ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1396     |     کد : 180583

فرمانده كل قوا در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش:

قدرت دفاعي كشور قابل مذاكره نيست

مراسم مشترک دانش‌آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، صبح ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه افسري امام علي (عليه‌السّلام) برگزار شد.

مراسم مشترک دانش‌آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، صبح ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظّم کل قوا در دانشگاه افسري امام علي (عليه‌السّلام) برگزار شد.
رهبر معظّم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد شهيدان مجاهد را گرامي داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
ايشان همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقّد قرار دادند.
در اين مراسم، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده کل قوا در سخناني، مهمترين وظيفه و مسئوليّت نيروهاي مسلّح را تأمين امنيّت کشور خواندند و با تأکيد بر اين که پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف از جمله علمي و صنعتي و اقتصادي منوط به وجود امنيّت است، گفتند: امنيّت بستري براي رشد همه‌ عناصر قدرت و پيشرفت است زيرا در فضاي ناامني، آرمان‌هاي بزرگ و درخشان از ذهن‌ها فراموش مي‌شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اين که در شرايط کنوني مهمترين مساله‌ کشور، موضوع اقتصاد و معيشت مردم است، افزودند: بناي اقتصاد کشور نيز بايد يک بنيان امني باشد.
ايشان بنيان اقتصادي کشور را به‌دليل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تأکيد کردند: وابستگي اقتصاد به نفت، يک مشکل تاريخي و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همين موضوع موجب شده است که ما در دوران‌هاي مختلف در زمينه‌ فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشيم.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اين که تا وقتي اقتصاد کشور از نفت فاصله نگيرد، بنيان صحيح و امني به‌وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کردند: بيان اين موضوع اقتصادي در اين محيط نظامي، براي نشان دادن اهمّيّت امنيّت در همه‌ بخش‌ها است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همه مردم به ويژه جوانان را به دانستن قدر امنيّتِ موجود و عزّت و آرامش و سربلندي کشور که به برکت نظام جمهوري اسلامي به‌وجود آمده، توصيه کردند و گفتند: روزگاري، ايرانِ عزيز با گذشته‌ تاريخي و درخشان خود و با استعدادهاي بي‌پايان، زير پاي مستشاران آمريکايي و صهيونيستي و انگليسي بود و به‌ دست حاکمان وابسته و ضعيف و پَست، تحقير مي‌شد امّا اسلام، اين کشور را نجات داد و جمهوري اسلامي، ايران را عزيز و مقتدر کرد.
ايشان با اشاره به ناراحتي و عصبانيّت قدرت‌هاي استکباري از اقتدار منطقه‌اي ايران، افزودند: دشمنان نظام اسلامي عناصر اقتدار ملّي کشور را عامل مزاحم خود مي‌دانند و با آنها مقابله مي‌کنند و بر همين اساس با افزايش اقتدار جمهوري اسلامي در ميان ملّت‌ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زيرا اين اقتدار، عمق راهبردي نظام اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي، مخالفت قدرت‌هاي استکباري با توان دفاعي کشور را نيز در همين چارچوب ارزيابي و تأکيد کردند: راه مقابله با اين مخالفت‌ها اين است که برخلاف خواسته‌ آنها، بر عناصر اقتدار ملّي، تکيه و ايستادگي کنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ايم و باز هم اعلام مي‌کنيم، امکانات و قدرت دفاعي کشور قابل مذاکره و چانه‌زني نيست و درخصوص ابزارهاي دفاعي کشور و هر آنچه اقتدار ملّي را تأمين يا پشتيباني مي‌کند، هيچ‌گونه چانه‌زني و معامله‌اي با دشمن نداريم و راه اقتدار را با قوّت به پيش خواهيم برد.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به جوانان گفتند: اين کشور متعلّق به شما است و بايد همان‌گونه که جوانانِ ديروز به وظيفه‌ خود عمل کردند، شما نيز در سايه‌ اسلام و در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، کشور را به اوج عزّت برسانيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با تشکّر از فرماندهان و اساتيد دانشگاه افسري امام علي (عليه‌السّلام)، اين دانشگاه را فيضيّه‌ ارتش خواندند و ياد و خاطره‌ شهداي ارتش به ويژه شهداي دانشگاه افسري امام علي (عليه‌السّلام) را گرامي داشتند.
در اين مراسم، امير سرلشکر موسوي فرمانده کل ارتش ضمن خير مقدم به رهبر معظّم انقلاب اسلامي، گفت: متعهّد مي‌شويم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران درنياورد تا پايه‌هاي رژيم سلطه فرو ريزد و عمر رژيم صهيونيستي هرچه زودتر به پايان رسد.
امير فولادي فرمانده دانشگاه امام علي (عليه‌السّلام) نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان کرد.
در اين مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتيد و روحاني نمونه دانشگاه‌هاي افسري ارتش و همچنين همسر شهيد رستمي از شهداي ارتش، هدايايي اعطا شد و نمايندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجويان نيز، مفتخر به دريافت درجه و سردوشي از دست فرمانده کل قوا شدند.اجراي سرود و رزمايش ميداني، بخش ديگري از مراسم دانش‌آموختگي دانشگاه امام علي (عليه‌السّلام) بود.
در پايان اين مراسم، يگان‌هاي حاضر در ميدان ضمن اجراي عمليّات اعتماد به نفس، از مقابل جايگاه رژه رفتند.


 


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode