ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1396     |     کد : 180164

رئيس ستاد ارتش ترکيه به ديدار رئيس‌جمهوري ايران آمد روحاني:

نتيجه تغيير در مرزهاي جغرافيايي گسترش ناامني در منطقه است

رئيس‌ جمهوري کشورمان، ايران و ترکيه را لنگر ثبات در منطقه دانست و با تاکيد بر اين که مبارزه با تروريسم و حفظ مرزهاي جغرافيايي مهم‌ترين اهداف براي همکاري مشترک در جهت تحکيم ثبات و امنيت منطقه است، از گسترش و تقويت همکاري‌هاي دفاعي تهران – آنکارا استقبال کرد.

رئيس‌ جمهوري کشورمان، ايران و ترکيه را لنگر ثبات در منطقه دانست و با تاکيد بر اين که مبارزه با تروريسم و حفظ مرزهاي جغرافيايي مهم‌ترين اهداف براي همکاري مشترک در جهت تحکيم ثبات و امنيت منطقه است، از گسترش و تقويت همکاري‌هاي دفاعي تهران – آنکارا استقبال کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر ديروز در ديدار ژنرال «خلوصي آکار» رئيس ستاد ارتش ترکيه، با اشاره به روابط رو به گسترش ايران با ترکيه به عنوان کشوري دوست و برادر در منطقه، گفت:‌ امروز مناسبات سياسي، اقتصادي و بين‌المللي دو کشور در سطح خوبي قرار دارد و بايد تلاش کنيم تا همکاري‌هاي نظامي و دفاعي في‌مابين هم همتراز با آن توسعه يابد و تقويت شود.
رئيس جمهوري با بيان اين که ايران و ترکيه به عنوان دو کشور مسلمان و ريشه دار در منطقه، با تهديدات مشترک منطقه‌اي از جمله تروريسم، ناامني و بي‌ثباتي روبرو هستند، افزود: بايد براي رفع اين تهديدات و در مسير منافع مشترک، روابط و همکاري‌هاي همه جانبه تهران -آنکارا گسترش يابد.
روحاني با تأکيد بر اين که اراده دو دولت ايران و ترکيه بر تقويت مناسبات و همکاري‌هاي نيروهاي مسلح دو کشور است، گفت: نيروهاي مسلح ايران و ترکيه مي‌توانند با توسعه همکاري‌ها و انتقال تجربيات، در بخش‌هاي مختلف، روابط سازنده‌اي را براي رفع تهديدات منطقه‌اي سامان دهند. وي مبارزه با تروريسم و حفظ مرزهاي جغرافيايي در منطقه را از مهم‌ترين اهداف دو کشور در توسعه همکاري‌ها و روابط دانست و افزود: ايران و ترکيه به عنوان دو کشور مهم و لنگر ثبات در منطقه‌، هرگاه در کنار هم باشند، تأثيرگذاري و نقش آفريني بهتري براي حل و فصل مسايل منطقه‌اي خواهند داشت.
روحاني با تأکيد بر ضرورت تلاش در مسير تقويت دولت‌هاي مرکزي در عراق و سوريه، براي يکپارچگي سرزميني، مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات در منطقه و نبود هرگونه تغيير در مرزهاي جغرافيايي، افزود: هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرزهاي جغرافيايي به گسترش ناامني و بي‌ثباتي در منطقه خواهد انجاميد.
ژنرال خلوصي آکار رئيس ستاد ارتش ترکيه هم در اين ديدار با ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس جمهوري کشورمان، گفت: ايران و ترکيه به عنوان دو قدرت مهم در منطقه مي‌توانند با توسعه همکاري‌ها و روابط، نقش مؤثري در ايجاد ثبات و آرامش در منطقه ايفا کنند.
وي گروه‌هاي تروريستي را مانع بزرگي در مسير ايجاد ثبات و آرامش منطقه دانست و اظهار داشت: ترکيه نسبت به تماميت ارضي همه کشورهاي منطقه از جمله سوريه و عراق احترام قائل است و آمادگي دارد تا در مسير مبارزه با تروريسم و بي‌ثباتي همکاري‌هاي خود را با کشورهاي دوست بويژه ايران گسترش دهد.
خلوصي آکار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاري‌هاي ايران و ترکيه، خواستار گسترش روابط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با ارتش ترکيه در زمينه‌هاي مختلف از جمله مبارزه با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تأمين امنيت در منطقه شد.


نوشته شده در   سه شنبه 11 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode