ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1387     |     کد : 1806

امام جمعه تبريز:پيروزي غزه حيات دوباره‌اي به جهان اسلام هديه كرد

 آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، پيروزي ملت فلسطين را در سايه ايمان، توكل و مقاومت حماسي مردم فلسطين دانست و افزود: قواي شكست‌خورده رژيم صهيونيستي مزدور همانند تار عنكبوت سست و بي‌پايه هستند.
وي پيروزي مردم غزه را جلوه‌اي از پيروزي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: بنا به اعتراف دنيا حتي رئيس سازمان موساد كه صريحاً اعتراف كرد، پيروز و برنده جنگ 22 روزه، حماس و مردم غزه بودند و اسرائيل شكست جبران‌ناپذيري را براي خود رقم زد.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به اينكه اسرائيل در اين جنگ به دنبال ساقط كردن دولت حماس، آزادي اسير اسرائيلي كه سه سال پيش به دست حماس افتاده، تحويل غزه به سازش‌كاران، غلبه بر بحران سياسي داخلي و خروج آبرومندانه از غزه بود، گفت: اين موارد از جمله اهداف رژيم صهيونيسيتي در اين جنگ بود كه به فضل الهي و مقاومت مردم غزه هيچكدام از اين اهداف محقق نشد.
آيت‌الله مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: مقاومت جانانه مردم غزه باعث شد كه رژيم غاصب اسرائيل با سرخوردگي تمام از غزه بيرون آمده و فقط چيزي كه نصيب آنها شد با اين شكست در دنيا منفورتر شدند.
وي ادامه داد: در اين بي‌آبروي سران مرتجع عرب مخصوصاً حسني مبارك نام خود را در كنار اين جنايات در تاريخ ثبت كردند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: دولت و ملت ايران با حمايت از مردم غزه با اين پيروزي افتخار ديگري كسب كردند، مخصوصاً پيام‌هاي روشنگرانه و ارزشمند مقام عظماي ولايت كه واقعاً راهگشا و راهنمايي دولت‌ها و ملت‌هاي دنيا در اين ‌باره بود.
وي ادامه داد: ملت قهرمان تبريز همان طوري كه در راهپيمايي‌ها و كمك به فلسطيني‌ها همگام با ساير مردم در سراسر كشور حركت كرده و بلوغ سياسي خود را نشان دادند، مطمئن هستم در مرحله بازسازي نيز با كمك‌هاي شايان خود جزو استان‌هاي پيشرو در اين زمينه خواهند بود.
مجتهد شبستري تصريح كرد: ملت و دولت ايران در كنار ملت‌هاي آزاده دنيا به ويژه مردم غزه تا ريشه‌كن شدن غده سرطاني اسرائيل،از پا نخواهند نشست.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: توجه به دهه فجر و نكوداشت اين دهه در حقيقت توجه به حركت ارزشي امام راحل و شهداست.
آيت‌الله مجتهد شبستري گفت: دهه فجر بهترين فرصت براي انتقال فرهنگ انقلاب و امام راحل به نسل جوان است.
وي اضافه كرد: با توجه به اهميت برگزاري جشن‌هاي پيروزي انقلاب، بايد به گونه‌اي به مردم اطلاع‌رساني شود كه ياد و خاطره انقلاب و اهداف و آرمان‌هاي آن زنده نگهداشته شود.
خطيب جمعه تبريز افزود: ايام پيروزي انقلاب اسلامي برگ زريني در تاريخ كشورماست كه بايد باشكوه و عظمت خاصي اين ايام را گرامي بداريم.
وي با اشاره به اهميت دهه فجر بيان داشت: دهه فجر فرصتي است تا همه ما بتوانيم بار ديگر با آرمان‌هاي امام و رهبري تجديد پيمان كرده و با برگزاري مراسم مختلف و با كيفيت، در تبيين اهداف انقلاب اسلامي موثر باشيم.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: نشان دادن ماهيت و اهداف راهبردي انقلاب اسلامي همچنين تبيين و تقويت اميد نسبت به آينده انقلاب از مهم‌ترين اصول و مباني است كه در برنامه‌هاي دهه فجر امسال بايد لحاظ شود.
وي خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در برگزاري برنامه‌هاي گراميداشت امسال مدنظر است، افزايش آگاهي عمومي به ويژه نسل جوان نسبت به كارآمدي نظام اسلامي بر اساس ارزش‌هاي معنوي و احكام الهي است.
امام جمعه تبريز در ادامه با بيان اينكه دهه فجر امسال مصادف با ماه صفر و ايام عزاداري حسيني است، تاكيد كرد: ضروري است برنامه‌ريزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي ـ هنري اين روزها با هم متناسب باشد و حرمت ماه محرم حفظ شود.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران پرتويي از نهضت عاشوراست، گفت: عاشورا پيوندي ناگسستني با انقلاب اسلامي ايران دارد.
آيت‌الله مجتهد شبستري محتواي برنامه‌هاي ايام‌الله دهه فجر و تاثيرگذاري آنها را در جامعه با اهميت ارزيابي كرد و گفت: مسئولان كميته‌هاي ستاد دهه فجر بايد نسبت به بالا بردن كيفيت و محتواي برنامه‌ها، توجه ويژه‌اي داشته باشند.
وي گفت: يكي از عواملي كه مكاتب انحرافي در جامعه را افزايش مي‌دهد، فراموش كردن مكاتب حقيقي اسلام و معنويات همچنين عدم درك توحيد واقعي است.
آيت‌الله مجتهد شبستري تصريح كرد: عرفان واقعي را بايد از ائمه اطهار به ويژه مولاي متقيان و امام حسين (ع) ياد بگيريم.
وي ادامه عرفان حسيني توام با جهاد و حماسه است و عرفان‌هاي كاذب بشر را به سوي بي‌غيرتي سوق مي‌دهند.
امام جمعه تبريز خاطر نشان كرد: عرفان‌هاي كاذب همراه با موسيقي بوده در حالي كه عرفان حسيني توام با نماز، نيايش و عبادت است.


نوشته شده در   جمعه 4 بهمن 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode