ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 شهريور 1396     |     کد : 179653

رئيس‌جمهوري و اعضاي دولت با آرمان‌هاي امام راحل تجديد ميثاق کردند

روحاني:اميد به آينده و اعتماد مردم به نظام و دولت بايدحفظ شود

رئیس جمهوري و اعضای دولت‌، ديروز همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی‌‌، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی‌تجدید پیمان کردند.


رئیس جمهوري و اعضای دولت‌، ديروز همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی‌‌، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی‌تجدید پیمان کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و اعضای هیات دولت در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی‌ایران، بار دیگر با آرمان‌های امام تجدید بیعت کردند.
رئیس جمهوري و اعضای دولت همچنین در این مراسم با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت‌الله‌هاشمی‌ رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم گرامی‌داشتند.
دکتر روحانی و اعضای دولت دوازدهم همچنین با حضور برسر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت و گلزار شهدای دفاع مقدس، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی‌و دفاع مقدس ادای احترام کردند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی‌امام راحل و تولیت آستان مطهر امام خمینی‌، رئیس جمهوري و اعضای هیات دولت را همراهی می‌کرد.
دولت برای تحقق مطالبات مردم آماده است
رئیس جمهوري در اين مراسم‌، گفت: دولت دوازدهم با تجربه، امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای پاسخ به مطالبات مردم آماده است.
روحانی با بیان این که "امروز در کنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ایم تا در آغاز دولت دوازدهم بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) بیعت کنیم"، اظهارداشت: امام(ره) به ما آموخته بود که باید در کنار خداباوری و دین‌باوری مردم را باور داشته باشیم و اجرای احکام الهی فقط در سایه حضور، اعتقاد، اعتماد و ایثار مردم امکان تحقق دارد.
وي اظهار داشت: امام(ره) اسلامیت و جمهوریت را توأمان با هم برای مردم به ارمغان آورد و به ما آموخت که دین و اجرای احکام الهی در سایه حاکمیت ملی و مردمسالاری نه فقط با هم منافات ندارند، بلکه استحکام دین در کنار حاکمیت مردم و تسلط آنها در سرنوشت خود است.
رئیس جمهوري ادامه داد: امام(ره) همواره دغدغه، مطالبات و نیازهای مردم را مد نظر قرار می‌داد و با اهمیت دادن به مستضعفین و کوخ‌نشینان در دیدگاه مردم آنها را بالاتر و نقش‌آفرین‌تر از کاخ‌نشین‌ها می‌دانست.
روحانی اظهار داشت: امام به خوبی به ما یاد داد که راه آخرت از مسیر دنیای مردم می‌گذرد و دنیا مزرعه آخرت است و نه فقط دین و دنیا با هم در تضاد نیستند، بلکه اسلام و نظام برای تأمین همه خواست‌های مادی و معنوی مردم است.
وي افزود: در دیدگاه امام، عظمت و عزت مردم بسیار حائز اهمیت بود و ایشان هیچگاه خواری ملت بزرگ ایران را تحمل نمی‌کرد و آن زمانی که احساس کرد استیلای خارجی می‌خواهد بر آزادی مردم حاکم شود، صبر را از کف داد و گفت که قلبم در فشار است و چند روز است که کم خوابیدم و با ناراحتی فریاد زد که عظمت ایران و ارتش ایران را لگدکوب کردند و باید در کشور عزای عمومی‌اعلام کنیم.
رئیس جمهوري خاطر نشان کرد: امام این اقدام را در شرایطی انجام داد که در چهار آبان 1343 به خاطر کاپیتولاسیون، مستشاران آمریکا در مصونیت بودند‌،اما او تحمل نمی‌کرد که قدرت‌های استعمارگر بخواهند عظمت مردم ایران را زیر سئوال ببرند.
روحاني افزود: امام(ره) راه مقتضیات زمان و انطباق فهم دین در چارچوب نیاز جامعه را به ما آموخت و اعلام کرد اجتهاد در واقع، اجتهاد زمان و مکان است و پویایی فقه را به خوبی برای ما تبیین کرد.
وي تأکید کرد: قانون اساسی، آرای مردم و انتخابات، مجلس آزاد، دولت مقتدر و استقلال قضایی همه از یادگاران امام راحل است.
رئیس جمهوري افزود: امام راحل به ما آموخت که امر حکومت را از همه پرسی آغاز و با آرای مردم نمایندگان خبرگان را مشخص کنيم و بعد از تدوین قانون اساسی توسط منتخبین مردم دوباره آن را به رأی مردم بگذاریم. او راه صندوق رأی را برای تداوم و استحکام این نظام برای مردم تبیین کرد.
روحانی اظهار داشت: اگر انتخابات آزاد و کلام امام که میزان رأی ملت است نبود، امروز شاید در آستانه چهلمین سالروز انقلاب اسلامی‌قرار نمی‌گرفتیم.
وي با بیان این که ملت عزیز ایران بعد از چهار سال تلاش دولت یازدهم یک بار دیگر مسئولیت اداره کشور را بر دوش دولت دوازدهم قرار دادند، گفت: دولت دوازدهم با تجربیات دولت یازدهم و دولت‌های گذشته امروز آماده‌تر از چهار سال پیش سکان نظام اسلامی‌و دستگاه اجرایی کشور را در کنار سایر مسئولان و با هدایت رهبری نظام بر دوش گرفته است و ما امروز امیدوارتر از چهار سال گذشته خود را برای حل مشکلات کشور آماده و با اندوخته تجربه و امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم مهیا کرده‌ایم.
رئیس جمهوري تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که امید مردم به آینده و حضور آنها در صحنه و اعتمادشان به نظام و دولت باید باقی بماند.
روحاني تأکید کرد: مردم باید در برابر هر دستگاه خبری و رسانه‌ای که بخواهد امید، اعتماد و حضور مردم در صحنه را مخدوش کند به خوبی نظراتشان را تبیین کنند.
وي گفت: امام از سال 41 نهضت اسلامی‌را برای مردم آغاز کرد و پس از 16 سال آن را به ثمر رساند و امروز در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب قرار داریم و تا چهار سال آینده به استقبال قرن جدید شمسی خواهیم رفت.
رئیس جمهوري ادامه داد: اگر هدایت‌های رهبری در کنار ما باشد و حمایت، دلگرمی‌و پشتوانه مردم در این صحنه باشد، حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد.
روحانی با تأکید بر این که از تهدیدات و توطئه‌های خارجی باکی نداریم، چرا که عدم هراس از بیگانگان را از امام آموخته‌ایم، گفت: امام در جنگ هشت ساله‌ای که همه قدرت‌ها از متجاوزین علیه ایران حمایت می‌کردند، خم به ابرو نیاورد و به ما آموخت که چگونه یک ملت با اراده‌ای مستحکم می‌تواند در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کند.
وي با بیان این که چهار سال پیش تصور نمی‌کردیم که در دولت یازدهم بتوانیم مشکلات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امنیت ملی را به خوبی پشت سر بگذاریم و پیش ببریم، گفت: امروز امیدوارتر از چهار سال گذشته هفته دولت را گرامی‌‌می‌داریم و با راه، سیره و آرمان‌های امام، عهد می‌بندیم.
رئیس جمهوري ادامه داد: می‌دانیم که امام فرموده است در کنار مردم و با مردم باشید و در راه اهداف مردم حرکت کنيد و اتکای ما باید به حق و هدف نهایی ما رضایت خداوند باشد.
روحاني اظهار امیدواری کرد دولت دوازدهم در کنار حمایت‌ها و حضور مردم در صحنه بتواند مشکلات بزرگی را که پیش روی او‌ست، از میان بردارد. وي با بیان این که امروز دیگر زمان سعی و خطا نیست، تأکید کرد: باید با اراده مستحکم‌تر اقدامات اساسی را برای قرن آینده شمسی در این چهار سال انجام دهیم.
رئیس جمهوري اظهار داشت: به رحمت و فضل خداوند و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج)، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم امیدوارم و انشاء‌الله بتوانیم این راه را به خوبی ادامه دهیم.
روحانی از حضور و تلاش آحاد ملت ایران در انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت و حمایت‌ها و راهنمایی بیت امام راحل و یادگار امام تقدیر کرد و این حضور را باعث تبدیل شدن این انتخابات به عنوان حماسه بزرگ سیاسی در کشور دانست و گفت: امروز با حمایت مجلس و رأی اعتماد آنها به وزرای کابینه دوازدهم می‌توانیم بگوییم که دولت خود رابرای کار، عمل و ایثار آماده کرده است.
یادگار گرامی‌امام: رئيس‌جمهوري به عهد خود پایبند‌ند
یادگار گرامی‌امام هم تأکید کرد: همت دولت در چهار سال گذشته موانع بسیاری را از سر راه برداشته است و امروز همه منتظرند وعده‌های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد و رئیس جمهوري بر پایبندی خود به آنها تأکید می‌کردند را در عمل مشاهده کنند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهوري و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: بحمدالله انتخابات بزرگی صورت پذیرفت و مردم دولتی را با عزم و جزم سر کار آوردند و مجلس محترم به کابینه دوازدهم رأی اعتماد داد و امروز همه چشم به راه توانمندی‌ها و قدرت دولت به ویژه شخص رئیس جمهوري هستیم.
وي افزود: مطمئنم که جناب دکتر روحانی بیش از هر کس دیگری بار مسئولیت سنگینی که مردم روی دوش ایشان گذاشتند را احساس می‌کنند. همت دولت در چهار سال گذشته موانع بسیاری را از سر راه برداشته است و امروز همه منتظرند وعده‌های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد و رئیس جمهوري بر پایبندی خود به آنها تأکید می‌کردند را در عمل مشاهده کنند.
يادگار امام تأکید کرد: هم مطمئنم و هم مطلع که ایشان و دولت بر عهدی که با مردم، امام و آرمان‌های انقلاب بستند پایبندند و حتما در آینده شاهد روزهای بهتری پیش روی جامعه خود خواهیم بود. سختی‌ها هست اما توان مدیران این سرزمین در همه عرصه‌ها به خصوص قوه مجریه که همه توان و همه قدرت کشور را در اختیار دارد می‌تواند بیش از هر چیزی برطرف کننده این سختی‌ها باشد.
سید حسن خمینی اظهار داشت: امیدواریم و از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که به فرزند برومند مردم (رئیس جمهوري) و یکایک اعضای کابینه توفیق بیشتر عنایت کند. وقتی دینداران عرصه حکومت را در دست گرفتند، بیش از هر چیزی می‌دانند که حل مشکلات دنیوی مردم بزرگترین راه برای ترویج مبانی دینی و آخرت جامعه است.
وی ادامه داد: به نوبه خودم به یکایک دوستان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که این راه را برای سال‌ها و قرن‌ها پیش روی مردم ایران گشوده بدارد. امیدوارم سال‌ها بتوانیم شاهد اعتلای نام خداوند سبحان و پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر در این سرزمین باشیم.
گفتگوی زنده تلویزیونی رئيس‌جمهوري با مردم؛فرداشب
رئیس‌جمهوري فردا شب و در یک گفتگوی زنده تلویزیونی، مهمترین برنامه‌های دولت و همچنین مسائل کشور را با مردم ایران اسلامی‌در میان می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوري، بااعلام این خبرافزود: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفتگوی زنده تلویزیونی، اصول، خط مشی و برنامه دولت دوازدهم را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تشریح و ضمن تبیین مهمترین مسایل روز کشور، مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بیان می‌کند.
وی افزود: این گفتگوی زنده تلویزیونی حدود ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه اول سیما و همچنین رادیو سراسری پخش خواهد شد.
این اولین گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهوری بعد از انتخابات پر شور ۲۹ اردیبهشت و همچنين آغاز فعالیت دولت دوازدهم خواهد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 5 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode