ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396     |     کد : 180756

امام جمعه شهر مهربان خواستار شد

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حل مسائل و مشکلات منطقه مهربان/ کارمندی جرأت بیان مشکلات و کمبودهای اداره خود را از ترس اخراج ندارد

امام جمعه شهر مهربان گفت:حرف ما به نماینده مردم منطقه در مجلس این است که برای بررسی مسائل و مشکلات منطقه مهربان تعیین و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ضروری است چرا که در ادارات شرایطی به وجود آمده است که یک کارمند جرأت بیان مشکلات و کمبودهای اداره خویش را ندارد چرا که از اخراج می‌ترسد.


امام جمعه شهر مهربان گفت:حرف ما به نماینده مردم منطقه در مجلس این است که برای بررسی مسائل و مشکلات منطقه مهربان تعیین و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ضروری است چرا که در ادارات شرایطی به وجود آمده است که یک کارمند جرأت بیان مشکلات و کمبودهای اداره خویش را ندارد چرا که از اخراج می‌ترسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت 13 آبان ماه روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: 13 آبان اتفاقات مهم و تاریخی همچون  بازداشت و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343 ، قیام دانش‌آموزان و اعلام حمایت از حضرت امام خمینی (ره) که منجر به شهادت جمعی از آنها شد و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 را در خود نهفته دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با دانش‌آموزان اظهار داشت: آمریکا با رهبر و دولت ایران مشکل ندارد، مشکل آمریکا با ملت ایران است چرا که ملت بزرگ ایران همیشه پشت سر رهبر،نظام و انقلاب خویش هستند.

خطیب جمعه مهربان گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ملت ایران تروریست است، مشخص است که دشمنی آمریکا با ملت ایران دیرینه و عمیق است، آنها به دنبال زدن ریشه ملت ایران هستند، غافل از آنکه ریشه خودشان به بادی بستگی دارد و ریشه ملت ایران عمیق‌تر از آن است که رئیس جمهور آمریکا از آن سخن می‌گوید.

مرسلی، قضیه طبس، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران اسلامی، تداوم تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف و موضوع برجام را نمونه‌ای آشکار از کینه‌وزی دولت آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران عنوان کرد و افزود: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، حمایت آمریکا از رژیم یعثی صدام علنی بود و این موضوع خود بیانگر کینه و عداوت دیرینه آمریکا با ملت ایران است.

امام جمعه مهربان اظهار داشت: به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران، امام خامنه‌ای اطمینان می‌دهیم که ملت ایران با بصیرت کامل دشمن خود را شناخته است و تا آخرین نفس با فرمان مولا و مقتدایمان در مقابل دشمن می‌ایستیم و جان فدای رهبر و کشور می‌کنیم.

خطیب جمعه مهربان با دعوت از مردم، نمازگزاران و اهالی غیرتمند، ولایت‌مدار و انقلابی شهرها و روستاهای منطقه مهربان برای شرکت گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: پاسخ تمام یاوه‌گوی‌های آمریکا را با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان با مشت‌های محکم و گره کرده، داده و با قاطعیت و صدای رسا اعلام خواهیم کرد که هرگز سلاح مبارزه با استکبار را به زمین نخواهیم گذاشت.  

مرسلی، با گرامیداشت 14 آبان روز شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: اصلاح فرهنگ عمومی مردم ضروری است و نسل‌های تازه هر ملت باید راه و رسم زندگی را فراگیرند و این امر از طریق انتقال فرهنگ رخ می‌دهد و انتظار پذیرش بی‌چون و چرای تجربه گذشتگان توسط نسل جدید، خارج از طبیعت آدمی است و عملکرد نسل گذشته باید مورد ارزیابی قرار گیرد و در جریان نقد کاستی‌ها و راستی‌ها رخ نشان می‌دهد.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: مسائل و نیازهای زندگی امروز متغیر هستند و پاسخگویی به آنها یک ضرورت است، امروز همه مسؤولان وظیفه دارند برای کاهش طلاق و ترویج سبک زندگی اسلامی همت کنند ضمن آنکه راه‌های استقاده صحیح از فضای مجازی را آموزش دهند.

خطیب جمعه مهربان از نماینده شهرستان سراب و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که درصد بودجه فرهنگی را در ردیف بودجه‌ها لحاظ کنند.

مرسلی همچنین 18 آبان مصادف با اربعین حسینی را به تمام شیعیان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت تسلیت گفت و افزود: بزرگترین  درس اربعین آن است که باید حقیقت و خاطره شهادت و شهدا را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداریم و همانگون که از اول انقلاب تا حال دشمنان علیه امام ، شهدا و انقلاب جنگ روانی به راه انداختند، دستگاه جبار یزید هم با تبلیغات مسموم خویش قیام امام حسین (ع) را محکوم می‌کرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر داوودی نماینده شهرستان سراب که به عنوان نماینده ساعی و تلاشگر شناخته می‌شود، اظهار داشت: جناب آقای دکتر داوودی نماینده مردم در مجلس، برای بررسی مسائل و مشکلات منطقه مهربان تعیین شدند و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ضروری است چرا که در ادارات  شرایطی به وجود آمده است که یک کارمند جرأت بیان مشکلات و کمبودهای اداره خود را ندارد زیرا از اخراج می‌ترسد.

خطیب جمعه مهربان گفت: چرا باید عنوان شود که دستگاه جدید رادیولوژی به مرکز شهرستان اختصاص یابد و یکی از دستگاه‌های از کارافتاده بعد از نوسازی و تعمیر به مرکز بهداشتی و درمانی مهربان منتقل شود،از تربیون نماز جمعه به صراحت اعلام می‌کنم که اگر مردم هم راضی به نصب دستگاه تعمیری رادیولوژی در مرکز بهداشت و درمان مهربان باشند، بنده به هیچ عنوان اجازه این کار را نخواهم داد.

وی افزود:قائم‌مقام دانشکده علوم پزشکی سراب دکتر نادی که در نماز جمعه هم حضور دارند، در جریان این موضوع باشند و جای تعجب است که با وجود بودجه‌های فراوان هزینه شده در کشور، وقتی بحث مهربان به میان می‌آید، همه از کمبود اعتبار و بودجه سخن می‌گویند، امیدواریم بحث دستگاه رادیولوژی مرکز بهداشت و درمان مهربان در اسرع وقت با راه‌اندازی دستگاه جدید حل شود.

مرسلی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز بهداشت و درمانی شبانه‌روزی مهربان به ویژه عدم وجود تزریقاتی خانم در این مرکز اظهار داشت: اگر مسؤولان خودشان راضی می‌شوند که سرم و آمپول افراد مؤنث خانواده‌ خود توسط آقا تزریق شود، ما هم به نمایندگی از طرف اهالی مهربان به این شیوه و روش اعتراضی نداریم.

امام جمعه مهربان با قدردانی از حضور مسؤولان شهرستانی در نماز جمعه مهربان گفت: واقعاً جای گلایه است که هر زمان نماینده مردم در مجلس تشریف می‌آورند، چند نفر از مدیران شهرستان نیز همراه وی تشریف آورده و در ایام دیگر خبری از حضور مدیران شهرستانی در نماز جمعه مهربان نیست.

وی افزود: این جای تاسف و گلایه است ضمن آنکه قرار شده بود بخشدار بخش مهربان، برنامه ماهیانه حضور مدیران در نماز جمعه را تنظیم و هماهنگ کنند که تاکنون از این موضوع نیز خبری نشده است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که بحث ارتقاء و توسعه یک منطقه نباید با مخالفت مواجه شود، افزود: در جریان مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید اردبیل که با حضور وزیر کشور برگزار شد،  یکی از موارد مطرح شده توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بحث ارتقای چند بخش استان اردبیل به شهرستان بود و این مسئله نشان می‌دهد که همه مسؤولان دغدغه توسعه و حل مسائل و مشکلات مردم را دارند.

مرسلی از نماینده شهرستان سراب خواست که در خصوص ارتقاء و توسعه بخش مهربان به شهرستان همت لازم را داشته باشد.

امام جمعه مهربان به مشکل دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهربان نیز اشاره‌ای کرده و افزود: قرار نیست که دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ثبت رسمی 16 هکتار از  اراضی اهدایی مردم به نام خود در یکی از بهترین مناطق مهربان، همه چیز را به حال خود رها کرده و به بهانه‌های مختلف از احداث ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهربان خودداری کند، اگر مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی اراده‌ای بر این کار ندارند، اراضی  اهدایی مردم را به خود اهالی برگردانند چرا که بسیاری از کشاورزان از کشاورزی و زارعت و درآمد خود به خاطر ایجاد مرکز دانشگاهی در مهربان، صرف‌نظر کرده‌اند و اگر نظر بر عدم احداث ساختمان آموزشی و اداری است، می‌خواهیم که اراضی  مردم را به خودشان برگردانند.

خطیب جمعه مهربان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص نقشه‌برداری احداث شبکه فاضلاب مهربان، خطاب به نماینده شهرستان سراب گفت: مردم قدردان شما هستند و در این دوره به شما رای داده‌ایم  و در دوره آینده باز هم به شما رای خواهیم داد ولی خواهش می‌کنیم که بیشتر به فکر حل مسائل و مشکلات مردم منطقه مهربان باشید.


نوشته شده در   شنبه 13 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode