ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 آبان 1396     |     کد : 180999

در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

بسیج در همه عرصه ها حضور پررنگی دارد/ جوانان تضمین ‌کننده انقلاب

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر خدمات بسیج گفت: بسیج در همه عرصه ها حضور پررنگی دارد.

 امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر خدمات بسیج گفت: بسیج در همه عرصه ها حضور پررنگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم این شهر و با حضور پرشور و باشکوه نمازگذاران تبریزی برگزار شد، ابراز داشت: جوانان تضمین ‌کننده انقلاب و باید به آنها اعتماد شود و برخی از امور اجرایی و مدیریتی به آنها واگذار شود.

وی با بیان اینکه در مقابل جوانان نیز با نیکی به پدر و مادر و خدمت به کشور کارهای خیر و بابرکت انجام دهند، ادامه داد: جوانان و نوجوانان آینده سازان ایران اسلامی هستند.

آل ‌هاشم همچنین با عرض تسلیت ایام شهادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و با بیان اینکه پیامبر اهمیت زیادی به جوانان داشتند، گفت: باید قدر جوانان را بدانیم، جوانان آینده‌سازان کشور هستند.

وی ابراز داشت: خوشا به حال جوانانی که در مسیر انقلاب، جهاد و شهادت حرکت می ‌کنند.

ضرورت توجه به سنت حسنه وقف در جامعه

وی اذعان داشت: در سال ۱۱ هجری و روز ۲۸ صفر سالروز جانسوز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و در آخر صفر شهادت امام رضا(ع) است که مردم مسلمان در این روزها به عزاداری می ‌پردازند.

امام جمعه موقت تبریز سپس به هفته وقف اشاره کرد و ادامه داد: باید فرهنگ وقف در کشورمان ترویج پیدا کند.

وی بر ضرورت توجه به سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: حسنه جاریه و صدقات وقف شامل آحاد جامعه است و ماموران امور وقف باید به عمل به نیات وافقان، و عدم تغییر موقوفات دقت کنند.

آیت الله آل هاشم به هفته بسیج نیز اشاره داشت و با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها حضور پررنگی دارد، افزود: بسیج لشکر مخلص انقلاب بوده و امام راحل همیشه به قدرت این نیرو تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیج همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله آل ‌هاشم همچنین به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره داشت و با بیان اینکه وحدت برادران نیروهای مسلح عامل اصلی پیروزی رزمندگان و آزادسازی سوسنگرد بود، ابراز داشت: سپاه، ارتش، بسیج، جهاد سازندگی و عشایر باعث این پیروزی شدند.

ضرورت حمایت مادی و معنوی از زلزله زدگان غرب کشور

امام جمعه موقت تبریز سپس بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از زلزله زدگان غرب کشور تاکید کرد و گفت: مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی مرغوب خود را از طریق هلال احمر به مناطق زلزله زده بفرستند.

وی با اشاره به اینکه کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور بیانگر وحدت بین مردم ایران است، افزود: زلزله دلخراش کرمانشاه قلب مومنان را به درد آورد و مردم ایران را داغدار کرد.

وی سپس به سالگرد رحلت علامه جعفری اشاره کرد و افزود: آذر ماه کنگره ‌ای جهت نمایش عظمت و شکوه این عالم ربّانی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود، این عالم منشا خیر و برکت برای کشور بودند.

 


نوشته شده در   جمعه 26 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode