ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 18031

50 درصد ايراني‌ها از چاقي رنج مي‌برند

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: بيش از 50 درصد افراد جامعه به بيماري چاقي مبتلا هستند و اين ميزان براي سلامتي جامعه خطرناك و تهديدكننده است.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: بيش از 50 درصد افراد جامعه به بيماري چاقي مبتلا هستند و اين ميزان براي سلامتي جامعه خطرناك و تهديدكننده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، رحيم شكراني ظهر امروز در همايش «نقش آبزيان در سلامتي انسان، فوايد و مزاياي مصرف ماهي در غذاي انسان»، استفاده از غذاهاي آماده را بزرگ‌ترين تهديد براي تغذيه انسان‌ها در حال حاضر دانست و اظهار داشت: غذاهاي آماده با داشتن عناصري همچون نيترات، نمك و چربي عوارض زيانباري مثل چاقي و سكته را به وجود مي‌آورند بنابراين ترويج مصرف غذاهاي سالم و سنتي در بين انسان‌ها ضروري است.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بيان اينكه بيش از 50 درصد افراد جامعه به بيماري چاقي مبتلا هستند، گفت: اين ميزان براي سلامتي جامعه خطرناك و تهديدكننده است.
وي همچنين با اشاره به فوايد مصرف ماهي در برنامه غذايي انسان‌ها و ارزش غذايي آن تصريح كرد: مصرف ماهي به صورت دو بار در هفته مي‌تواند در تامين اسيدهاي چرب ضروري بدن موثر باشد.
فرماندار شهرستان بناب نيز در اين همايش طي سخناني از شاخص سلامت و بهداشت به عنوان عامل توسعه جوامع انساني نام برد و گفت: موضوع تامين سلامت به دو عامل مردم و مسئولان بستگي دارد و در اين راستا مردم بايد با رعايت بهداشت و تغذيه و مسئولان با اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي تلاش كنند.
سعيد برقي با بيان اينكه وضعيت فعلي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ايران قابل مقايسه با دوران قبل از انقلاب نيست، اظهار داشت: در كشور ما زيرساخت‌هاي بهداشت، درمان و سلامت آماده است و در اين زمينه از خيلي از كشورهاي پيشرفته جهان جلوتر هستيم.
وي، لازمه ارتقاي سطح سلامت و بهداشت هرچه بيشتر جامعه را برنامه‌ريزي و نظارت دانست و تصريح كرد: بايد در جامعه با توليد غذاي سالم و ايمن‌سازي و استانداردسازي توليدات غذايي به سوي سالم‌سازي جامعه گام برداريم زيرا علت 30 درصد بيماري‌هاي شايع در انسان‌ها به نوع و كيفيت تغذيه مربوط مي‌شود.
رئيس كارگروه بهداشت و سلامت شهرستان بناب در بخش ديگري از سخنان خود از ضعف قوانين مقابله با تخلفات سلامت در كشور انتقاد كرد و گفت: با وجود اينكه بايد قوانين مربوط به مبارزه با متخلفان عرصه سلامت و بهداشت جامعه و تهديدكنندگان جان انسان‌ها شديد، به‌روز و بازدارنده باشد اما فقط به جريمه نقدي ناچيز اكتفا مي‌كنند.
برقي اظهار داشت: بخشي از علل ادامه روند مشكلات بهداشت و درمان كشور به سبك بودن جرايم تخلفات بهداشتي و عدم كنترل دقيق واحدهاي توليد و توزيع مواد غذايي برمي‌گردد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
فرماندار بناب در ادامه با تاكيد بر لزوم سالم‌سازي و استانداردسازي محصولات خوراك دام و طيور و محصولات كشاورزي گفت: وزارت‌هاي جهاد كشاورزي و بهداشت و درمان بايد در اين زمينه با ايجاد وحدت رويه و تعامل دوجانبه گام‌هاي اساسي برداند.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode