ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 مهر 1396     |     کد : 180091

از ملكه اليزابت تا بازرس كلوزو و عيسي مسيح

چهره‌هایی که فیلمسازان را افسون می‌کنند

به لطف هنرنمایی خیره‌کننده جودی دنچ، ویکتوریا امروز به قدرتمندترین و محبوب‌ترین شخصیت در تاریخ سینمای بریتانیا تبدیل شده است. با این حال، هستند چهره‌هایی که در سال‌های دور و نزدیک تا حدودی به تاج و تخت ملکه نزدیک شده‌اند.

به لطف هنرنمایی خیره‌کننده جودی دنچ، ویکتوریا امروز به قدرتمندترین و محبوب‌ترین شخصیت در تاریخ سینمای بریتانیا تبدیل شده است. با این حال، هستند چهره‌هایی که در سال‌های دور و نزدیک تا حدودی به تاج و تخت ملکه نزدیک شده‌اند.

به گزارش همشهري آنلاين، «ويكتوريا و عبدل» تازه‌ترين فيلمي است كه بر اساس شخصيت و زندگي ملكه بريتانيا ساخته شده و ملكه ويكتوريا را جانشين شرلوك هلمز در فهرست پرتكرارترين شخصيت‌هاي سينمايي كرده است. بر اساس آخرين پژوهش موسسه فيلم بريتانيا، امروز ملكه همراه با جيمز باند موضوع و شخصيت اصلي 25 فيلم سينمايي است اما شايد ركورد اين دو چهره جذاب با شخصيت‌هاي ديگر در گوشه و كنار دنيا تهديد شود.

بازرس كلوزو
پيتر سلرز شش مرتبه در نقش سربازرس كلوزو در مجموعه فيلم‌هاي «پلنگ صورتي» ظاهر شد اما آلن آركين، راجر مور و استيو مارتين ديگر بازيگراني هستند كه اين نقش را در فيلم‌هاي ديگر تكرار كردند. هر چند شايد خيلي‌ها دوست داشته باشند هنرنمايي مارتين را در نقش كلوزو فراموش كنند. در مجموع اين هنر سلرز بود كه به سربازرس فرانسوي جايگاهي ازلي و ابدي در تاريخ سينما بخشيد و حتي كهنه به نظر رسيدن بازي او هم چيزي از ارزش‌هايش كم نمي‌كند. با در نظر گرفتن نسخه‌هاي انيميشني، كلوزو در دست‌كم 40 فيلم ظاهر شده است.

زن گربه‌اي
ارتا كيت به لطف بازي در مجموعه تلويزيوني «بتمن» راه خود را به سوي موفقيت و شهرت گشود و جولي نيومار هم راه او را رفت اما اين ميشل فايفر بود كه در «بازگشت بتمن» تيم برتن به شخصيت زن گربه‌اي جان بخشيد. اين موفقيت تا زماني ادامه داشت كه هالي بري آن را به زمين گرم زد و البته آن هاتاوي در «شواليه سياه برمي‌خيزد» كريستوفر نولان دوباره زن گربه‌اي را به دنياي سينما بازگرداند.

ملكه اليزابت اول
شخص اول خاندان سلطنتي بريتانيا از سال 1912 وارد چرخه سينما شد و بر اساس آمار سايت معتبر imdb، نام و نشان او در بيش از 48 فيلم در قالب شخصيت اصلي يا بخشي از روايت تاريخي آمده است. كيت بلانچت نقش او را به زيبايي در «اليزابت» و «اليزابت: عصر طلايي» ايفا كرد و قرار است سال آينده ميلادي مارگو روبي در «مري ملكه اسكاتلندي‌ها» در همين نقش ظاهر شود.

نيك فيوري
از نخستين ورود به دنياي كاميك‌هاي مارول، اين كلنل نام‌آشنا حضوري خيره‌كننده در مجموعه‌ها و فيلم‌هاي تلويزيوني داشت. تا اينكه سرانجام ساموئل ل جكسن نقش او را در مجموعه فيلم‌هاي «انتقام‌جويان» ايفا كرد و شكلي ديگر از زندگي به دنياي نيك فيوري پس از دوران ديويد هاسلهوف بخشيد. «كاپيتان مارول» سال 2019 در واقع بيست و پنجمين حضور فيوري روي پرده نقره‌اي سينما خواهد بود.

عيسي مسيح
تاريخچه مسيح در سينما جلوه‌هاي جالب توجه از نگرش فرهنگي به مذهب را نشان مي‌دهد. «بزرگ‌ترين داستان عالم» به كارگرداني جورج استيونز با بازي مكس فن سيدو در 1965 نامزد دريافت پنج جايزه اسكار شد، در حالي كه بازي جيم كاويزل را در «مصايب مسيح» مل گيبسن در 2004 صرفا تحسين كردند. سينماگران دهه 1970 هم روايت خودشان را از مسيح ارائه كردند؛ نسخه‌اي كه بيشتر شبيه يك جوان پرشور بود تا پيامبر خدا.


نوشته شده در   دوشنبه 3 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode