ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 مرداد 1396     |     کد : 179206

دكتر ظريف در اجلاس استانبول:

كشورهاي اسلامي فريب وعده‌هاي دروغين و اغواگرانه رژيم صهيونيستي را نخورند

وزير خارجه کشورمان با بيان اينکه نبايد به صهيونيست‌ها اجازه دهيم براي ما دستور کار تعيين کرده يا مسائل جديدي خلق کنند، گفت: کشورهاي اسلامي نبايد با ژست‌هاي توخالي و سراب غيرواقعي وعده و وعيدهاي آنها گمراه شوند.

وزير خارجه کشورمان با بيان اينکه نبايد به صهيونيست‌ها اجازه دهيم براي ما دستور کار تعيين کرده يا مسائل جديدي خلق کنند، گفت: کشورهاي اسلامي نبايد با ژست‌هاي توخالي و سراب غيرواقعي وعده و وعيدهاي آنها گمراه شوند.
دکتر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديروز‌ در نشست فوق‌العاده کميته اجرايي سازمان همکاري اسلامي در خصوص وضعيت قدس شريف در استانبول طي سخناني ضمن قدرداني از دولت و مردم ترکيه براي ميزباني اين نشست، عنوان کرد: ما آخرين رشته از تجاوزهاي صهيونيستي که در بي اعتنايي کامل به حقوق بين‌الملل و با هدف تغيير وضعيت تاريخي حرم شريف، تغيير ترکيب جمعيتي و کنترل بر اماکن مقدسه اسلامي در قلب قدس اشغالي صورت گرفت را قويا محکوم مي‌کنيم.ظريف اضافه کرد: ما به مردم فلسطين افتخار مي‌کنيم که با مقاومت قهرمانانه خود به اين اقدام تجاوزکارانه پايان دادند.وي افزود: قدس شريف در نتيجه محاصره طولاني اين شهر، ايست‌هاي بازرسي، نيروهاي اشغالگر، شهرک سازي‌هاي غيرقانوني، اقدامات مسلحانه و خشن شهرک نشينان، تحقير، تبعيض و سرکوب ساکنين فلسطين، خفه شده است. از سوي ديگر، ما نبايد وضعيت دو ميليون فلسطيني ساکن غزه که تحت محاصره غيرقانوني، مجازات‌هاي دسته جمعي قرار گرفته و از نيازهاي اوليه و حتي حياتي‌شان در زمينه دارو، آب سالم و انرژي محروم شده‌اند را نيز فراموش کنيم. اين کابوس انساني نيازمند اقدام عاجل از طريق پايان دادن فوري به محاصره است. وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تداوم توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي به دليل تمرکز کشورهاي اسلامي بر موضوعات حاشيه‌اي، بر ضرورت اقدام هماهنگ بين‌المللي براي پايان دادن به جنايات اين رژيم در سرزمين‌هاي اشغالي تأکيد کرد .ظريف گفت: اقدامات اخير رژيم صهيونيستي در مسجدالاقصي و قدس شريف که ادامه سياست‌ها و اشغالگري آنان است بيانگر آن است که اين رژيم به دنبال تغيير هويت و تغيير سرزميني مناطق اشغالي مخصوصا قدس شريف و در واقع يهودي کردن اين مناطق است.وزير خارجه کشورمان افزود: به دليل تمرکز کشورهاي اسلامي بر موضوعات حاشيه‌اي متاسفانه سياست‌هاي توطئه‌اي رژيم صهيونيستي بدون هيچ مقاومتي از سوي جهان اسلام ادامه پيدا کند. وي با بيان اينکه موضوع قدس و فلسطين اصلي‌ترين هدف تشکيل سازمان همکاري اسلامي است گفت: اميدوارم تصميماتي که در اين اجلاس اضطراري اتخاذ مي‌شود بتواند زمينه يک اقدام هماهنگ بين‌المللي براي پايان دادن رژيم صهيونيستي به اقداماتش را فراهم کند و اين رژيم با توجه به عواقب اقدامات خود نتواند به آن ادامه بدهد. رئيس دستگاه ديپلماسي افزود: مهمترين موضوعي که ما در اين اجلاس و اجلاس‌ها‌ي قبلي مطرح کرديم اين است که سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در واقع ادامه سياست اشغالگري و تجاوز به حقوق مردم فلسطين است و لازم است کشورهاي اسلامي و منطقه در اين باره هوشيار باشند و اجازه ندهند رژيم صهيونيستي موفق شود که در واقع جهان اسلام را از خطر اصلي منحرف کرده و به موضوعات حاشيه اي بکشاند. خبر ديگر اينکه جمعي از جوانان فلسطيني با انتشار تصاويري از امام خامنه اي و جمله اي از ايشان با عنوان «تقدير خداوند اين است که فلسطين آزاد خواهد شد» در صحن مسجدالاقصي، از حمايت هاي رهبري و جوانان ايراني تشکر کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 11 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode