ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396     |     کد : 179367

رهبرمعظم انقلاب با حضور در منزل خانواده شهداي مشهد:

جوانان مدافع حرم چهره درخشاني از اسلام نشان مي‌دهند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند و با تجليل از مقام شهيدان و صبر و ايثار خانواده‌هاي آنان، در سخناني کوتاه به نکاتي در زمينه مسائل منطقه و اهميت آزادسازي حلب، ارزش کار جوانان مدافع حرم و فضائل هم‌نشيني با خانواده شهدا اشاره کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند و با تجليل از مقام شهيدان و صبر و ايثار خانواده‌هاي آنان، در سخناني کوتاه به نکاتي در زمينه مسائل منطقه و اهميت آزادسازي حلب، ارزش کار جوانان مدافع حرم و فضائل هم‌نشيني با خانواده شهدا اشاره کردند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR گزيده‌اي از سخنان رهبر انقلاب اسلامي را در اين ديدارها را به شرح زير منتشر کرد:
گريه‌اي همراه با شکر
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با خانواده شهيد محمد برازنده، در پاسخ به مادر شهيد که گفت «من هيچ وقت براي شهادت فرزندم گريه نمي‌کنم، بلکه براي فرزندان سيدالشهدا گريه مي‌کنم»، گفتند: «گريه کردن براي شهيد هيچ اشکالي ندارد، گريه هم بکنيد تا دلتان آرام بگيرد، منتها ناشکري نکنيد».
ايشان همچنين با حضور در منزل خانواده شهيدان يوسف و حسين رحيمي، تاکيد کردند: همه کشور و همه ملت در درجه اول مديون شهداو بعد هم مديون خانواده‌هاي شهدا هستند. قدر پدران و مادران شهدا را بايد دانست‌.
رهبر انقلاب در ديدار با خانواده شهيدان سيدمهدي و سيدهادي مشتاقيان، از وجود سياستي براي به فراموشي سپردن شهادت، شهيد و خانواده شهيد خبر دادند و تاکيد کردند: بايد در مقابل چنين سياستي ايستاد و خانواده‌هاي شهدا را عزيز کرد‌.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با حضور در منزل خانواده شهيد مدافع حرم جواد جهاني، به موضوع آزادسازي حلب اشاره کردند و گفتند: قضيه حلب اينقدر مهم بود که همه محاسبات امريکا، سعودي و غيره را در سوريه و در منطقه ???درجه بهم زد و از بين برد و باعث شد خون شهدا هدر نرود. ايشان افزودند: اين اتفاق به قدري عظمت دارد که نمي شود با تعبيرات انساني آن را بيان کرد.
يک روز در کشور خودمان جنگ بود، تهران بمباران مي‌شد، دزفول بمباران مي‌شد، اهواز بمباران مي‌شد، مردم با پوست و گوشت خودشان جنگ را حس مي‌کردند، خب يک عده‌اي مي‌رفتند البته همان روز هم همه نمي‌رفتند، يک عده‌اي مي‌رفتند، اما يک عده‌اي مي‌رفتند خانواده‌ها صبر مي‌کردند يک عده‌اي جوان‌ها مي‌رفتند به شهادت مي‌رسيدند خب خيلي هم خوب بود، خيلي هم با ارزش بود، شهدا هم خيلي مقام عالي دارند، اما امروز يک جنگي يک جايي وجود دارد که مردم آن را با پوست و گوشت خودشان حس نمي‌کنند، اما در عين حال مي‌روند، ببينيد اين خيلي مهم است.
حس نمي‌کنند جنگ را اما مي‌روند چرا؟ براي خاطر اينکه مي‌فهمند که قضيه چي است. اين عمق فهم و اين تحليل درست قضايا اين خيلي چيز مهمي است، اين معجزه‌ انقلاب است، اين را انقلاب اين جوانها را، امثال اين خانم را، امثال شما پدر مادرها را اين انقلاب اين‌جور تربيت کرده و پيش برده. اين انقلابِ اين‌جوري شکست خوردني نيست وقتي که انقلاب اين‌جور تأثير مي‌گذارد. امروز به نظر من تعداد کساني که حاضرند براي خدا در راه‌هاي خطرناک قدم بگذارند از آن روزي که در ايران در جبهه‌هاي خودمان جنگ بود اگر بيشتر نباشد، کمتر نيست‌.
رهبر انقلاب اسلامي در باب سخن يکي از حضار که گفت: هدف همه بچه‌هاي مجموعه فرهنگي ما شهادت است، گفتند: «هدفتان شهادت نباشد. هدفتان انجام تکليف فوري و فوتي باشد. گاهي اوقات هست که اين جور تکليفي به شهادت منتهي مي‌شود، گاهي هم به شهادت منتهي نمي‌شود. البته آرزوي شهادت خوب است، اما هدف کار را شهادت قرار ندهيد. هدف کار را کار قرار بدهيد، کاري که بايد انسان انجام بدهد و به آن اهداف نتايج کار برسد‌.»
ايشان از افتخار همنشيني با خانواده شهدا نيز گفتند و افزودند: از هم صحبتي با خانواده‌هاي شهدا نه تنها احساس خستگي نمي‌کنم بلکه باعث مي‌شود خستگي از امور ديگر هم برطرف شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم محمد اسدي خطاب به خانواده شهداي مدافع حرم گفتند: «اين جوانهاي شما واقعا دارند يک چهره درخشاني را از اسلام نشان مي‌دهند.»
ايشان با اشاره به اينکه خوشبختانه يک عده قابل توجه عظيمي از جوانان مؤمن و فداکار در کشور وجود دارند که حاضرند جانشان را در راه ارزش‌ها و اصول انقلابي بدهند، گفتند: «اين جوانها واقعا هرکدامشان يک گنج اند، يک گنج اند؛ اگر خود اين جوانها و آنهايي که با اينها سروکار دارند بفهمند هرکدام يک گنج اند که مي‌توانند براي آينده کشور مورد استفاده قرار بگيرند به شرطي که استعدادهايشان درست به کار گرفته شود.»
يکي از حواشي اين ديدارها هم در منزل خانواده شهيدان يوسف و ابوالفضل احساني فکر روي داد. وقتي رهبر انقلاب از فعاليتهاي برادر شهيد سئوال کرد و او گفت در کنار درس خواندن، واليبال هم بازي مي‌کند، ايشان گفتند: «واليبال خيلي خوب است، واليبال از آن ورزشهاي خيلي خوب است. بنده طرفدار واليبالم."


نوشته شده در   شنبه 21 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode