ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 تير 1396     |     کد : 178998

رئيس‌جمهوري: وقت حاشيه‌سازي نيست بايد به فكر آينده كشور باشيم

رئيس جمهوري گفت:در اين ايام از همه دوستان، قواي مختلف و رسانه‌ها خواهش مي‌کنم که لطفا حاشيه نسازند. اکنون وقت حاشيه سازي نيست، بايد حاشيه‌ها را کنار بگذاريم و به فکر مردم و آينده مملکت باشيم.

 رئيس جمهوري گفت:در اين ايام از همه دوستان، قواي مختلف و رسانه‌ها خواهش مي‌کنم که لطفا حاشيه نسازند. اکنون وقت حاشيه سازي نيست، بايد حاشيه‌ها را کنار بگذاريم و به فکر مردم و آينده مملکت باشيم.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه هيات دولت، گفت: بسياري از اقدامات را مي‌توان در موقع خود انجام داد. ما که با قواي ديگر مخالف نيستيم و با همه رابطه خوب داريم. فرض کنيد امروز که نزديک دولت است مجلس طرح سه فوريتي بدهد که دولت را به هم بريزد. البته به هر حال اکثريت مجلس که به سه فوريتي راي نمي‌دهد، اما آيا اين حرکت خوب است؟ معلوم است که پسنديده نيست و ما همه يکي هستيم‌. يا اين که قوه قضائيه بيايد حاشيه سازي کند.
وي تصريح کرد: اکنون وقت حاشيه سازي نيست. بايد حاشيه‌ها را کنار بگذاريم و به فکر وحدت، مردم و آينده مملکت باشيم. همانطور که مقام معظم رهبري تاکيد فرمودند اولويت ما توليد، رونق اقتصادي واشتغال است و همه بايد اهداف و منافع ملي را مدنظر قرار دهيم و اگر هم کسي خواست برايمان حاشيه بسازد، در متن حرکت کنيم و بدون توجه به جاده‌هاي فرعي، به راهمان تا رسيدن به مقصد ادامه دهيم.
وي افزود: ملت ايران کار بسيار بزرگ و عظيمي‌انجام داد و امروز فضاي خوبي براي ما ايجاد شده است که بايد ملت و مسئولان از اين فضا به خوبي استفاده کنند و نبايد تحت تاثير توطئه‌هاي آمريکا قرار بگيريم. رئيس جمهوري با بيان اين که امروز برخي از اين که مي‌خواهيم از اين فضا به درستي استفاده کنيم، ناراحت مي‌شوند، ادامه داد: چرا بايد از بهره برداري درست از فضايي که ملت ايجاد کرده است ناراحت شويم؟ نبايد چنين باشد و همه بايد نسبت به منافع ملي متحد باشيم و راهي را که انتخاب کرديم به خوبي ادامه دهيم.
روحاني با اشاره به تشکيل دولت دوازدهم در آينده نزديک گفت: به هر حال کابينه دوازدهم در چارچوب مقررات در حال شکل گرفتن است و رئيس جمهوري موظف است در اين زمينه با افراد مختلف مشورت کند و بنده هم با افراد مختلف در جناح‌هاي گوناگون اصولگرا، اصلاح طلب، ميانه‌رو يا اعتداليون مشورت کرده و نظر آنها را جويا شده‌ام و همچنين به دوستان ديگر گفتم اگر نظر خاصي نسبت به کابينه دوازدهم دارند، بگويند و اين در حالي است که نظرات برخي افراد در بعضي از روزنامه‌ها، سايت‌ها و رسانه‌ها منعکس شده است، اما در عين حال بايد همه بدانند که دولت دوازدهم مانند دولت يازدهم، دولتي تک جناحي نيست و فراجناحي خواهد بود.
رئيس جمهوري اظهار داشت: افرادي که در دولت دوازدهم عهده دار مسئوليت مي‌شوند بايد خواست و نظر اکثريت مردم که در انتخابات راي دادند را به طور کامل باور و قبول داشته باشند و اگر کسي اين طور نيست، نمي‌تواند مسئوليت سنگين را برعهده بگيرد.
رئيس قوه مجريه با تاکيد بر اين که مبناي دولت بر دموکراسي، راي مردم و قانون اساسي است، گفت: بحث اين و آن جناح نيست، اما شيوه و تفکري که مردم در انتخابات به آن راي دادند بايد در دولت، استاندار ان، فرماندار ان، مديرکل‌ها و در مسئوليت‌هاي سنگين و حساس حاکم شود.اين بدان معنا نيست که غير از 24 ميليوني که به دولت تدبير و اميد راي دادند، حق حيات ندارند؛ آنها هم حقوق دارند و حقوق اساسي شان محفوظ است و مي‌توانند فعاليت کنند، اما امروز در مسئوليت‌هاي رده بالا، نوبت اين 24 ميليون است و اگر غير از اين باشد پس براي چه راي داديم و انتخابات برگزار کرديم. روحاني افزود: انتخابات براي آن بود که دو تفکر به راي مردم گذاشته شود. مردم به اين دو تفکر راي دادند يکي شد اقليت و ديگري اکثريت و ما طبق قانون اساسي و طبق رويه دموکراسي بايد به راي اکثريت احترام بگذاريم و بر مبناي آن عمل کنيم. اقليت هم حقوق دارد و بايد به حقوق او احترام بگذاريم.
رئيس جمهوري با اشاره به اين که همه حق صحبت و انتقاد دارند، اما هيچ کس حق تخريب ندارد، گفت: تخريب هيچ کس نسبت به دولتي که از طرف ملت انتخاب شده و نماينده مردم است، قابل قبول نيست. رئيس جمهوري تنها کسي در کشور است که با آراي مستقيم مردم از سراسر کشور انتخاب مي‌شود و ما ديگر چنين انتخاباتي نداريم.
منتخب دولت دوازدهم با تاکيد بر اين که فردي که به عنوان رئيس جمهوري و با راي اکثريت برگزيده مي‌شود، منتخب و نماينده کل ملت ايران است، گفت: رئيس جمهوري از طرف مردم حرف مي‌زند و اقدام مي‌کند و وظيفه اش هم احترام به افکار عمومي‌است.
دکتر روحاني افزود: درست است که 24 ميليون نفر به رئيس جمهوري راي دادند، اما رئيس جمهوري، نماينده همه ملت است هر چند که بايد اين نکته هم مورد توجه قرار گيرد که ما در انتخابات، انديشه، راه و تفکري را به راي گذاشتيم و بارها در مناظرات و سخنراني‌ها هم گفته ام که انتخابات، انتخاب بين دو يا چند فرد نيست بلکه انتخاب بين دو تفکر و انديشه است و مردم به يکي از دو انديشه راي دادند و ما براساس آن انديشه، پيش خواهيم رفت.
وي اظهارداشت: معرفي کابينه به مجلس و در نهايت راي نمايندگان محترم و تشکيل دولت، بايد مايه اميد، آرامش و وحدت بيشتر براي مردم ما باشد و نبايد به يک اختلاف و فاصله تبديل شود و همه بايد تسليم افکارمان باشيم.
روحاني افزود: به عنوان رئيس جمهوري، وزرا را انتخاب و در نهايت به مجلس معرفي مي‌کنم و اين حق نمايندگان مجلس است که به وزرا راي بدهند يا راي ندهند.
رئيس جمهوري با بيان اين که ما تسليم قانون اساسي هستيم و برمبناي قانون اساسي حرکت مي‌کنيم، گفت: همه بايد به پيام انتخابات توجه داشته باشيم. در اين انتخابات بزرگ و عظيم بيش از 41 ميليون نفر به پاي صندوق‌هاي راي آمدند و اگر اجازه مي‌داديم يک ساعت ديگر هم مردم راي بدهند حتما اين آمار به 45 ميليون نفر مي‌رسيد. اين افتخار بزرگ براي کشور و ملت ما ست.
دکتر روحاني در ادامه همگان را به پرهيز از حاشيه‌سازي فرا خواند و تاکيد کرد: در اين ايام از همه دوستان، قواي مختلف و رسانه‌ها خواهش مي‌کنم که لطفا حاشيه نسازند.
وي در بخشي از سخنان خود درباره رفتار ناصحيح آمريکا در قبال تعهدات بين‌المللي‌اش گفت: عظمت و جايگاه سياسي هر کشوري در دنيا، به اعتماد نسبت به آن کشور و احترامي‌که آنان به تعهدات خودشان دارند، مربوط مي‌شود.
رئيس جمهوري با بيان اين که آمريکايي‌ها در دوران جديد، بسياري از تعهداتشان را زيرپا مي‌گذارند، افزود: آنها تعهد پاريس، تعهد با کوبا و بسياري از تعهداتي که در قراردادهايشان با آمريکاي شمالي و بخشي از تعهداتي که نسبت به آسياي شرقي دارند را زير پا گذاشته اند و اين نشان مي‌دهد که آمريکا نمي‌تواند مروج حقوق بشر، قانونگرايي و ثبات و امنيت در جهان باشد.
روحاني تاکيد کرد: کسي که خودش داراي ثبات نيست، به قوانين و مقررات احترام نمي‌گذارد و به امضاي خودش پايبند نيست، نمي‌تواند ديگران را دعوت به ثبات، امنيت و آرامش کند.
رئيس جمهوري حضور آمريکايي‌ها در منطقه را موجب تشديد اختلافات و درگيري‌ها دانست و گفت: آنها نتوانستند در برابر تروريست‌ها اقدام خاصي انجام دهند و ثبات را به منطقه بياورند، بلکه اين ملت عراق و سوريه بود و کشورهاي همجوار و رزمندگان فداکار بودند که با همه وجود اين مردم مظلوم را ياري و کمک کردند و منطقه را از تروريسم نجات دادند و در آينده به طور کامل نجات خواهند داد.
رئيس دولت يازدهم با اشاره به اين که ايران همواره نسبت به تعهدات خود پايبند بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز يکي از توطئه‌هاي آمريکايي‌ها اين است به گونه‌اي برخورد کنند که ايران بگويد دست از تعهدات خود برداشته است و به امضاي خود متعهد نيست. اين طراحي و توطئه اخير آمريکاست و به اعتقاد من هرگز موفق نخواهد بود.
روحاني تاکيد کرد: ايران همواره به تعهدات بين‌المللي خود پايدار خواهد ماند، هرچند که آمريکايي‌ها با دست پس مي‌زنند و با پا به پيش مي‌کشند و از سويي با گزارش رسمي‌به کنگره اعلام مي‌کنند که ايران به تعهداتش کاملا متعهد بوده است و بنابراين ناچارند به برجام احترام بگذارند و نمي‌توانند برجام را نقض کنند و از سو ي ديگر‌،به بهانه‌هاي مختلف به دنبال اعمال يک سري تحريم‌هاي جديد هستند که با هيچ منطق و روح و متن برجام هم سازگار نيست و در تعارض است.
وي افزود: بايد هوشيار باشيم تا در دام آنها نيفتيم و در زمين آمريکا بازي نکنيم و در عين حال متعهد به تعهداتمان باشيم و راه خودمان که مسير پيشرفت است، ادامه دهيم. امروز آمريکايي‌ها از فضايي که بعد از برجام ايجاد شده است ناراحتند و نسبت به اين که ايران با آسيا و اروپا روابط اقتصادي بهتري دارد نگران هستند و طبيعي هم هست که نگران باشند چون از اين وادي سودي نصيب آنها نمي‌شود.
دکتر روحاني خاطرنشان کرد: خوشحاليم که تا امروز شرکاي ما در 1+5 با قدرت براي حراست از برجام ايستادگي کردند و آمريکايي‌ها هم مثل هميشه، دوپهلو و دوچهره وارد عمل شدند، اما مطمئنا اگر آمريکايي‌ها بخواهند تحريم‌هايي را تحت هر عنوان و بهانه عليه ما اعمال کنند، ملت بزرگ ايران پاسخ مناسب به آنها داده و نسبت به مصوبات کنگره، مجلس شوراي اسلامي‌هم متقابلا مصوباتي خواهد داشت.
رئيس جمهوري اظهار داشت: از تخلفات آمريکا نمي‌گذريم و در برابر آنها مي‌ايستيم اما در عين حال حواسمان جمع است که بايد چگونه از اين فضاي به وجود آمده بهره برداري کنيم.
دکتر روحاني تاکيد کرد: ملت ايران با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با حمايتشان کار بزرگي را در زمينه برجام انجام دادند و توانستند با يک قرارداد چندجانبه و بين‌المللي موفقيت بزرگ و کم نظير و حتي بي نظيري را در تاريخ سياسي ايران به دست آوردند و در برابر قدرت‌هاي بزرگ از حقوق خودشان دفاع کنند.
رئيس جمهوري در ابتداي سخنان خود با تسليت شهادت بنيانگذار مذهب شيعه امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در دوران امامت خود با استفاده از شرايطي که در دنياي اسلام وجود داشت، توانستند راه امام باقر(ع) را براي ترويج اسلام واقعي در فقه، کلام و تفسير و حتي علوم طبيعي با تربيت شاگرداني همچون جابرابن حيان ادامه دهند.


نوشته شده در   شنبه 31 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode