ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 18017

توت فرنگي از سرطان مري پيشگيري مي کند

گروهی از دانشمندان دانشگاه اوهایو در بررسی های خود نشان دادند که مصرف توت فرنگی می تواند به پیشگیری از بروز سرطان مری کمک کند.

 
جام جم آنلاين: گروهی از دانشمندان دانشگاه اوهایو در بررسی های خود نشان دادند که مصرف توت فرنگی می تواند به پیشگیری از بروز سرطان مری کمک کند.
به گزارش مهر، محققان مرکز سرطان شناسی دانشگاه ایالتی اوهایو به سرپرستی «چن تانگ» با بررسی 36 داوطلب کشف کردند که مصرف توت فرنگی یخزده یا خشک می تواند از ابتلا به سرطان مری جلوگیری کند.

این محققان که نتایج یافته های خود را در صد و دومین اجلاس سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در اورلاندو ارائه کرده اند آزمایشات خود را بر روی سرطان مری در سلول های فلس دار انجام دادند. این یک گونه بسیار شایع از سرطان مری است که 95 درصد از موارد این سرطان را در بر می گیرد.

این 36 داوطلب، مردان و زنان با سن متوسط 54 سال بودند که خراشهای پیش سرطانی را در مری نشان می دادند. این خراشها در صورت عدم درمان می توانند به یک خطر جدی برای مری تبدیل شوند.

برای این افراد به مدت 6 ماه 60 گرم در روز توت فرنگی تجویز شد نتایج این تحقیقات نشان داد که بیشتر این افراد (29 مورد از 36 نفر) کاهش خراش ها را در بافت مری داشتند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند:«این میوه قادر است با سلولهای سرطانی ادغام و مانع رشد و توسعه آنها شود. به ویژه اگر توت فرنگی به صورت یخزده یا خشک مصرف شود 10 برابر بیشتر از توت فرنگی تازه عمل می کند».

به طور کلی میوه های قرمز رنگ دارای میزان فراوانی از آنتی اکسیدانها هستند که می توانند با پیری و تخریب سلولی مبارزه کنند. پیری و تخریب سلولی دو فاکتور مهم هستند که اغلب می توانند منجر به بروز سرطان شوند.

در سال 2010 در آمریکا 16 هزار و 640 مورد جدید سرطان مری تشخیص داده شد و 14 هزار و 500 نفر در اثر ابتلا به این سرطان جان خود را از دست دادند.

استعمال سیگار و الکل و رژیم غذایی بدون میوه و سبزیجات می تواند خطر توسعه این بیماری را افزایش دهد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode