ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1396     |     کد : 179485

رئيس‌جمهوري: سياست ما گسترش روابط دوستانه با همه كشورهاست

ابوالقاسم دلفی سفیر جدید ایران در فرانسه پیش از عزیمت به محل ماموریت خود، دیروز با رئیس‌جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

ابوالقاسم دلفی سفیر جدید ایران در فرانسه پیش از عزیمت به محل ماموریت خود، دیروز با رئیس‌جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در راه توسعه روابط ایران با سایرکشورها، گفت: دولت اعتدال به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین‌المللی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک تاکید کرده است.
و‌ی لزوم تحرک بیشتر برای بهره‌برداری از فرصت‌های دوران پسابرجام به منظور توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در حوزه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در عرصه‌های مختلف انرژی، صنعت و حمل و نقل را ضروری دانست.
دیدار سفیر جدید اتریش با روحانی
رئیس‌ جمهوری هنگام دریافت استوارنامه «اشتفان شولتس» سفیر جدید اتریش در تهران‌، روابط دوکشور را دیرینه و بسیار صمیمی‌خواند و تاکید کرد: دو ملت ایران و اتریش طی تاریخ گذشته هیچگاه تضاد منافعی با یکدیگر نداشته‌اند و تهران از توسعه روزافزون روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله اتریش استقبال می‌کند.
روحانی گفت: دو کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف به ویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی‌و فناوری‌های نو دارند که می‌توان در همه این زمینه‌ها سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت هر چه بیشتر تقویت کرد.
دکتر روحانی اظهارداشت:در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی به وجود آمده که باید از آن استفاده کنیم.
رئیس‌ جمهوری در ادامه با اشاره به میزبانی موفق اتریش از مذاکرات بسیار پیچیده بین‌المللی در موضوع هسته‌ای و به نتیجه رسیدن این مذاکرات گفت: برجام یکی از توافقاتی است که در وین منعقد شد و هیچ کشوری از آن ضرر نمی‌کند و همه طرفین به سهم خود از آن نفع می‌برند.
روحانی با تقدیر از رویکرد مثبت اتریش برای توسعه همکاری‌ها، خاطرنشان کرد: برجام، توافق برد – بردی بود که از یک طرف نگرانی‌های غیرواقعی برخی کشورهای غربی را برطرف کرد و از طرف دیگر فضای تحریم ظالمانه را علیه ملت ایران از بین برد و امروز به واسطه این توافق آرامش و فضای اقتصادی مناسبی به نفع طرفین به وجود آمده که مصمم هستیم از این فضای جدید برای جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری‌های نو و تسهیل در همکاری‌های اقتصادی بویژه تبادلات بانکی استفاده کنیم.
رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه افزایش دهد.
سفیر جدید اتریش هم در این دیداربا تقدیم استوار نامه خود و تجلیل از جایگاه و تمدن دیرینه ایران، روابط دو کشور را تاریخی و همراه با احترام متقابل توصیف کرد و گفت: ایران همواره و به ویژه در ایام سختی و دشواری می‌تواند اتریش را به عنوان شریکی قابل اعتماد برای خود محسوب کند.
"اشتفان شولتس" تصریح کرد: اتریش از اهداف و سیاست‌های بین‌المللی دولت ایران در عرصه‌های جهانی حمایت و پشتیبانی مي‌کند.
وی با اشاره به اهتمام کشورش برای توسعه بیش از پیش همکاری‌ها با تهران در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فناوری و تبادلات بانکی، گفت: بانک مرکزی اتریش با جدیت تلاش می‌کند، شرایط مناسبی را برای همکاری‌های نزدیک با ایران برقرار کند.
سفیر جدید اتریش خاطر نشان کرد: اتریش همچنین مصمم است با جمهوری اسلامی‌ایران در توسعه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های چندجانبه‌ای برقرار سازد.
دیدار سفیر جدید صربستان
رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که هیچ مانعی برای تقویت همه جانبه روابط تهران و بلگراد وجود ندارد، اظهارداشت: دو کشور می‌توانند ظرفیت‌های گسترده خود را در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و گردشگری فعال کرده و روابط و همکاری‌های همه جانبه بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه "دراگان تودوروویچ" سفیر جدید صربستان، گفت: ایران از روابط گسترده‌تر و صمیمانه با صربستان استقبال می‌کند و تعمیق همکاری‌ها در همه بخش‌ها را به نفع دو ملت می‌داند.
رئیس‌ جمهوری همچنین گردشگری را یکی از زمینه‌های تقویت همکاری تهران و بلگراد دانست و گفت:‌ دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارند که تسهیل رفت و آمد گردشگران می‌تواند در آشنایی و تحکیم روابط دو ملت ایران – صربستان بسیار مؤثر باشد.
سفیر جدید صربستان هم در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی، گفت: دولت صربستان آماده تقویت همکاری‌های همه جانبه با ایران است و اقدامات اولیه را برای برقراری و مناسبات بانکی بین دو کشور، آغاز کرده است.
وی با ابلاغ دعوت رسمی‌رئیس جمهوری صربستان از روحانی برای سفر به آن کشور‌،از بررسی لغو روادید برای اتباع ایران در پارلمان این کشور در آینده نزدیک خبر داد.
دیدار سفیر جدید اروگوئه
رئیس‌ جمهوری در دیدار سفیر جدید اروگوئه در تهران هم تاکید کرد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی‌ایران، توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است و باید از ظرفیت‌های متقابل و گسترده تهران و مونته ویدئو برای تقویت همکاریهای مشترک استفاده کنیم.
روحانی هنگام دریافت استوارنامه "کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین"، ضرورت توسعه همکاری‌های کنونی دو کشور در حوزه‌های علمی و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت‌های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.
روحانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و مواضع ایران و اروگوئه درباره مسائل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.
رئیس‌ جمهوری تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: ایران تلاش برخی قدرت‌های بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.
سفیر جدید اروگوئه هم در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان گفت: مونته ویدیو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode