ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1396     |     کد : 179247

رهبر معظم انقلاب سه جهت‌گيري اصلي دولت آينده را تعيين کردند

پرداختن به مردم، تعامل با دنيا و ايستادگي مقابل سلطه‌طلبان

مراسم تنفيذ حكم دوازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران،صبح پنجشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) برگزارشد.


مراسم تنفيذ حكم دوازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران،صبح پنجشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در حسينيه امام خميني(ره) برگزارشد.
در اين مراسم كه سران سه قوه،مقام‌هاي كشوري و لشكري،مسئولان،سفرا و نمايندگان سياسي كشور‌ها در ايران حضور داشتند،رهبر انقلاب اسلامي در سخنانی با تبریک ایام میلاد حضرت امام رضا(ع)، تقارن مراسم تنفیذ با ایام ولادت آن حضرت را مایه برکت خواندند و با اشاره به اهمیت بالای اين جلسه‌، خاطرنشان کردند: یکی از موارد اهمیت این مراسم، آغاز دوره مدیریتی جدید در کشور است که امید می‌رود رئیس‌جمهور محترم و مسئولان همراه ایشان در دوره جدید، با ابتکار‌ها و توانمندی‌‌هایِ بیش از گذشته، مطالبات مردم را برآورده و آنان را خرسند کنند.
ایشان، دومین جنبه اهمیت بسیار زیاد جلسه تنفیذ را «نقش‌آفرینی مردم در انتخاب مدیران طراز اول کشور» برشمردند و افزودند: این مراسم تنفیذ، دوازدهمین مراسم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌است که نشان‌دهنده تأثیرگذاری رأی و گزینش مردم است که این دستاورد بزرگ، به برکت انقلاب، محقق شده است.
رهبر انقلاب اسلامی‌با اشاره به تشکیل 10 دوره مجلس شورای اسلامی، پنج دوره شورای اسلامی‌شهر و روستا و پنج دوره مجلس خبرگان، با رأی مردم از ابتدای انقلاب تاکنون گفتند: قبل از پیروزی انقلاب به‌ واسطه وجود دیکتاتوری، مردم هیچ نقشی در تعیین مدیران کشور نداشتند، اما به برکت انقلاب اسلامی‌و عزم راسخ، ایمان عمیق، بصیرت بی‌پایان، شجاعت بی‌نظیر مرد بزرگی همچون امام راحل، مردم از حاشیه به متن آمدند و صاحب اختیار شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: نسل جدید و جوانان کشور، دوران قبل از انقلاب را ندید‌ه‌اند اما نقش‌آفرینی مردم در حکومت، دستاورد عظیمی‌است که امام بزرگوار توانست با به حرکت در آوردن اقیانوس ملت، به سال‌‌ها و قرن‌‌ها حکومت سلطنتی و وراثتی و دخالت و سلطه بیگانگان پایان و جهت حرکت کشور و ملت را تغییر دهد. ایشان با تأکید بر این که مردم و مسئولان باید به چهار دهه «مردمسالاری دینی و نقش آفرینی مردم در شئون کشور و در انتخاب مسئولان» افتخار کنند، گفتند: مسئولانی که در دوره جدید مشغول به ‌کار خواهند شد، میراث‌دار چهل سال تلاش و ابتکار مسئولان مختلفی هستند که زیربنا‌های علمی، عملی و فکری فراوانی را به وجود آوردند که قبل از انقلاب مطلقاً وجود نداشتند.
رهبر انقلاب اسلامی، این زیربنا‌ها را سکو‌های پرش ملت به ‌سوی آینده خواندند و تأکید کردند: مسئولان جدید و همرا‌هان رئیس‌جمهور محترم، باید از چهار دهه تجربه و توانایی‌‌های متراکم استفاده کنند و با افزودن بر این سرمایه ملی، آن را تحویل مدیران بعدی دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تربیت نسل‌های جدید با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه و آمادگی برای کار را یکی از برکات انقلاب اسلامی‌برشمردند و با توصیه به مسئولان برای استفاده از این فرآورده عظیم، افزودند: یکی دیگر از دستاورد‌های چهار دهه مدیریت نظام جمهوری اسلامی، تعامل ملت ایران با دنیا و در عین حال مقابله جدی با نظام سلطه و ایستادگی در برابر ترفند‌های بدخوا‌هان بوده است.
ایشان در همین بخش خاطرنشان کردند: یکی از نکاتی که اصرار بر تکرار آن دارم تا از ذهن‌‌ها فراموش نشود، غافل نشدن از «حضور و ترفند دشمن» است.
رهبر انقلاب اسلامی‌گفتند: هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که دشمن، مشغول طراحی و دشمنی است، اما در چهار دهه گذشته به فضل الهی، ملت و مسئولان، آبدیده تر شدند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وجود تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی‌و به ویژه در سال‌‌های اخیر خاطرنشان کردند: اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود آورد، اما موجب شد توجه ما به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی معطوف شود و از آنها استفاده کنیم و به همین علت امروز به رغم خواست دشمن، ایران، به مراتب قویتر و مقتدرتر از سال‌‌های اول انقلاب است.
ایشان با اشاره به انواع ترفند‌ها در طول سال‌‌های گذشته، افزودند: در این سال‌‌ها، برخی‌ها همچون مسئولان فعلی آمریکا، به صراحت با ملت ایران دشمنی کردند و ترفند برخی‌ها هم همچون دست چدنی در دستکش مخملی بود اما همه این طراحی‌ها موجب شد اعتماد به نفس مردم و مسئولان افزایش یابد و راه‌‌های مقابله با ترفند‌های دشمن را بیابند. رهبر انقلاب اسلامی‌با تأکید بر این که جمهوری اسلامی‌هیچ هراسی از ترفند‌های بدخوا‌هان ندارد و به واسطه ظرفیت‌های فراوان کشور، راه‌‌های مقابله با آن را می‌داند، گفتند: مسئولان دولت جدید بدانند که سکاندار چنین نظام پر ظرفیت و پر استعدادی هستند و باید با شناخت این استعداد‌ها، از آنها بهره‌‌برداری شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دولتمردان جدید را به «تکیه بر هویت انقلابی، کار جهادی و بهره‌مندی از حمایت مردمی‌و سرمایه‌‌های مادی و معنوی کشور» توصیه کردند و در بیان سه جهتگیری دولت آینده، افزودند: «پرداختن به مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان اولویت اصلی، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت‌‌ها و دولت‌‌ها»، و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان»، سه جهت گیری اصلی است که باید به‌ طور همزمان در دستور کار دولت باشد.
رهبر انقلاب اسلامی، رژیم ایالات متحده آمریکا را متجاوزتر و وقیح تر از همه سلطه طلبان دانستند و تأکید کردند: چهار دهه فعالیت بین‌المللی نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که «تسلیم»، ملت‌‌ها را بیچاره و مسیر پیشرفت را به روی آنها مسدود می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی‌به توفیق الهی، هیچگاه در مقابل استکبار و نظام سلطه تسلیم نشده و بر سر خواسته‌‌های آنها سازش نکرده است و به برکت ایثار و فداکاری شهدا، امروز علاوه بر اقتدار و پیشرفت بیشتر، شعار‌های خود را نیز برجسته تر کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی‌در ادامه 10توصیه به رئیس جمهوری و همکاران ایشان، بیان کردند. «امانت دانستن مسئولیت و امانتداری آن»، «اولویت بندی در برنامه ریزی‌‌ها و هزینه کرد‌ها به ویژه تلاش برای ریشه ‌کنی فقر و فساد»، و «حرکت براساس برنامه ششم»، سه توصیه اول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.
ایشان در بیان توصیه چهارم گفتند: «اتحاد ملت» را مهم بشمارید و حفظ کنید و مراقب باشید، التهاب آفرینی و دو دستگی مضر میان مردم ایجاد نشود. ایشان با اشاره به سلایق مختلف مردم خاطرنشان کردند: بگذارید مردم با سلایق مختلف، زندگی آرامی‌در کنار یکدیگر داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی‌در توصیه پنجم خطاب به رئیس جمهوری و دولت آینده، گفتند: از نظرات مخالف آشفته نشوید، زیرا در کار‌ها و وظایف سنگین، نقص وجود دارد و باید با پذیرش و تحمل انتقاد، اجازه دهید منتقدین، دیدگاه‌‌های خود را بیان کنند.
ایشان در توصیه بعدی خود، دولتمردان را به رفتن به میان مردم و برقراری ارتباط بی‌واسطه با آنان سفارش کردند و در بیان توصیه هفتم، افزودند: قدر نیرو‌های مؤمن، انقلابی و پرانگیزه را بدانید زیرا همین نیرو‌های انقلابی هستند که در مشکلات، کشور را حفظ و سینه سپر می‌کنند.
توصیه هشتم رهبر انقلاب اسلامی‌به مسئولان، از یاد نبردن دشمنیِ دشمنان بود که گفتند: همواره در تصمیم گیری‌‌ها و تعامل‌های بین‌المللی به یاد داشته باشید که دشمن همه توان خود را برای نابودی شما به کار گرفته است و از هر بهانه‌ای هم استفاده می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جنجال‌های اخیردرباره پرتاب موشک ماهواره بربه فضااشاره کردندوافزودند:پرتاب این موشک ماهواره بر،یک کار علمی‌و فنی و معمول و البته لازم برای کشور بود‌،اما در همین موضوع نیز جنجال به پا کردند.
توصیه بعدی رهبر انقلاب به دولتمردان، لزوم کار قوی و جهادی و حسابشده در عرصه‌‌های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و حفظ هویت اسلامی‌و انقلابی برای مقابله با ترفند‌ها و بهانه‌‌های بدخوا‌هان و پاسخ به آنها بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان دهمین و آخرین توصیه خود خطاب به مسئولان گفتند: به خدا توکل کنید و به وعده نصرت الهی باور داشته باشید.
ایشان در پایان با تأکید بر این که نباید در مقابل دین ستیزان و قانون شکنان آرام نشست، خاطرنشان کردند: بدانید که آینده متعلق به شماست.
حکم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، دکتر روحانی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی‌ایران منصوب کردند.
متن حکم تنفیذ که در اين مراسم به رئیس جمهوري منتخب مردم اعطا شد به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
خداوند متعال را سپاس می‌گویم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری، ملّت عظیم‌الشأن ایران را سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملّی، گامی‌بلند در جهت حراست از عزّت و امنیّت کشور و ابّهت نظام مقدّس جمهوری اسلامی‌قرار داد. انتخابات پرشور و صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشانِ شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آنگاه رأی بالای شخصیّت منتخب، همگی نشانه‌‌های روشن از موفّقیّت نظام اسلامی‌در تحکیم و تثبیت جمهوریّت و خصلتِ مردمی‌این نظام انقلابی است، و این یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین توانمندی‌‌های بی‌شمار کشور اسلامی‌عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب را ممکن میسازد و آینده‌ی روشن کشور و ملّت را نوید میدهد.
اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه‌ی توجّهات حضرت ولیّ‌الله‌اعظم (ارواحنا فداه) و با تبرّک و تفأّل به همزمانی با ایّام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرّضا (علیه‌آلاف‌التّحیّة والثّناء)، اینجانب به پیروی از گزینش ملّت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجّت‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی‌ایران منصوب میکنم و با دعا برای موفّقیّت ایشان، مؤکّداً توصیه میکنم که این منصب خطیر را وسیل‌های برای کسب رضای الهی و ذخیر‌های برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همّت خود را متوجّه استقرار عدالت، و جانب‌داری از محرومان مستضعف، و اجرای احکام اسلام ناب، و تقویت وحدت و عزّت ملّی، و توجّه به توانمندی‌‌ها و ظرفیّت‌های عظیم کشور، و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی‌نمایند، و مطمئن باشند که ملّت غیور و شجاع، خدمتگزاران کشور را در دشواری‌‌ها و در مقابله با زورگویی‌‌ها و زیاده‌خواهی‌‌های استکبار تن‌ها نخواهد گذاشت. لازم میدانم بار دیگر درباره‌ی اجرای برنامه‌ی اقتصاد مقاومتی و توجّه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملّت و تنفیذ آن، موکول به حفظ و رعایت تعهّد به صراط قویم و مستقیم اسلامی‌و انقلابی است.
در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی‌میدارم و به روح مطهّر ایشان و شهیدان این راه درود میفرستم.
والسّلام علی عباد الله الصّالحین
سیّدعلی خامنه‌ای/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
روحاني: دولت برنامه انقلاب اقتصادي را طراحي كرده است
رئیس جمهوري پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری،درسخنانی ریشه‌کنی کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی را از اهداف دولت دوازدهم برشمرد و تاکید کرد که دولت برنامه اقتصادی خود را با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده است.
روحانی با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع)،ادامه داد :اولویت اصلی دولت دوازدهم افزایش تولید و اشتغال است و از همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشند، برای ساختن آیند‌های درخشان کمک می‌طلبم.
وي در ادامه با بیان این که در دوران حیات پر برکت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا(ع)، شیعه دوباره متولد شد، افزود: امام رضا(ع)، فخر همه ایرانیان از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری، از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن است و همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می‌گویند، «السلام علیک یا مولا یا علی بن موسی الرضا(ع)».
روحانی اظهار داشت: آداب زیارت امام هشتم به هیچ قوم و مذهبی محدود نیست و همه در برابر آن حضرت خاضعیم و افتخار خادمی‌او را داریم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست. رئیس جمهوري تاکید کرد: اگر امروز ایران کشوری مستقل در جهان اسلام است و با حفظ هویت دینی و اسلامی‌خود استقلال ملی و تاریخی دارد، یکی از عوامل برجسته آن، وجود بارگاه شریف آن حضرت، در این سرزمین است، چرا که مزار آن امام، همچون پرچم برافراشت‌های از پیوند هویت ملی و دینی ما ایرانیان است. وي ادامه داد: ایران با همه عظمت و شوکت تاریخی‌اش، در برابر اسلام از سر ادب و اعتقاد تسلیم شد و به شوق برابر انسان‌‌ها در برابر خداوند و حکومت قانون پیام وحی را به جان پذیرفت و آنچه ایران را به اسلام آورد نه برق شمشیر که نور نبوت و امامت بود که اینک هزاران سال پس از ورود اسلام به این سرزمین آن را چنان با حکمت محمدی(ص) آمیخته که جدایی آنها از هم ناممکن است. رئیس جمهوري خاطرنشان کرد: ما ایرانی و مسلمان و دوستدار اهل بیت(ع) هستیم؛ ما امامت را از امام علی(ع)، شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) آموختیم؛ اما امام رضا(ع) به ما سیاست را آموخت.
روحانی تصریح کرد: امام رضا (ع) به ما آموخت که چگونه می‌توان در سخت‌ترین دوران که عصر جنگ قدرت است، عظمت شیعه را احیاء و چگونه می‌توان در دورانی که حریف سرگرم جنگ قدرت است، با یک تصمیم درست به نفع آرمان امامت عمل کرد. وي با اشاره به این که امام رضا(ع) با اکراه و اجبار نیابت در حکومت را پذیرفت تا شیعه را به عنوان یک مذهب سیاسی و اجتماعی احیاء کرد و ارکان سلطنت عباسی را که به نام خلافت خود را وارث نبوت می‌خواندند به لرزه درآورد، گفت: امام رضا(ع) حکیمانه توطئه جباران زمان را با سر انگشت تدبیر به فرصتی برای گسترش اندیشه و آرمان حق‌جویان بدل کرد، امام مهربانی که با رفتار عملی خود درس مدارا و محبت را به ما آموخت و امام دانا و دانش‌گستری که آیین احتجاج و گفتگوی منطقی با پیروان مکاتب و مذاهب دیگر را به ما آموخت و به ما نشان داد که چگونه باید با دیگران با منطق و زبان آنها سخن گفت تا عرصه‌ای برای پیروزی اهل علم و ایمان شود.
روحانی افزود: حمد و سپاس خدایی را که حیات ‌مان را در عصر انقلاب اسلامی‌قرار داد تا شاهد ظهور اراده الهی در این سرزمین در سقوط طاغوت و صعود حق باشیم؛ انقلابی که حاصل مجاهدات امام و امت بود، امامی‌که پس از سال‌‌ها تبعید و مبارزه، خود باوری، استقلال، آزادی و عزت را به ملت خود ارزانی داشت و ملتی که از میان همه نظام‌‌های حکومتی، جمهوری اسلامی‌را به عنوان تن‌ها مسیر درست برای حراست از استقلال و آزادی و فرهنگ خود برگزید که اولین و بزرگترین دستاورد حقوقی آن تصویب قانون اساسی بود تا پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملت و ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام باشد. رئیس جمهوري با بیان این که قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شد‌ه‌ایم، دوران تجربه‌اندوزی برای مواجهه هوشمندانه ایران و اسلام با جهان مدرن بود، گفت: در گذر چهار دهه گذشته درس‌‌ها و عبرت‌‌های بسیاری آموختیم و همه آنها را توشه راهی خواهیم ساخت که در پیش داریم؛ آموخته‌ایم که جمهوری اسلامی‌ایران ترکیبی یکپارچه از جمهوریت و اسلامیت است و نباید هیچ یک از آن دو را نادیده گرفت.
وي افزود: آموخته‌ایم که جامعه ایرانی از لحاظ سبک زندگی دارای تنوع است. زنان، مردان، جوانان، روستائیان و شهرنشینان ما به یک شیوه زندگی نمی‌کنند و همه برداشت یکسانی از فرهنگ و هنر ندارند. این تفاوت و تنوع را باید به رسمیت شناخت و پاس داشت چه این که همه اقوام ایرانی پاره تن مام وطن هستند و حق دارند که خوا‌هان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متوازن و عادلانه در همه کشور محقق شود.
رئیس جمهور با بیان این که باور کردیم علی‌رغم گام‌‌های بلندمان هنوز تا رسیدن به جایگاه بلند قدرت اقتصادی تأثیرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داریم، اظهار داشت: امروز می‌دانیم که تحولات منطقه‌ای، جهانی و ملی‌ مرتبط با زنان و جوانان بر حال و آینده کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود و اذعان داریم که برای ساختن آیند‌ه‌ای که تجلی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت باشد، ناگزیر از اتکای بیشتر بر توانمندی‌‌های بی‌پایانشان هستیم. روحانی تصریح کرد: پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسید‌ه‌اند که فراتر از شعار‌های رنگارنگ، چار‌ه‌ای جز بنا کردن جامعه‌ای عادلانه و با مشی اعتدالی نداریم. هدف عدالت و اعتدال فراهم کردن فرصت‌‌های رشد و حمایت برابر و به دور از فساد برای همگان و بالا بردن آستانه تحمل و مدارا با دیگران، داشتن نظام حمایت اجتماعی قدرتمند برای حفاظت از افراد جامعه در برابر سختی‌‌های زندگی است.
وي خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ م‌هار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازار منطقه و ج‌هان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در برابر قانون، داشتن آیند‌های مطمئمن، اظ‌هار نظر و گفتگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است.
روحانی تاکید کرد: این احقاق حقوق مردم، جز با همیاری و همدلی، اعتدال و دوری از افراط و تفریط، اصالت دادن به حاکمیت قانون و فرهنگ قانونگرایی، حاصل نخواهد شد.
رئیس جمهوري گفت: امروز مفتخریم که پس از 39 سال از حیات جمهوری اسلامی‌ایران همه مردم و جریان‌‌های سیاسی، اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی، میزان رأی ملت است و ملت از طریق صندوق رأی نظر خود را در مورد سیاست‌‌ها و شیوه‌‌های اداره کشور، اعلام می‌کند و نظام امین رأی مردم است و رأی مردم را حق الناس می‌داند و بر همین اساس، توانسته‌ است اعتماد شهروندان را به صندوق‌‌های رأی جلب کند.
وي با بیان این که در این انتخابات مردم با تمام وجود به میدان آمدند و با زبان رأی، دوباره با نظام، رهبری، دولت و منتخب خود‌، تجدید پیمان کردند،اظ‌هار داشت: ملت به زیبایی کار خود را به پایان رساند، خواست خود را به زبان آورد و اکنون بار مسئولیت را بر دوش ما ن‌هاده است اینک ما هم باید اعلام کنیم دوباره آمد‌هایم برای اعتلای اسلام، برای سربلندی ایران، برای اقتدار نظام و برای خدمت به همه ایرانیان.صدای مردم را بار دیگر شنید‌هایم و باید به امید و اعتماد آنان با همه وجود توجه کنیم.
روحاني با اشاره به برکات بزرگ مردم‌سالاری دینی، گفت: نخستین برکت آن است که مردم می‌بینند، علایق و خواست‌‌هایشان از طریق نامزد‌های مختلف، مطرح و نمایندگی می‌شود و سپس از طریق رأی دادن به نامزد مورد نظر خود احساس می‌کنند که در تعیین سرنوشت‌شان مشارکت دارند، این فرآیند سبب می‌شود که دلبستگی مردم به نظام افزایش یابد و نظام جمهوری اسلامی‌برخلاف نظام‌‌های پیشین در ایران، نظامی‌عاریتی نباشد. امروز این نظام در عواطف و قلوب مردم ایران ریشه دارد.
رئیس جمهوري اضافه کرد: دومین برکت مردم‌سالاری دینی آن است که چون نظام جمهوری اسلامی‌متکی بر خواست و آراء مردم است، به انجماد و بن‌بست دچار نمی‌شود. در نظام‌‌های دیکتاتوری چون حکومت خود را فارغ از خواست مردم می‌داند و اصولاً در پی فهم و اطلاع از آن نیست، امکان انطباق حکومت با تحولات اجتماعی از بین می‌رود، لذا با یک انقلاب یا شورش، حاکمان گویا ناگ‌هان از خواب بیدار می‌شوند و تازه صدای مردم را می‌شنوند،اما نگاه حکیمانه امام(ره) در پی‌ریزی نظام جمهوری اسلامی‌سبب شده است که امروز نظام جمهوری اسلامی‌همراه با تحولات شتابان اجتماعی، خود را بازسازی کند.
وي خاطرنشان کرد: سومین برکت مردم‌سالاری دینی آن است که همه ما پذیرفت‌هایم که در یک جامعه 80 میلیونی به حکم طبیعت انسانی در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، طیف گسترد‌های از مواضع و دیدگاه‌‌ها وجود دارد و البته پذیرفت‌هایم که در ن‌هایت برای اداره کشور، این رأی مردم است که از بین دیدگاه‌‌های مختلف، راه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.
روحاني در ادامه گردن ن‌هادن همه به نقش تعیین کننده صندوق آراء را بیانگر بلوغ و رشد جامعه و نیرو‌های سیاسی کشور دانست و اظ‌هارداشت: بدون شک این دستاورد بزرگ مردم‌سالاری دینی ما مرهون راهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است که با یک نگاه راهبردی و با مشی‌ای پدرانه و با سعه صدر، بستر رشد و نمو برای فرزندان انقلاب با سلایق سیاسی مختلف را فراهم کرد‌هاند.
رئیس جمهوري با بیان این که نظام جمهوری اسلامی‌در کنار دستاورد‌های بزرگ آزادی، استقلال، مردم‌سالاری و امنیت، دستاورد‌های مهمی‌هم در حوزه رفع فقر داشته است، گفت: عدالت اجتماعی و رفع فقر از جمله آرمان‌‌های انقلاب اسلامی‌بوده است و از ابتدای انقلاب تاکنون دولت و دیگر ن‌هاد‌های نظام خدمات گسترد‌های را ارائه کرد‌هاند تا رفاه عمومی‌و فرصت‌‌های پیشرفت به صورت عادلان‌های در مناطق مختلف کشور، فراهم شود. در نتیجه این خدمات، نظام جمهوری اسلامی‌توانسته است نسبت درآمد ده درصد غنی به ده درصد فقیر جامعه را از حدود 25 برابر در سال 56 به حدود 14 برابر در سال 94 کاهش دهد.
وي اضافه کرد: دولت یازدهم هم از طریق بازگرداندن ثبات اقتصادی و کاهش تورم و افزایش خدمات عمومی‌از جمله ایجاد بیمه همگانی و انجام طرح تحول نظام سلامت قدم‌‌های مهمی‌در این راستا برداشته است، با این حال هنوز هم وضع فقر و نابرابری در کشور شایسته ملت بزرگ ایران و زیبنده نظام جمهوری اسلامی‌نیست.
روحاني با بیان این که همان طور که در دوران انتخابات وعده دادم یکی از اهداف دولت دوازدهم ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام، جامع تأمین اجتماعی است، اظ‌هار امیدواری کرد در پایان دولت دوازدهم، شاهد کارنامه درخشان‌تری برای نظام جمهوری اسلامی‌در کاهش نابرابری باشیم.
رئیس جمهوري افزود: در عین حال همگی واقفیم که دستیابی به آرمان عدالت اجتماعی در گرو آن است که در کشور ثروت ایجاد شود وگر نه به جای رفع فقر شاهد توزیع فقر خواهیم بود به ویژه در شرایط فعلی کشور، رفع فقر در گرو ایجاد شغل است، چرا که یکی از مهمترین مجاری ایجاد فقر، بیکاری بوده و کشور هم امروز با موج بزرگ افراد جویای شغل مواجه است و به همین دلیل کشور نیازمند آن است که در سال‌‌های آینده شرایط لازم را برای رشد شتابان اشتغال، فراهم کند. وي تاکید کرد: ایجاد شغل و تولید ثروت، مستلزم سرمایه‌گذاری‌‌های گسترده و دسترسی به بازار و فناوری‌‌های پیشرفته است.
روحانی اظ‌هار داشت: دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را افزایش تولید و اشتغال می‌داند و در تداوم حرکت دولت یازدهم، برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌‌های کلی نظام به ویژه سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده است.
وي با بیان این که امروزه ملل ج‌هان به رغم فاصله‌‌های جغرافیایی، تنوع‌‌های فرهنگی و اختلاف‌های سیاسی در ج‌هان به شدت در هم تنیده و در همسایگی یکدیگر قرار گرفت‌هاند، گفت: نمی‌توان توسعه پایدار و عادلانه ملی را بدون برنامه روشن و قابل اعتمادی از تعامل سازنده و مؤثر با ج‌هان که در سند چشم‌انداز هم بر آن تأکید شده است، میسر ساخت و گذر از دشوارترین تحریم‌‌ها، با ترکیبی از قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده دفاعی اولین گام در چنین مسیری بوده است.
روحانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی‌ایران اگر چه از سرِ عزتمندی هزینه استقلال کشور را پرداخته است و می‌پردازد، اما هیچگاه تحمیل انزوا، از سوی دشمنان را نمی‌پذیرد و تسلیم خواست بدخوا‌هان در جهت عدم مشارکت فعال ایران در نظام ج‌هانی نشده است و به دور ماندن از تحولات و دستاورد‌های تجربه بشری را نخواهد پذیرفت.
رئیس جمهوري با بیان این که برجام نشان حسن نیت جمهوری اسلامی‌ایران برای تعامل سازنده و مؤثر در سطح بین‌المللی بوده و هست، گفت: ما اکنون با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته و مستحضر به پشتیبانی یک ملت که حماسه بزرگ انتخابات را آفرید‌، بر تعامل سازنده و مؤثر با ج‌هان در چارچوب قانون اساسی تأکید داریم.
وي گفت: بار دیگر در این محفل باعظمت اعلام می‌دارم که با پایان انتخابات، فصل همدلی و همکاری آغاز شده و وقت آن است که همه با هم در سایه گفتگو، اجماع و انتخاب بهترین راهکار‌ها و با استفاده از توان و ابتکار همه نیرو‌های خلاق، کارآمدی نظام را ارتقاء ببخشیم و رضایت مردم را به ارمغان آوریم.
روحانی اظ‌هار داشت: دستانم را به سوی همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشند، دراز می‌کنم و از آنان برای ساختن آیند‌های درخشان در مسیر پیشرفت کشور، کمک می‌طلبم و از خداوند بزرگ عزت و عظمت روزافزون برای این ملت غیور و صبور مسألت می‌نمایم.
رئیس جمهوري تصریح کرد: خدایا این ملت که بهترین‌های خود را در راه تو هدیه کرده و آماده هدیه کردن است، شایسته بهترین‌‌هاست. از تو می‌خواهم بهترین نعمت‌‌های خود را بر این مردم سربلند ارزانی داری.
وي افزود: خدایا اینک که این ملت بزرگ بار دیگر این بنده کوچک را برای خدمت به خود برگزیده است، پرتو عنایت و هدایتت را بر من بتابان و مرا شایسته خدمت به آرمان‌‌های بلند این ملت قرار بده. ای آغازگر هستی‌‌ها و ای جبران‌گر کاستی‌‌ها، یاری‌ام کن. یاری‌ام کن تا در تحمل سختی‌‌ها و نامهربانی‌‌ها صبور، در مقابله با ظلم و جور جسور، در بازشناسی کژی‌‌ها و ناراستی‌‌ها بینا، در فرو ریختن دیوار دروغ و حسد توانا، در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانمند، در شنیدن صدای مردم شنوا، در پاسخ به خواست جوانان مصمم و در پایفشاری بر مصالح ملت پابرجا باشم.
رئیس جمهوري تاکید کرد: ای آشکارکننده زیبایی‌‌ها و پوشاننده زشتی‌‌ها از تو عزت می‌خواهم نه خودخواهی، از تو کرامت می‌خواهم نه خودپسندی، از تو شرافت می‌خواهم نه خودرأیی. ای دانای همه ن‌هان‌‌ها و شنونده همه شکوه‌‌ها، از تو می‌خواهم کینه‌توزی‌‌ها را به مهربانی، حسادت‌‌ها را به همکاری و بدبینی‌‌ها را به همدلی بدل فرمایی.
گزارش وزير كشور
همچنین وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد.
آقای رحمانی‌فضلی مهمترین پیام حضور گسترده ملت در پای صندوق‌‌های رای را اعتقاد به آرمان‌‌های انقلاب اسلامی‌خواند و افزود: امنیت، سلامت، قانونمند بودن و مشارکت حداکثری، چهار مولفه مهم انتخابات اخیر بود.
وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته به منظور صیانت از آرای مردم و تأمین امنیت انتخابات، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۶۲ هزار و ۳۸۱ شعبه اخذ رای در سراسر کشور و همچنين در ۱۰۳ کشور ج‌هان برگزار شد و در ن‌هایت، شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات را بدون ابطال حتی یک صندوق از صندوق‌‌های اخذ رأی، تائید کرد.


نوشته شده در   شنبه 14 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode