ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 آبان 1396     |     کد : 180723

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آسیب‌های عزاداری‌های محرم امسال کاهش یافته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آسیب‌هایی را که در عزاداری‌های محرم امسال در استان و تبریز دیده شد نسبت به سالهای قبل کاهش یافته بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آسیب‌هایی را که در عزاداری‌های محرم امسال در استان و تبریز دیده شد نسبت به سالهای قبل کاهش یافته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین صبح امروز پنج شنبه سیدشهاب‌الدین حسینی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بعد از دهه محرم ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها برای اعضا این ستاد بیان کرد: محرم امسال در استان ما نسبت به سال‌های گذشته پرشور برگزار شد و مردم حضوری پررنگ‌تر داشتند و آسیب های عزاداری نیز کاهش یافته بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از مجموعه‌هایی که به نوعی در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری ایام ماه محرم همچون نماینده محترم ولی فقیه در استان، صدا و سیمای استان، نیروی انتظامی استان، اکیپ‌های نظارتی و... تقدیر کرد.

وی افزود: اما متاسفانه برخی آسیب‌ها و اتفاقاتی که نباید در عزاداری‌ها می‌افتاد، باز امسال اتفاق افتاد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از طبل های بزرگ و آلات موسیقی در عزاداری‌ها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی تشریح کرد: همچنین عدم تحمل دسته‌جات عزاداری توسط همدیگر یکی از آسیب‌های مهم امسال بود که متاسفانه منجر به درگیری‌هایی بین دسته‌جات می‌شد.

وی همچنین به وجود آمدن ترافیک در محل عبور خودروها را از دیگر آسیب‌های عزاداری امسال عنوان کرد و گفت: ترافیک باعث اذیت مردم می‌شد و زننده جلوه می‌کرد به همین خاطر در بسیاری از موارد ما و راهنمایی و رانندگی ورود می‌کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به طولانی بودن ساعات عزاداری‌های خیابانی که متاسفانه گاه تا نماز صبح نیز به طول می‌انجامید، اعلام کرد: همچنین شاهد طوق‌گردانی‌های متعدد با تصاویر و مجسمه‌هایی بودیم که از همین الان باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها در سال‌های آتی جلسات توجیهی با هیئت هایی که در معرض آسیب هستند، برگزار کنیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode