ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1396     |     کد : 179293

برترين‌هاي آزمون سراسري امسال

سازمان سنجش اسامی نفرات برترکنکور ۹۶را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان تهرانی بیشترین رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۹۶را کسب کردند.

سازمان سنجش اسامی نفرات برترکنکور ۹۶را اعلام کرد و بر این اساس داوطلبان تهرانی بیشترین رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۹۶را کسب کردند.
"صابر دین‌پژوه" از تبریز، "محمد کاظم فقیه خراسانی" از یزد، "علی فاطمی مفرد" ازتهران، "محمد حسن احمد یارندی" از تهران، "سعید نعیمی" از تهران، "محمد امین مطهری‌نیا" از یزد، "محمد قیدی" از تهران، "محمد حسین زارعی" اردستانی از اصفهان،" آروین آذرمینا" از تهران، "سید حسن موسوی بندرآبادی" از یزد، به عنوان ۱۰نفر اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور ۹۶معرفی شدند.
در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز "امیر حسین قاسمی نژاد رائینی" از سیرجان، "امیر حسین قویدل سرد صحرا" از تبریز،
"محمد رضا نادری" از بابل، "ارسلان یزدچی" از تبریز، "محسن نیکویی" از یزد، "یاسمن میر" از بابل، "سیدرضا سالاری کیا" از شیراز، "امیر رضا پاشاپور یگانه" از تهران، "مهدی شفیعی" از اردبیل، "مهدی روانخواه" از یاسوج به عنوان ۱۰نفر اول معرفی شدند.
"عرفان میران‌زاده مهابادی" از تهران، "یلدا حجتی" از تهران،‌ "علی مهرایی" از تهران، "زینب ابن علی" از کاشان، "سید امیر احسان میری" از تهران، "فرید صابری " ازکامیاران، "مصطفی نوذری" از تهران،‌ "مرتضی ضیائی نسب" از بیرجند، "زهرا شیدائیان آرانی" از تهران، "فاطمه حیدری" از تهران ۱۰نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.
در گروه آزمایشی هنر نیز "سما معیری" از تهران، "اویتا اراکیلیان" از تهران، "آتوسا عبداللهی امانی" از کرج به عنوان نفرات برتر معرفی شدند .همچنین "ارشیا زاهدی پور خامنه" از تهران "رضا قانع خیابانیان" از تهران و "امیر حسین قویدل سرد صحرا" از تبریز نیز سه نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی کنکور سراسری را از آن خود کردند.
*امکان ثبت‌نام جاماندگان کنکور
دکتر خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشوردیروز در گفتکو با خبرنگاران از امکان ثبت‌نام جاماندگان کنکور خبر داد و گفت‌: داوطلبانی که در آزمون سراسری 96 ثبت‌نام نکرده‌اند یا اینکه در جلسه آزمون غایب بودند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، ثبت نام کنند.دکتر خدایی با تاکید بر اینکه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری از روز چهارشنبه 18 مردادماه سال جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می‌شود، خاطر نشان کرد: این دفترچه راهنما بر اساس ظرفیت‌های پذیرش امسال و نمرات داوطلبان همچنین ضوابط سال جاری و حداقل‌های سال گذشته شبیه سازی شده و اعتقاد راسخ داریم اگر داوطلبی بخواهد بداند در چه رشته‌هایی و چه دانشگاهی قبول خواهد شد می‌تواند این دفترچه راهنما را مطالعه نماید. در‌واقع این دفترچه راهنمای انتخاب رشته مجازی با ارائه مشاوره‌ای شبیه به مراکز مشاوره انتخاب رشته، به نوعی در انتخاب رشته متناسب با علاقه و رتبه اکتسابی داوطلب به وی کمک خواهد کرد.رییس سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به شیوع کلاهبرداری موسسات یا افراد در ایام انتخاب رشته داوطلبان هشدار داد و گفت:‌ این سازمان تحت هیچ عنوانی با هیچ موسسه ی انتخاب رشته‌ای همکاری نمی‌کند و همکاران سازمان سنجش حق هیچگونه همکاری با این موسسات را ندارند. بنابراین هر فرد و موسسه‌ای در صورت مطرح کردن این ادعا به دنبال کلاهبرداری و سوء‌استفاده از داوطلبان است.
دکتر خدایی با تاکید بر این که 12 درصد دواطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری در دوره‌های
‌روزانه پذیرش خواهند شد و اینکه 454 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه هستند ،گفت:‌ مابقی داوطلبان می‌توانند در دوره‌های پیام نور غیر انتفاعی و غیره انتخاب رشته کنند و به این ترتیب همه داوطبان به نوعی مجاز به انتخاب رشته شدند.
*زمان برگزاری کنکور ۹۷
وی به زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷اشاره کرد وافزود: امسال با توجه به تقارن ایام برگزاری کنکور با ماه مبارک رمضان، آزمون در نیمه تیرماه برگزار شد،اما از سال آینده کنکور به روال سابق باز می‌گردد و در همان اوایل تیرماه برگزار می‌شود.دکتر خدایی درباره تاثیر نتایج امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکورهم گفت: ملاک ما برای تاثیر سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی است. با توجه به اینکه نظام پیش دانشگاهی هنوز یک سال دیگر هم برقرار است سال آینده نیز نمرات این گروه از دانش آموزان تاثیر خواهد داشت. اما قطعی یا مثبت بودن تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، شهریورماه اعلام می‌شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به کدرشته‌های دانشگاه آزاد در پذیرش کنکور اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳که بحث آزمون سراسری دانشگاه آزاد به طور مشترک با دانشگاه‌های سراسری مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه در روزهایی که این دانشگاه اعلام می کند، انجام خواهد گرفت .وی با اشاره به اینکه نتیجه اولیه کنکور ساعت ۱۱دیروز یکشنبه ۱۵مرداد اعلام شد، گفت: داوطلبان از پنجشنبه ۱۹تا ۲۳مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
60 پایگاه‌ مجاز انتخاب رشته کنکور در تهران
فهرست 60 پایگاه مشاوره انتخاب رشته مجاز آزمون سراسری در شهر تهران به منظور دسترسی آسان داوطلبان در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفت و پایگاه‌های انتخاب رشته مجاز کنکور سراسری پذیرای دانش آموزان تهرانی هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا راه پیما، اظهار داشت: هدف از ایجاد پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته مجاز کنکور توسط آموزش و پرورش شهر تهران ارائه مشاوره‌های گروهی، فردی و نرم افزاری به منظور جلوگیری از اغواگری مراکز غیر علمی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آنها در راستای کسب موفقیت‌های تحصیلی است.
وی با اشاره به اینکه اسامی این ۶۰پایگاه در سایتی به نشانی www.tehranedu.ir قرار داده شده است، ادامه داد: هزینه ارائه مشاوره به داوطلبان در پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور شهر تهران قابل قیاس با آموزشگاه‌ها و مراکز غیر دولتی نیست.
فرصت دانشگاه پیام نور برای قبول نشدگان کنکور سراسری
دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور اعلام کرد،آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده یا حتی مجاز به انتخاب رشته نشده اند، می توانند در رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور که گزینش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم )
‌صورت می گیرد، ثبت نام کنند.
به گزارش ایسنا،
محمد‌محسن صدر از امکان ثبت نام کلیه داوطلبان علاقه مند به تحصیل در‌ دانشگاه پیام نور همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری 96 خبر داد و گفت: این داوطلبان ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش به‌نشانیwww.sanjesh.org‌و اخذ دفترچه راهنما می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه ثبت نام کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 16 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode