ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1396     |     کد : 179460

معممی مقدم تاکید کرد: ضرورت هم‌افزایی بین مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در تبریز بر ضرورت هم‌افزایی بین مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

 مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در تبریز بر ضرورت هم‌افزایی بین مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معممی مقدم شامگاه روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان مجامع وابسته به تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: با ورود دکتر خاموشی – رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور -  فعالیت‌های سازمان توسعه کمی و کیفی شاخصی پیدا کرده و اعضای خانواده سازمان افزایش یافته است.

وی با اشاره بر ضرورت شناخت اعضای خانواده تبلیغات اسلامی بیان کرد: مثلا جمعیت بانوان فرهیخته از خبرگزاری مهر یا تبیان یا حوزه هنری چه استفاده‌هایی کرده است؟ مجموعه‌های وابسته به سازمان باید با استفاده از ظرفیت‌های همدیگر ماموریت‌هایشان را پیش ببرند.

مقدم با بیان اینکه هنر، استفاده از ظرفیت‌های موجود است، تصریح کرد: اگر سنگرهای خانواده تبلیغات اعم از تبیان، خبرگزاری مهر، شبکه مبلیغین، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و مدارس صدرا آرایش درستی داشته باشند می‌توانند جبهه مردمی و انقلابی را سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن از یک  جز تا ۳۰ جز دارند و اگر هر هیئت مذهبی تنها یک حافظ قرآن تربیت کند، به زودی شاهد هزاران هزار حاقظ قران در سطح استان و کشور خواهیم بود.

مدیر کل تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی ضمن بیان اینکه اگر قران وارد هیئات مذهبی شود باطل و آسیب خارج می‌شود، گفت: حق، رکن اصلی هیئات مذهبی است و باید با قران پیوند داده شود. بهترین بستر برای کارهای هیئات مذهبی قٰران است.

وی در ادامه اضافه کرد: نهادینه‌سازی کرسی تلاوت یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری از ماست. کرسی تلاوت برای معرفی ظرفیت‌های قرانی و زیبای‌های قرآن بستری بسیار مناسب است.

مقدم بیان کرد: خبرگزاری مهر برای معرفی جمعیت بانوان فرهیخته و همچنین سایر مجامع تبلیغات از ظرفیت زیادی برخوردار است. با معرفی می‌توان مرجع‌سازی انجام داد و اقشار مختلف جامعه را اگاه کرد که بانوانی با رعایت کامل حجاب و عفاف از جایگاه بسیار والایی در جامعه برخوردار هستند.

وی همچنین تشریح کرد: کانون‌های مذهبی ما خودشان سایت دارند اما بخاطر اینکه اصول خبرنگاری را بلد نیستند نمی‌توانند مخاطبان زیادی داشته باشند و در همین راستا با همکاری خبرگزاری مهر می‌توانند آموزش‌های لازم را در حیطه خبرنگاری فرا بگیرند.

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: حوزه هنری باید آثار فرهنگی و فاخر را نشر داده و از هنرمندانی که در عرصه فرهنگ دینی تلاش می‌کنند حمایت کند. ما باید نسبت به حمایت‌هایی که از هنر فاخر انجام می‌دهیم انتظار تاثیرگذاری در جامعه داشته باشیم.

وی گفت: حوزه هنری که کارنامه خوبی در انتشار آثار دفاع مقدس دارد باید تلاش کند تا شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان را مثل حاج فیروز زیرک‌کار در قالب کتاب‌ها و فیلم‌ها معرفی کند.

وی در پایان درباره فضای مجازی تاکید کرد: فضای مجازی پل گذر از سنت به مدرنیته است و ما نمی‌توانیم جلوی ان را بگیریم بلکه باید با ساختن الگوهای ایرانی و اسلامی در این جریان هضم نشویم.


نوشته شده در   سه شنبه 24 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode