ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 تير 1396     |     کد : 179009

با حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

قدس تبدیل به پادگان نظامی شد

پلیس رژیم اشغالگران در نزدیکی الاقصی و مناطق مختلف کرانه باختری به فلسطینیان حمله کرد.

اعتدال: پلیس رژیم اشغالگران در نزدیکی الاقصی و مناطق مختلف کرانه باختری به فلسطینیان حمله کرد.
نظامیان صهیونیست در این حملات از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و باتوم برای متفرق کردن فلسطینیان استفاده کردند.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) مانع ورود افراد زیر 50 سال به مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس شدند و نمازگزاران فلسطینی را که تلاش داشتند وارد مسجد الاقصی شوند با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی هدف قرار دادند.
همچنین صدها جوان فلسطینی که به دعوت رهبران مقاومت در تظاهرات «جمعه خشم» شرکت کرده بودند، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. تظاهرات و درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه گذرگاه قلندیا بسیار شدید بود. در اطراف مسجد الاقصی نیز درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد.
آمار رسمی از زخمی‌ها و بازداشتی‌های این درگیری‌ها منتشر نشده اما شاهدان عینی از زخمی شدن ده‌ها تن خبر داده‌اند. تصاویر منتشر شده از درگیری‌ها نیز نظامیان صهیونیست را در حالی نشان می‌دهد که ده‌ها جوان را با زور بازداشت می‌کنند.
نمازگزاران فلسطینی در مخالفت با ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت‌های امنیتی، در منطقه صلاح الدین و باب الساهره در قدس تجمع کردند.
هزاران سرباز صهیونیست در قدس برای ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در نزدیکی این مسجد مستقر شدند.
در پی ممانعت نظامیان صهیونیست از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی، نمازگزاران مجبور شدند در اطراف مسجد نماز جمعه را برپا کنند.
درگیری‌ها میان نیروهای صهیونیست و فلسطینی‌ها از زمان عملیات شهادت‌طلبانه سه فلسطینی علیه صهیونیست‌ها و تشدید تدابیر امنیتی درباره ورود به مسجد الاقصی افزایش یافته است.
* رژیم صهیونیستی گیت‌های بازرسی را
از ورودی‌های مسجدالاقصی بر نمی‌دارد
رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دستگاه‌ها و گیت‌های بازرسی که اعتراض شدید فلسطینی‌ها را به دنبال داشته، همچنان در ورودی‌های مسجدالاقصی نگاه خواهد داشت.
مقامات رژیم صهیونیستی دیروز(جمعه) این تصمیم را اتخاذ کردند، اقدامی که انتظار می‌رود باعث افزایش تنش میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در قدس شود.
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستگاه‌های فلز یاب و بازرسی در مسجدالاقصی به صورت محدود استفاده خواهد شد.
مسئولان پلیس روز پنجشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته بودند با نصب این دستگاه‌ها و بالابردن تدابیر امنیتی در بخش قدیمی قدس موافقت کند.
* نماز فلسطینیان
در خیابان‌ها
از سوی دیگر نمازگزاران فلسطینی در خیابان‌ها و تحت تدابیر شدید نظامیان صهیونیستی و در حالی که از سوی آنها محاصره شده بودند، نماز را اقامه کردند.
* شهادت دومین فلسطینی در قدس
خبرگزاری فلسطین الیوم نیز در این باره گزارش داد: براثر تیراندازی صهیونیست‌ها به فلسطینیان در باب العامود و جبل المکبر در قدس اشغالی، دو فلسطینی شهید شدند.

* هنیه خواستار نشست فوری تمامی گروهها در قاهره یا بیروت شد
از سوی دیگر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گروههای ملی و فلسطینی را به برگزاری نشست فوری برای توافق بر سر استراتژی رویاروئی در نبرد قدس دعوت کرد.
به نقل از خبرگزاری وفا، هنیه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: برگزاری این نشست در قاهره یا بیروت تفاوتی نمی کند. مهم این است که برسر استراتژی رویاروئی در نبرد قدس به توافق برسیم.

* ۲۵ زخمی براثر اسنشاق گاز اشک آور در طولکرم
در همین حال خبرگزاری معا گزارش داد: براثر درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای نظامی اشغالگر قدس در طولکرم، ۲۵ فلسطینی زخمی شدند که بیشتر آنها براثر خفگی ناشی از استنشاق گاز اشک آور بوده است.
 
* زخمی شدن عکاس
 آژانس خبرگزاری
و اطلاع رسانی فلسطین
خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش داد: «عفیف عمیره» عکاس این خبرگزاری در جریان پوشش اخبار درگیری‌های قدس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از ناحیه سینه زخمی شد.
* حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان دولتی الخلیل
از سوی دیگر منابع فلسطینی از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به بیمارستان دولتی الخلیل خبر دادند.
براساس این گزارش به نقل از خبرگزاری فلسطین، نیروهای صهیونیست با حمله به بخش کلیه این بیمارستان، اقدام به تفتیش و بازرسی آن کردند.

* لبیک الحوثی به درخواست نصرالله: آماده جنگ با رژیم صهیونیستی هستیم
رهبر جنبش انصارالله یمن خطاب به سید حسن نصرالله گفت که تمامی یمنی‌ها آماده مقابله با رژیم صهیونیستی در جنگ آتی هستند.
به گزارش شبکه خبری المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله لبنان در سالروز آغاز کمپین «فریاد علیه مستکبران» گفت: یمنی‌ها آماده شرکت در هرگونه جنگ با دشمن صهیونیست هستند. حساب باز کردن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر روی یمنی‌ها در این جنگ کاملا درست است.
پیشتر سید حسن نصرالله گفته بود که در جنگ آتی با رژیم صهیونیستی احتمالا فضا برای صدها هزار نیرو در منطقه برای شرکت در این جنگ باز خواهد شد و یمن در رأس قرار دارد تا فرماندهان خود را که به جنگ با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نجات فلسطین ایمان دارند به این جنگ بفرستد. وی گفته بود که مقاومت نیروی نظامی و مردمی در یمن دارد و یمن بخشی از محور مقاومت است.
الحوثی در ادامه سخنرانی‌اش گفت: درگیری امروز شدیدترین و خطرناک‌ترین درگیری علیه مردم فلسطین است. تمامی جنگ‌هائی که رخ می‌دهد رابطه آن با آمریکا کاملا واضح است.
وی افزود: عربستان و امارات نمی‌توانند ارتباط جنگ علیه یمن با طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی را مخفی کنند. واشنگتن زمانی که القاعده در آستانه فروپاشی بود به نظام‌های متجاوز علیه یمن دستور حرکت داد.
الحوثی گفت: موضع نظام‌های عربی در مقابل توطئه بزرگ علیه امت اسلامی به طرح آمریکا کمک کرد. بیشتر نظام‌های عربی و اسلامی موضعشان منفی نسبت به تحرک آمریکا در منطقه بود. زمانی که چالش‌ها و خطرات بزرگتر می‌شود ما باید تحرکاتمان را در تمامی سطوح افزایش دهیم.


نوشته شده در   شنبه 31 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode