ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 مرداد 1396     |     کد : 179338

نکوداشت استاد حسين وحيدي به پاس 73 سال تدريس رياضيات

مراسم نكوداشت استاد حسين وحيدي معلم 92 ساله و پيشكسوت برجسته رياضيات و ركورددار تدريس در اين رشته و صاحب تأليفات ارزشمند، همزمان با رونمايي از كتاب معلم ماندگار با حضور چهره‌هاي فرهنگي و آموزشي در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد.

مراسم نكوداشت استاد حسين وحيدي معلم 92 ساله و پيشكسوت برجسته رياضيات و ركورددار تدريس در اين رشته و صاحب تأليفات ارزشمند، همزمان با رونمايي از كتاب معلم ماندگار با حضور چهره‌هاي فرهنگي و آموزشي در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد.
عبدالله شيرازي، مدير و موسس مجتمع آموزشي سروش و باني مراسم، در سخناني با بيان اين‌كه استاد وحيدي به گردن همگي ما حق دارند، گفت: از اين‌كه چنين مجلس ارزشمندي به پاس حمايت و پشتيباني از جايگاه استاد وحيدي كه واقعاً نمونه كم‌نظيري از سابقه خدمت و علاقه‌مندي با 73 سال سابقه تدريس برگزار شده جاي بسي خوشحالي است.
وي افزود: استاد وحيدي ركورددار تدريس در آسيا هستند و در جهان هم مدارك ايشان توسط گينس در حال بررسي است تا در آنجا هم ثبت شود.
شيرازي خاطرنشان كرد: بنياد فرهنگي استاد وحيدي امروز در اين جمع شكل مي‌گيرد تا اين حركت براي آيندگان ثبت شود.
اسفنديار چهاربند، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس تأمين مركز نيروي انساني اين وزارتخانه در سخناني با بيان اين‌كه مهم‌ترين سازوكار براي تحقق رسالت نظام، تعليم و تربيت است، گفت: مادر همه نظام‌ها كه تغذيه كننده و تأمين كننده منابع انساني براي همه خرده نظام‌هاست، نظام تعليم و تربيت است.
وي افزود: آنچه كشورها و ملت‌ها را سرپا نگه مي‌دارد تا هويت ملي، ديني و استقلال خود را حفظ كنند مسأله تربيت است. اگر ما هم خواهان استقلال، هويت و پيشرفت هستيم بايد همه آن را در تربيت جستجو كنيم. چهاربند خاطرنشان كرد: فضا، محتوا و مهم‌تر از همه معلم، عامل تعليم و تربيت است.
ما در بسياري موارد ديده‌ايم كه با وجود كمبودها در ساير بخش‌ها، يك معلم خوب مي‌تواند همه كمبودها را جبران كند.
معاون وزير و آموزش و پرورش، رسالت اصلي نظام تعليم و تربيت را توسعه، تعالي و پيشرفت دانست و تأكيد كرد: انسان‌ها هم موضوع توسعه و هم عامل توسعه هستند و در نهايت، حاصل توسعه هم‌انسان است.
بنابراين بدون معلم شايسته، انساني توسعه نمي‌يابد؛ چرا كه كليد توسعه مهم است. وي ادامه داد: هر ملتي كه معلمان خود را تكريم مي‌كند و شأن و منزلت آنان را رعايت مي‌كند، در حقيقت لوازم توسعه خود را فراهم كرده است.
مراسم امروز هم در راستاي تجليل از مقام معلم است.
وي گفت: در همه كشورهاي پيشرفته وقتي براي توسعه برنامه‌ريزي مي‌شود، پيش از همه، توسعه جامعه معلمان مدنظر قرار مي‌گيرد. در اين كشورها مهم‌ترين دانشگاه‌ها و بهترين امكانات براي جذب و نگه‌داشت معلمان فراهم مي‌شود.بايد بدانيم هر ملتي و هر جامعه‌اي كه از تكريم معلم و ارتقاي او غفلت كرد، قطعاً در آينده خودش اخلال ايجاد كرده است.
چهاربند بزرگ‌ترين دارايي نامشهود توسعه را معلم دانست و گفت: اين كه ما چه تعداد فارغ‌التحصيل دانشگاهي داشته باشيم جزو شاخص‌هاي نوع دوم است ولي مسأله اصلي كيفيت فارغ‌التحصيلان است.
او در ادامه معلم شايسته را معلمي اعلام كرد كه به شاگردانش انديشيدن ياد مي‌دهد و تصريح كرد: كاركرد اصلي انسان، انديشيدن است.استاد وحيدي عزيز هم، با همه توانايي‌هاي خود براي فعال كردن قوه انديشه در شاگردانش در همه سال‌ها تلاش كرد.
استاد حسين وحيدي پس از پخش كليپي از ايشان، در سخناني گفت: آنچه در همه اين سال‌ها مرا سر پا نگه داشته، فقط عشق نبوده است، علاوه بر آن قدرشناسي و سپاسگزاري هم دخيل است.
وي افزود: نمي‌دانم با چه زباني از شما تشكر كنم. قدرداني و قدر استاد را دانستن كار هركسي نيست. من در مدارس زيادي تدريس كرده‌ام.
از سال هفتاد نيز به دعوت مدرسه سروش وارد اين مدرسه شدم و متوجه شدم كه مدرسه سروش فقط دانش‌آموز تربيت نمي‌كند؛ بلكه معلم هم تربيت مي‌كند. وي افزود: معلماني كه در سروش كار كرده‌اند، بعدها خود مدارس غيرانتفاعي زيادي تاسيس كردند. من هنوز به كارم علاقه دارم و تا امروز صبح هم پيش از حاضر شدن در اين مراسم، تدريس داشتم.
استاد وحيدي ادامه داد: اجتماع فقط معلم نمي‌خواهد، بلكه به معلم و مربي توأمان نياز دارد. من لحظه‌اي از مطالعه كوتاهي نكرده‌ام و زندگي من در اين سال‌ها به تحصيل، تحقيق، تدريس و تأليف گذشته است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با گلايه از همه مسئولاني كه به اين مراسم دعوت شدند ولي حضور نيافتند، گفت: اين مسئولان قابل ندانستند كه در مجلس تقدير از يك معلم حقير مانند من حضور داشته باشند. البته من قابل نيستم اما موضوع اصلي، غفلت از فرهنگ است. من براي خودم گله‌مند نيستم. بلكه انتظار اين بود تا همه بزرگان تشريف بياورند و عدم حضور برخي از آنان به معناي بي‌توجهي به فرهنگ است. بايد بدانيم كه براي پيشرفت كشور، بايد از فرهنگ تقدير كنيم.
اين استاد رياضيات تأكيد كرد: من از حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي، نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي و تمامي بزرگاني كه با همه مشغله بر من منت گذاشته و در اين مجلس حضور يافته‌اند، تشكر مي‌كنم. اين مجلس نه براي من بلكه براي قدرداني از فرهنگ است.
در ادامه مراسم پيام حسين پروانه، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در تجليل از استاد حسين وحيدي قرائت شد.
پس از آن از كتاب معلم ماندگار درباره زندگينامه و تأليفات استاد حسين وحيدي توسط چهره‌هايي همچون حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي، حجت‌الاسلام والمسلمين دعايي، دكتر صفري‌نيا، پروفسور رضايي و دكتر فياض و ديگر بزرگان حاضر در مجلس رونمايي شد.
گفتني است دكتر فياض و دو تن از شاگردان و همكاران قديمي استاد وحيدي نيز در سخناني ضمن بيان ويژگي‌هاي ايشان، از مقام اين استاد شامخ قدرداني كردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode