته شده مثبت بوده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.وی درباره ریشه‌کن کردن فقر مطلق هم گفت: اساس کمک به افراد آسیب‌پذیر این است که ما از طریق درآمدهای بیشتر معضل فقر را جبران کنیم. درآمدهای دولت هر سال در حال افزایش است اما مخارج ما هم افزایش می‌یابد. مبنای ما این نیست که یارانه نقدی را افزایش دهیم، البته ما در دولت یارانه را در بخش‌های مختلف افزایش دادیم اما نه به صورت نقدی.

رئیس‌جمهور به ادامه سیاست کاهش تورم از سوی دولت اشاره کرد و گفت: ما در دولت گذشته همزمان با کاهش تورم، رشد منفی را مثبت کردیم. هدف ما این است که به رشد بالای 5 درصد برسیم و برای افزایش رشد باید نحوه بودجه‌ریزی تغییر کند.

وی گفت: ما برای رشد اقتصادی به سرمایه‌گذاری و فناوری نیاز داریم. ما در 100روز نخست دولت دوازدهم، 1/23میلیارد دلار موافقت فاینانس گرفتیم و بیش از 5 میلیارد دلار قرارداد نهایی شده است. کشورهای طرف مقابل فهمیده‌اند که نمی‌توانند صادر کنند بلکه باید سرمایه‌گذاری کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در 100 روز نخست دولت دوازدهم، 25 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی گذاشته‌ایم و تا پایان سال، رقم ما قابل توجه خواهد بود، اما برای سال آینده می‌خواهیم بودجه عمرانی خود را اهرم کنیم تا از صندوق، بانک‌ها و سرمایه مردم استفاده کنیم و در مجموع، طراحی ما بودجه عمرانی خیلی بالایی است و من 19 آذر در مجلس درباره آن توضیح می‌دهم. وی درباره یارانه گفت: ما با مجلس مشورت خواهیم کرد و هر تصمیمی که مجلس گرفت ما تبعیت می‌کنیم. روحانی به مشکلات صندوق‌ها اشاره کرد و با اشاره به دستور خود به سازمان تامین اجتماعی برای عرضه بنگاه‌های اقتصادی خود به بازار و فروش آنها گفت: یکی از هدف‌های ما در دولت دوازدهم، واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم است و بخش‌های عمومی غیر دولتی هم باید واگذار کنند و مقام معظم رهبری هم کاملا موافق واگذاری همه این بنگاه‌ها به مردم هستند.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode