ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 مهر 1396     |     کد : 180327

روحاني: هيچ اختلافي بين جناح‌ها در مقابله با دشمنان وجود ندارد

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که ملت ايران در مقاطع حساس همواره حاميان اصلي انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران، استقرار امنيت و دستيابي به منافع ملي بوده‌اند، تاکيد کرد:

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که ملت ايران در مقاطع حساس همواره حاميان اصلي انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران، استقرار امنيت و دستيابي به منافع ملي بوده‌اند، تاکيد کرد: دشمنان و بدخواهان ملت ايران بايد بدانند که اين ملت در مسير حرکت خود به سمت پيشرفت و تعالي، هرگز اهداف بلند خود را از ياد نبرده‌اند و ذره اي از اعتماد آنها نسبت به نظام و ايستادگي شان در برابر دشمنان کاسته نخواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه هيات دولت با بيان اين که هر گاه بدخواهان بدنبال تحميل فشار به کشور بوده‌اند، مردم با حضور، هوشياري و تلاش بيشتر، قاطعانه به آنها پاسخ دادند، افزود: آن زماني که رئيس جمهوري آمريکا براي ايجاد نمايش قدرت در عربستان عليه ايران به منطقه آمده بود، ملت ايران به زيبايي و با حضور پرشور خود در انتخابات 29 ارديبهشت، پاسخ قاطعي به آمريکا و حاميانش دادند‌.
رئيس جمهوري استقبال و رأي مردم به نظام جمهوري اسلامي ايران و کانديداهايي که مورد تأئيد نظام بودند را بهترين پاسخ کوبنده و قاطع ملت به بدخواهان با يک اقدام کاملاً دقيق، حقوقي و قانوني و با نمايش شکوه و اقتدار ملي دانست و افزود: البته بدخواهان دست بردار نيستند و ممکن است هر زماني اقدام به توطئه عليه انقلاب و کشورمان کنند که در اين باره ما بايد هميشه براي مقابله با حوادث احتمالي توانمند، قدرتمند و آماده باشيم. روحاني تاکيد کرد: ديپلمات‌هاي کشور به عنوان نمايندگان ملت ايران، در يک مذاکرات چند جانبه و به يک معنا بين‌المللي، حضور پيدا کردند که در نتيجه آن توافقي به نام برجام تحقق پيدا کرد و بعد از حدود 6 ماه
‌اجرايي و عملياتي شد. رئيس جمهوري با بيان اين که برجام يک آزمون بسيار بزرگ براي همه دولت‌هاي شرکت‌کننده در مذاکرات و ساير دولت‌هاي جهان است، تاکيد کرد: تعهد و وفاي به عهد، اساس اطمينان جهان به يک دولت است؛ ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، دقت کرديم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتي تعهد داديم، تا آخر پاي آن ايستادگي کرديم و اين افتخاري براي ماست.
‌روحاني با بيان اين که اگر طرف ديگر مذاکره، بدخواه، رقيب يا دشمن ما از تعهد خارج شود، اين براي ما شکست نيست بلکه شکست براي طرف مقابل است، افزود: ما در زمان و مقطع لازم راه درست را انتخاب کرديم و به خوبي وارد مذاکره شديم و در مذاکره با همه توان و دقت پيش رفتيم و آنچه به دست آورديم، بهترينِ ممکن بود.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: اگر همه طرف‌هاي مذاکره پاي اين توافق بايستند به معناي اين است که حيثيت خودشان را حفظ کردند و اگر کسي پاي توافق نايستد در حقيقت حيثيت خودش را خدشه‌دار کرده است.
وي افزود: امروز نسبت به سياست‌هاي آمريکا شاهد دو صفبندي داخلي و جهاني هستيم؛ ببينيد در داخل آمريکا صاحبنظران، انديشمندان و سياستمدارها، نسبت به اقدامات اخيري که دولت آمريکا انجام مي‌دهد چگونه موضع مي‌گيرند و حرف مي‌زنند.
رئيس جمهوري با طرح اين سئوال که آيا اقدامات رئيس جمهوري جديد آمريکا به وحدت داخلي اين کشور کمک مي‌کند يا موجب تفرقه و شکاف بيشتر مي شود؟ گفت: اتفاقاً با اين اقدامات اين شکاف بيشتر مي‌شود، چراکه اگر روزي آمريکا بخواهد از برجام خارج شود، آن وقت براي مردم روشن‌تر مي‌شود که آمريکا چه ضرر بزرگي کرده است. روحاني با بيان اين که در صف‌بندي جهاني نسبت به اقدامات آمريکا، فقط چند کشور و رژيم انگشت شمار هستند که از اين اقدامات طرفداري مي کنند، اظهار داشت: مسيري که امروز جمهوري اسلامي ايران انتخاب کرده‌، مورد حمايت جهان است و حتي در ميان متحدان آمريکا در اروپا هم کسي نيست که از برهم زدن توافق حمايت کند چراکه اين توافق، توافقي دوجانبه نيست بلکه يک توافق جهاني است.
روحاني با بيان اين که رئيس جمهوري آمريکا با اين استدلال که هر اقدامي رئيس جمهوري قبلي انجام داده است با آن مخالفت مي کند،
‌دست به اين اقدامات زده و اين بي‌منطقي آشکار است، گفت: واقعاً براي دولت آمريکا شرم آور است که استدلالش اين باشد که با هر کاري که دولت قانوني قبل انجام داده است، مخالفت کند.
وي اظهار داشت: امروز ايران به عنوان کشوري که به تعهدات خودش پايبند است، مورد تحسين افکار عمومي و دولت‌هاي جهان است و آمريکا به عنوان کشوري که اعتبار، حيثيت و آبروي خودش را به حراج گذاشته مطرح است که البته عده زيادي در داخل آمريکا از مقامات لشکري و کشوري گذشته و فعلي‌شان و حتي مقاماتي که در دولت فعلي آمريکا هستند، با اين سبک و سياق دولت آمريکا مخالفند.
رئيس جمهوري افزود: ملت بزرگ ايران، کار بسيار بزرگي را انجام داد و ما سندي را امضاء کرديم که امروز جهان از آن حمايت کرده است و در برابر اقداماتي که دشمن ما مي‌خواهد انجام دهد، با زبان، بيان و استدلالشان ايستاده‌اند. روحاني با بيان اين که ملت ايران همواره متحد و همراه با نظام بوده است و در اين مواقع هميشه وحدت خود را بيشتر به نمايش مي گذارد، افزود: ممکن است عده‌اي، به برجام هم انتقاد داشتند و شايد اگر رأي بگيرند، بگويند ما به برجام رأي نمي‌دهيم و اين براي يک کشور دمکراتيک طبيعي است، اما برجام مورد اجماع همه مسئولان و مقامات اصلي کشور بوده است؛ شوراي امنيت ملي آن را تصويب و مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و از همه مهم‌تر رهبر معظم انقلاب راجع به آن نظر داده‌اند.رئيس جمهوري با بيان اين که امروز رئيس جمهوري فعلي آمريکا شرايطي را ايجاد کرده است که ايران، از هميشه يکپارچه‌تر، يک صداتر و متحدتر است، تاکيد کرد: امروز موافق و مخالف برجام در کنار هم هستند و همه صداي واحد دارند؛ ما نقض عهد را نادرست، غلط و نسبت به مصالح کشور، منطقه و جهان خائنانه‌ مي‌بينيم.
روحاني اظهار داشت: ملت ايران هيچگاه به آمريکا اعتماد نداشته است و مي‌داند که آمريکا چه اقداماتي عليه منافع ملي ما انجام داده است و مي‌دهد، ولي امروز واضح‌تر و آشکارتر همه در کنار هم قرار گرفتند.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: آمريکا اگر بخواهد عليه يک معاهده و قرارداد بين‌المللي که مورد تأئيد شوراي امنيت سازمان ملل و بخشي از قطعنامه 2231 است، موضع گيري خصمانه کند، فقط با ايران مخالفت نمي‌کند، بلکه با کشورهاي جهان مخالفت کرده و در برابر سازمان ملل ايستاده است؛ که البته اين را گاهي به صراحت هم مي‌گويد که اين سازمان ملل به درد ما نمي‌خورد.
روحاني با تاکيد بر اين که اگر آمريکا دچار خطا و از برجام خارج شود، ضرر اين کار صرفاً براي خود آنهاست، افزود: ما راه‌هاي مختلفي را پيش رو داريم و هر راهي که مصلحت نظام و کشور ما در آن باشد را انتخاب مي‌کنيم و هيچ مشکلي در پيشبرد اهداف و مسيرمان نخواهيم داشت.
رئيس جمهوري گفت: امروز 5 کشور مذاکره کننده با ايران، کشورهاي اتحاديه اروپا و ساير کشورهاي جهان همراه با ايران هستند و اگر آمريکا اين خطا را مرتکب شود، عليه منافع ملي و حيثيت آمريکا اقدام کرده است.
روحاني با بيان اين که نبايد هيچ گونه نگراني در داخل کشور نسبت به اين اقدامات داشته باشيم، افزود: تا زماني که ملت ما متحد، منسجم و يکصدا هستندو مطيع رهبري شجاع هستيم، هيچ مشکلي براي کشور ما پيش نمي‌آيد. فراز و نشيب وجود دارد اما به خوبي از آن عبور مي‌کنيم.
رئيس جمهوري با بيان اين که امروز کاملاً روشن مي‌شود که دولت ياغي کيست و کسي که مقررات بين‌المللي را زير پا مي گذارد، چه کسي است و به خوبي روشن مي‌شود که کدام کشور مورد احترام کشورها و افکار عمومي جهان است، تاکيد کرد: اگر آمريکا بخواهد خطاي بعدي را مرتکب شود و عليه سپاه پاسداران اقدامي کند، اين ديگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها يک واحد نظامي نيست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل اين مردم و در همه روزهاي خطر از منافع ملي ما دفاع کرده است.
روحاني تاکيد کرد: سپاه نه فقط محبوب ملت ايران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهاي عراق هم است چون اربيل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوريه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حيثيت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه هميشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروريست‌ها ايستاده است .
رئيس جمهوري اظهار داشت: آمريکايي ها به دليل آن که مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصباني باشند، چرا که سپاه با برنامه‌ريزي و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل کرده است.
روحاني افزود: آمريکايي ها حق دارند از برجام ناراحت باشند چرا که جمهوري اسلامي ايران در شرايط حساسي که آنها مي خواستند اعلام کنند ايران دروغگوست و پشت پرده بمب هسته‌اي درست مي‌کند، با حضور در مذاکرات ثابت کرد که دروغگو آنها هستند.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که ارتش، سپاه، بسيج جداي از ملت نيستند و همواره در کنار ملتند، اظهار داشت: هيچگونه اختلافي بين جناح‌هاي ما براي مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه يکپارچه و در صف واحد هستيم؛ هيچگونه تزلزلي در کشور ما به وجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ايران در برابر توطئه هاايستادگي خواهند کرد.
روحاني در ادامه سخنان رئيس جمهوري آمريکا درباره ايران در سازمان ملل متحد را بي‌اهميت و سخيف دانست و اظهار داشت: آمريکا بايد به ملت‌هاي منطقه ما جواب دهد که چرا مردم افغانستان را بدبخت کرده و 18 سال ناامني را در اين کشور ايجاد کرده است ؛ چرا عراق را ناامن کرده و داعش را بر مردم مسلط کرده است و چرا در امور داخلي کشورها مداخله مي‌کند، فقط به اين اميد که سلاح بيشتر بفروشد.
رئيس جمهوري با بيان اين که آمريکا روز به روز در افکار ملت هاي جهان منفورتر مي شوئد و هيچ کس دل خوشي از سياست ها و مداخلات آمريکا ندارد، تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره به ياري کشورهايي که مظلومند و تحت ستم قرار گرفته اند و از ايران کمک خواسته‌اند، شتافته است.‌وي اظهار داشت: بنده پيشاپيش مي‌خواهم از ملت بزرگ ايران تشکر کنم؛ پيشاپيش از همه رسانه‌ها مي‌خواهم که کنار ملت و هم صدا با ملت باشند و پيشاپيش به آمريکا مي‌گويم در اين توطئه هم مثل همه توطئه‌ هاي قبلي‌تان شکست‌خورده هستيد؛ باز خطا و اشتباه کرديد و باز هم اشتباه مي‌کنيد.
رئيس جمهوري خطاب به هم ميهنان کرد ايران هم گفت: ما به شما 100 در صد اعتماد داريم و به هيچ وجه خطاي سياسي عده‌اي در اقليم کردستان عراق را پاي شما نمي‌نويسيم چرا که شما بخشي از مردم بزرگ ايران و قومي وفادار و ريشه‌دارترين قوم ايراني در اين منطقه هستيد و هميشه کنار انقلاب بوديد؛ در جنگ تحميلي، کنار ملت ايران بوديد .
روحاني با بيان اين که به همه مردم کرد در ايران، عراق، سوريه و ترکيه علاقه منديم و نمي‌خواهيم هيچ فشاري به کردها وارد شود، افزود: اگر مسئولان آنها خطا و اشتباه کردند، بايد بهاي خطايي که انجام دادند را پرداخت کنند، ولي مردم کرد به عنوان مردمي صلح جو در منطقه، دنبال پيشرفت و مورد احترام هستند.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: همه اقوام ايراني متحد، يکپارچه و در کنار هم هستند و امروز وحدت و اتحاد ما از هر روز ديگر بيشتر است.
روحاني با بيان اين که دولت امسال بر‌اساس دستور رهبر معظم انقلاب به دنبال افزايش توليد و اشتغال بوده است و خواهد بود، افزود: نبايد هدف را از ياد ببريم؛ امسال هدف اين است که رونق اقتصادي ايجاد کنيم و ميزان اشتغال را افزايش دهيم تا جوان‌هاي ما مشغول بکار شوند و کشورمان آرامش بيشتري داشته باشد.
رئيس جمهوري «آرامش، امنيت و آزادي» را به عنوان سه پايه براي رسيدن به هدف پيشرفت و اقتدار دانست و تاکيد کرد: پيشرفت و اقتدار ما در سايه امنيت، آرامش و آزادي است که بايد از آنها براي رسيدن به هدف مهم‌مان حراست و حفاظت کنيم.‌ روحاني افزود: ترديدي ندارم ملت ايران در مسير راه‌ خود هدف را گم نکرده اند، اعتمادش نسبت به مسئولان کم نشده و همچنان در برابر دشمن، ايستاده است؛ ما نه ضعيف و سست مي‌شويم و نه مي‌ترسيم؛ بلکه مقاوم و قدرتمند مي‌ايستيم و خدا هم با ما خواهد بود و طبق وعده الهي، پيروزي نهايي هم از آن ما است.
راي اعتماد هيأت وزيران به 4 استاندار
‌هيأت وزيران در جلسه ديروز خود به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري، به استانداران پيشنهادي 4 استان کشور راي اعتماد داد.
در اين جلسه، آقايان محمدمهدي شهرياري، بهمن مرادنيا، سيد مناف هاشمي و سيدعلي آقازاده از سوي هيأت وزيران به ترتيب به عنوان استاندار استان‌هاي آذربايجان غربي، کردستان، گلستان و مرکزي منصوب شدند.
دکتر روحاني خطاب به استانداران منتخب اظهارداشت: هدف ما پيشرفت کشور، رونق اقتصادي و توسعه اشتغال در کشور و حرکت در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است و استانداران بايد با حفظ انسجام، وحدت، اعتدال و ميانه‌روي، اجراي کامل سياست‌هاي دولت را دنبال کنند .
رئيس‌جمهوري با توجه به مرزي بودن سه استان کردستان، آذربايجان غربي و گلستان، بر بهبود روابط با کشورهاي همسايه تأکيد کرد.
وي جذب سرمايه داخلي و خارجي، تقويت مسيرهاي ارتباطي کشور با کشورهاي همسايه و تسريع در اتصال راه‌هاي کشور به کشورهاي همسايه و کشورهاي بزرگ، از جمله چين، روسيه و منطقه آسياي مرکزي را از جمله راه‌هاي توسعه اقتصادي و حفظ امنيت کشور دانست و استانداران را به ايجاد هماهنگي در استان و روابط خوب با ائمه جمعه، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و گروه‌هاي سياسي، رعايت حقوق شهروندي به ويژه حقوق اقوام و مذاهب و بهره‌گيري از آنان در مناصب مديريتي توصيه کرد.
روحاني ضمن بيان اعتماد کامل دولت به هم‌ميهنان کرد، آنان را از اقوام اصيل ايراني دانست که با حس عميق ملي نسبت به ايران، همواره در همه صحنه‌ها بويژه در دوران دفاع مقدس حضوري فعال و مؤثر داشته و ‌اکنون هم در عرصه پيشرفت کشور، مشارکت کامل دارند.
رئيس‌جمهوري وزرا را به همکاري با استانداران در جهت تحقق اهداف مورد نظر دولت توصيه کرد و در پايان از استانداران جديد خواست که سلام وي را به مردم شريف استان‌هاي کردستان، آذربايجان غربي، گلستان و مرکزي ابلاغ کنند .
لغو رواديد بين ايران و صربستان
هيأت وزيران همچنين در اين جلسه با پيشنهاد وزارت امور خارجه مبني بر برقراري مقررات لغو رواديد براي دارندگان گذرنامه عادي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري صربستان به شرط عمل متقابل موافقت کرد.
هيأت وزيران در ادامه با صدور مجوز برگزاري چهارمين گردهمايي بين‌المللي فناوري‌هاي بهسازي رفتاري بلند مدت و سازگار با محيط زيست سدها موافقت کرد.هدف از اين گردهمايي که با همکاري دانشگاه شهيد بهشتي ايران و دانشگاه گراتس اتريش برگزار مي‌شود، بحث، تبادل دانش فني و انتقال تجربيات در مباحث مربوط به علم سد سازي، سازه‌هاي هيدروليکي و صنعت آب است.


نوشته شده در   پنجشنبه 20 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode