ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 آبان 1396     |     کد : 180626

مدیر کل امور مبلیغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با مهر؛

وجود روحانی مستقر آسیب‌های اجتماعی را کم می کند

مدیرکل امور مبلیغن و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبق مستندات و تحقیقات صورت گرفته هرکجا مبلغ و روحانی مستقر داشتیم آسیب‌های اجتماعی در آنجا کم بوده است.

مدیرکل امور مبلیغن و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبق مستندات و تحقیقات صورت گرفته هرکجا مبلغ و روحانی مستقر داشتیم آسیب‌های اجتماعی در آنجا کم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رقیمی  در حاشیه سفر خود به تبریز، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت این سفر اظهار کرد: سفرهای استانی از طریق اداره کل برای ارتقا سطح عملیاتی در حوزه کاری خودمان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: سفر امسال در جمع مدیران شهرستانی و کارشناسان مرتبط تبلیغات استان در ارتباط با تحلیل وضعیت فعالیت‌های اداره کل و شهرستان‌ها در حوزه امور مبلغین و مساجد می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارهایی که در طی یک سال انجام می‌دهیم در جلسات مطرح شده و تصمیم‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد که امیدواریم این سفر خروجی مناسبی داشته باشد.

وی درباره روحانیون مبلغ سراسر کشور اعلام کرد: اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف شکل می‌گیرد. در ماه محرم امسال چیزی بالغ‌بر ۵۲هزار مبلغ در سطح کشور ثبت شده است و آمار دقیق‌تر به‌زودی اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام رقیمی با بیان اینکه اعزام‌های ما صرفا مناسبی نیست و ائمه جماعات و... هم داریم بیان کرد: بیش از ۱۸هزار نفر در سامانه ثبت شده و روحانی مستقر هم در کل کشور ۳۶۰۰ نفر هستند که هدف‌گذاری ما برای سال ۹۶، ۴هزار و ۵۰۰ نفر مبلغ است.

وی همچنین درباره وضعیت استان آذربایجان شرقی در حوزه مبلغان مستقر تشریح کرد: آذربایجان شرقی برای استقرار روحانی نیاز زیادی دارد و تعداد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار در این استان زیاد است یعنی حدود ۸۰۰ روحانی برای آذربایجان شرقی نیاز می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرد: تبلیغات این استان باید تلاش کند با حمایت دیگر دستگاه‌ها به شاخص‌های مطلوب برسد ولی از سال گذشته تا الان رشد ۲برابری داشته و حوالی ۱۱۰ روحانی مستقر دارد.

وی درباره اهمیت روحانیون مستقر تصریح کرد: شبکه تبلیغی یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار کشور ماست و بخش قابل‌توجهی از مردم حرف شبکه تبلیغی را می‌پذیرند و مبلغان جایگاه خوب و تاثیرگذاری میان مردم دارند. طبق مستندات هرجا مبلغ داشتیم آسیب‌های اجتماعی در آنجا کم بوده است.

وی همچنین به روحانیون جوان مستقر توصیه کرد: زمان‌شناسی، مکان‌شناسی و موقعیت‌شناسی از لوازم اصلی تبلیغ در منطقه مبلغ است و باید یک مبلغ اولویت‌ها و آسیب‌های منطقه را بسنجد و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

مدیر کل امور مبلیغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تلاشمان را می‌کنیم تا نیازهای تبلیغی مردم را برطرف کنیم و شبکه‌های تبلیغی را به جاهای نیازمند هدایت نماییم.

 


نوشته شده در   شنبه 6 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode