ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 آذر 1396     |     کد : 181155

دکتر روحاني در تماس تلفني رئيس‌جمهورسوريه‎:

ايران در مبارزه با تروريسم،کنار مردم و دولت سوريه خواهد ماند

رئيس جمهوري در تماس تلفني "بشار اسد" رئيس جمهوري عربي سوريه، با تاکيد بر ضرورت تداوم مبارزه با گروههاي تروريستي در منطقه، تاکيد کرد که جمهوري اسلامي‌ايران در مبارزه با تروريسم، همچنان در کنار مردم و دولت سوريه خواهد ماند .

رئيس جمهوري در تماس تلفني "بشار اسد" رئيس جمهوري عربي سوريه، با تاکيد بر ضرورت تداوم مبارزه با گروههاي تروريستي در منطقه، تاکيد کرد که جمهوري اسلامي‌ايران در مبارزه با تروريسم، همچنان در کنار مردم و دولت سوريه خواهد ماند .
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني عصر ديروز در اين گفتگوي تلفني با تبريک پيروزي‌هاي اخير مردم و دولت سوريه و حاميان آنان بر تروريست‌ها
‌و فروريختن پايگاه‌هاي اصلي گروهک تروريستي داعش در عراق و سوريه، گفت: برخي از قدرت‌هاي غربي و اذناب آنها در منطقه فکر مي‌کردند که داعش، يا عراق و سوريه را تصرف مي‌کند و يا اينکه سال‌ها مي‌تواند دراين منطقه و در چارچوب منافع آنها، جنايت کرده و ويراني به بار آورد .
روحاني با تاکيد بر اين که دو ملت ايران و سوريه در اين مبارزه چند ساله در کنار يکديگر کار بزرگي را به ثمر رساندند، گفت: جمهوري اسلامي‌ايران آماده مشارکت فعال در روند بازسازي سوريه است.
رئيس جمهوري با اشاره به اين که هر گام پيروزي که در سوريه عليه تروريسم برداشته مي‌شود، ملت و دولت ايران همانند ملت و دولت سوريه خوشحال
مي‌شوند، گفت: روابط راهبردي ايران و سوريه ادامه مي‌يابد و به نفع دو ملت و ملت‌هاي منطقه، مسير درست را با يکديگر ادامه خواهيم داد.دکتر روحاني با تاکيد بر اين که آينده سوريه را ملت بزرگ سوريه بايد بدون دخالت بيگانگان تعيين کند، افزود: آنهايي که فکر مي‌کنند در خلاء قدرت در سوريه مي‌توان براي آينده سوريه فکر کرد، سخن غير عملي مي‌گويند و براي برداشتن گام‌هاي بعدي، بايد حاکميت دمشق قويتر از هميشه باشد تا بتواند اين مرحله گذار را به خوبي طي کند. رئيس جمهوري با بيان اين که ايران در گام‌هاي سياسي دولت سوريه هم در کنار اين کشور خواهد بود، گفت: در عين حال معتقديم که معارضان دولت سوريه هم بايد از اين فرصت مناسب استفاده درست کنند و در آينده سوريه بر مبناي جايگاه خود، سهم داشته باشند.دکتر روحاني به برگزاري موفق اجلاس سوچي اشاره کرد و گفت: اجلاس سوچي که به ميزباني رئيس جمهوري روسيه و با حضور روساي جمهوري ايران و ترکيه تشکيل شد، گامي‌مناسب در زماني مناسب بود و سه کشور در سوچي اتفاق نظر داشتند که برگزاري کنگره ملي گفتگوي سوري – سوري در شرايط کنوني مي‌تواند گام مناسبي در روند ثبات و امنيت سوريه باشد.رئيس جمهوري همچنين به اظهارات سخيف يکي از مقام‌هاي کشورهاي منطقه عليه ايران اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي‌ايران به دنبال صلح، ثبات و برادري و امنيت در کل منطقه است و در همين زمينه اعتقاد داريم که اگر برخي از سران کشورهاي عربي چنين بي تجربه سخن مي‌گويند، به نمايندگي از مردم خود حرف نمي‌زنند. روحاني با بيان اين که" اين سخن از عجايب است که کشوري در منطقه ما ملت ايران را دشمن و رژيم صهيونيستي را دوست خود تلقي کند"، اظهارداشت: متاسفانه مقام‌هاي ناپخته برخي از کشورهاي منطقه، گاهي سخناني مي‌گويند که عين سخنان
رژيم صهيونيستي است.
رئيس جمهوري تصريح کرد: همه مي‌دانيم که اين غده سرطاني در منطقه ما در 70 سال گذشته چه جنايات بزرگي را مرتکب شده است. اميدوارم در آينده‌، رهبران برخي از کشورهاي عربي هم در مسير درست قرار گيرند و به ضرر خود و کل منطقه، گام‌هاي جديدي را بر ندارند .
رئيس جمهوري سوريه هم در اين تماس تلفني با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي‌ايران در ارتباط با سوريه گفت: ملت و دولت سوريه قدردان تلاش‌هاي ملت و دولت ايران هستند.
"بشار اسد" با اشاره به فروپاشي آخرين پايگاه‌هاي گروهک تروريستي داعش در کشورش تصريح کرد: اين پيروزي مرهون تلاش مردان شجاعي است که در مبارزه با تروريست‌ها، در کنار ملت سوريه ايستادند.
وي مواضع عصبي و نابخردانه برخي از کشورهاي منطقه و به ويژه در اتحاديه عرب عليه ايران را ناشي از پيروزي‌هاي اخير بر گروهک تروريستي داعش در سوريه و عراق خواند و اظهارداشت: مواضع اتحاديه عرب بي ترديد مواضع ملت‌هاي عرب نيست و ما از حمايت‌هاي دولت و ملت ايران در مبارزه با تروريسم ،
‌قدرداني مي‌کنيم.رئيس جمهوري سوريه همچنين خواهان مشارکت فعال ايران و شرکت‌هاي بخش خصوصي کشورمان در روند بازسازي کشورش شد.


نوشته شده در   يکشنبه 5 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode