ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آبان 1396     |     کد : 180953

از نمایندگان ولی امر تا رئیس‌جمهور و ارتش و سپاه و ..

توجه همه ارکان نظام به مناطق زلزله‌زده

رئیس‌جمهور : همه امکانات دولت برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج شده

رئیس‌جمهور : همه امکانات دولت برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج شده
اعتدال: پس از وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور - بویژه در کرمان شاه – و درپی دستور صریح امام خامنه‌ای برای یاری رسانی همه دستگاه‌ها، علاوه بر ارگانها و نهادهای حمایتی، سایر دستگاه‌ها نیز - از رئیس‌جمهور تا ارتش و سپاه و ... - برای رسیدگی به وضع مردم آسیب دیده متوجه مناطق زلزله شده‌اند.
 
* * اعلان 435 فوتی
و بیش از 7 هزار زخمی
تا لحظه تنظیم خبر
درحالیکه پس از وقوع زلزله در غرب کشور، نیروهای امدادی و نیروهای مسلح همچنان در حال امدادرسانی و کمک به آسیب‌دیدگان هستند، پزشکی قانونی استان کرمانشاه در آخرین آمار که ساعت 18 و 33 دقیقه دیروز به دستمان رسید، جان‌باختگان زلزله این استان را 435 نفر اعلام کرد.
 
* * اعزام نمایندگان ولی‌امر  برای دیدار و ارائه گزارش
هیئت اعزامی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد مناطق زلزله زده کرمانشاه شد. 
حجت‌الاسلام معزی (نماینده ولی فقیه در هلال احمر) و حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین محمدی عراقی (نماینده مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه) در هیئت اعزامی از جانب رهبر انقلاب حضور دارند تا از نزدیک در جریان چگونگی عملیات نجات و امداد و میزان خسارات وارده قرار گیرند.
نمایندگان‌ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای‌ در پایان‌ مأموریت‌ خود گزارشی‌ از مناطق‌ مورد بازدید و مسائل‌ و مشکلاتی‌ را که‌ مردم‌ با آنها در میان‌ گذاشتند به‌ استحضار ایشان‌ خواهند رساند.
 
* * حضور رئیس‌جمهور 
در مناطق زلزله زده 
استان کرمانشاه
حسن روحانی، رئیس‌جمهور برای دیدار از مناطق زلزله زده و نظارت و بررسی بر روند امداد رسانی به زلزله زدگان در شهرهای استانهای غربی کشور و دیدار با مردم و آسیب دیدگان، صبح سه شنبه ۲۳ آبان، وارد کرمانشاه شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این بازدید با توضیح مسئولان ذیربط در جریان چگونگی خسارت‌ها و روند امداد رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله قرار گرفت.
رئیس‌جمهور همچنین در فضائی صمیمی با آسیب دیدگان و مردم زلزله زده در این شهرستان دیدار و ضمن شنیدن صحبت‌ها و درددلهایشان، نظرات آنها را درباره نحوه امدادرسانی‌ها، کمبودها و مشکلات موجود جویا و دستورات لازم برای جبران کاستی‌ها و رفع مشکلات مردم را به مسوولان مربوطه صادر کرد.
مردم نیز که از حضور رئیس‌جمهور در مناطق زلزله زده کرمانشاه خرسند بوده و این حضور را مایه تسکین آلامشان می‌دانستند، مشکلات و خواسته‌های خود را با دکتر روحانی در میان گذاشتند.
 
* همه امکانات دولت برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج شده است
رئیس‌جمهور در اجتماع مردم شهرستان سرپل ذهاب ضمن تسلیت به خانواده‌هائی  که عزیزان خود را در حادثه زلزله از دست داده اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب دیدگان، گفت: دولت برای بازسازی منازل و کمک به زندگی آسیب دیدگان و کسانی که منازل آنها در این حادثه در شهر و یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در این دیدار با قدردانی از مردم استان کرمانشاه و سراسر ایران که در این حادثه همچون همیشه در کنار هم بوده و به یاری یکدیگر پرداختند، اظهارداشت: باید همچنین از تلاش‌های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان قدردانی کرد. دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.
دکتر روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت‌های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاههای مسوول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می‌کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت‌های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاهها و مسوولین در این راستا بسیج شده اند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان‌های تهران، کرمانشاه و استان‌های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان‌هائی  که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده اند، گفت: باید اشکالات و کاستی‌های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسائی  و به مردم معرفی خواهد کرد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.
دکتر روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستائی  و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.
 
* حجت الاسلام و المسلمین روحانی عصر دیروز در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه، از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آن‌ها گفتگو کرد.
* رئیس جمهور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه: کمک به مردم و بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، دستور کار جلسه فردای دولت است.
* * انتقال بیمارستان عظیم صحرائی سپاه به کرمانشاه
سپاه پاسداران، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد.
به گزارش تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه کمک رسانی فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجهیزات برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، به کرمانشاه منتقل کرد.
این بیمارستان صحرائی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.
* * امدادرسانی نیروهای ارتش به آسیب‌دیدگان زلزله
نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر سرپل ذهاب که بیشترین تلفات را داشته است، در حال خدمت‌رسانی و کمک به آسیب‌دیدگان و مصدومان هستند.
امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش از نخستین لحظات وقوع این حادثه در منطقه غرب کشور حضور یافته‌اند و در حال هدایت نیروها جهت امر امدادرسانی هستند.
 
* * ارسال 200 تن اقلام غذایی و دارویی نیروی دریایی به کرمانشاه
  فرمانده نیروی دریایی ارتش از ارسال بیش از 200 تن انواع موادغذایی، اقلام دارویی، پتو، چادر و آب معدنی به کرمانشاه خبر داد.
امیر خانزادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تجهیزات پزشکی و امدادی و همچنین نانوایی سیار نیز به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش این کمک ها بیش از 2 میلیارد ریال است، افزود: در مناطق دریایی مختلف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار اهدای خون برای رفع نیاز آسیب دیدگان زلزله درحال انجام است.
امیر خانزادی گفت: نیروی دریایی آمادگی دارد با هماهنگی ستاد ارتش، تیپ عملیاتی ویژه به همراه بالگرد و تجهیزات استقرار بیمارستان صحرایی را به کرمانشاه ارسال کند.
فرمانده نیروی دریائی ارتش افزود: از ابتدای وقوع زلزله آمادگی خود را در ابعاد مختلف اعلام کردیم و درحال حاضر آماده اعلام ستاد ارتش برای به کارگیری همه ظرفیت های نیروی دریائی در امر کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور هستیم.
 
* * سایر خبرها در این زمینه
* حضور سرلشکر جعفری در روستاهای مرزی شهرستان سرپل ذهاب
 
* رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مستمری 6 شهرستان آسیب دیده کرمانشاه 3 برابر می‌شود.
 
* جلسه امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی با فرماندهان نزاجا جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به حادثه دیدگان زلزله در سرپل ذهاب.
 
*  حضور محسن رضائی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهرستان سرپل ذهاب. 
 
* آشپزخانه مجهز آستان قدس که برای ایام اربعین در مهران مسقر بود برای تامین غذای گرم زلزله زدگان به دشت ذهاب انتقال یافت.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode