ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1396     |     کد : 178948

جهانگيري: نمي‌گذاريم با جنجال آفريني جلوِ جذب سرمايه‌ خارجي را بگيرند

معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: ما در دولت دوازدهم به دنبال رشد اقتصادي بالا، مستمر و اشتغالزا در طي 4 سال پياپي هستيم و قطعا توسعه گردشگري مي‌تواند تاثير بسزايي در دستيابي به اين مهم داشته باشد‎.

معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: ما در دولت دوازدهم به دنبال رشد اقتصادي بالا، مستمر و اشتغالزا در طي 4 سال پياپي هستيم و قطعا توسعه گردشگري مي‌تواند تاثير بسزايي در دستيابي به اين مهم داشته باشد‎.
‎او در ادامه با بيان اين که يکي از اولويت‌هاي اصلي کشور در جذب سرمايه بخش نفت و گاز است گفت: ما در اين حوزه نيازمند بيش از 200 ميليارد دلار سرمايه گذاري هستيم و نمي‌توان با انعقاد نخستين قرارداد سر و صدا راه انداخت و مانع ايجاد قراردادهاي ديگر شد‎.
‎دکتر اسحاق جهانگيري در آيين افتتاح 9 پروژه بزرگ صنعتي، عمراني و گردشگري با اعتبار بيش از 8000 ميليارد ريال در جزاير کيش و هندورابي افزود: ايران با چالش‌هاي بسيار جدي در حوزه بيکاري، محيط زيست و آب روبرو است و براي حل اين بحران‌ها نيازمند اجماع ملي ميان همه دستگاه‌ها، نخبگان فکري و مردم هستيم‎.
‎او با اشاره به اين كه دولت يازدهم در ابتداي کار به دنبال ايجاد ثبات و آرامش در شاخص‌هاي کلان اقتصادي نظير تورم و رشد منفي اقتصادي و نرخ ارز بود گفت: در 4 سال گذشته تلاش کرديم تا محيط اقتصاد کشور محيطي با ثبات، آرام و قابل پيش بيني براي فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران باشد. ما تلاش کرديم تا با تعامل و ايجاد فضاي گفتگو با دنيا و برطرف کردن تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت فضايي با ثبات ايجاد کنيم. خوشبختانه همه جريان‌هاي سياسي با وجود سلايق متفاوت براي اداره کشور اشتراک نظر دارند که بايد براي سربلندي ايران و رفع دغدغه‌هاي مردم تلاش کنند‎.
‎وي با بيان اين که امروز آرامش به اقتصاد کشور بازگشته اما شرايط جديدي پيش روي نظام باز شده که مهمترين آن در حوزه اقتصادي و اجتماعي مساله بيکاري است گفت: بيكاري جز با سرمايه گذاري و توليد برطرف نخواهد شدو بايد تلاش کنيم تا با بزرگ شدن ظرف و کيک اقتصاد کشور شرايط را براي اشتغال جوانان تحصيلکرده کشور به ويژه زنان تحصيلكرده که چشم انتظار تحول هستند فراهم کنيم‎.
‎دکتر جهانگيري از مسائل زيست محيطي بعنوان چالش ديگر پيش روي کشور ياد کرد و افزود: وضع مردم در سيستان و بلوچستان و خوزستان در مواجهه با ريزگردها و ساکنان کلانشهرهاي کشور در مواجهه با آلودگي هوا ناخوشايند است و بايد براي برطرف کردن اين مشکلات همه مساعي خود را به کار گيريم‎. ‎معاون اول رئيس‌جمهوري ضرورت مديريت مصرف و منابع آب و نيز رسيدگي به وضعيت بودجه و صندوق‌هاي بازنشستگي را يادآور شد و گفت: بايد با برنامه ريزي تلاش کرد تا سطح رفاه و قدرت خريد مردم را افزايش داد‎. ‎وي ادامه داد: دولت دوازدهم بايد با مديريتي قوي و مدبرانه به صحنه بيايد. ما براي روبرو شدن با اين ابر چالش‌ها نيازمند اجماع ملي هستيم و امکان ندارد دولت به تنهايي بتواند از اين موانع عبور کند و همه دستگاه‌ها بايد با توجه به رهنمودها و تکليف رهبر معظم انقلاب در اين زمينه‌ها دست به دست هم بدهند‎.
‎او مهمترين ابزار در حل چالش‌هاي اقتصادي را اتکا به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: اين سياست‌ها که مورد پذيرش دولت است به اجماع اقتصاد دانان و ساير دستگاه‌ها و قوا نيز رسيده است اما بايد اين اجماع از مرحله حرف خارج شده و به صحنه عمل آيد. قطعاً ايجاد بحران‌هاي صوري و تنش در جامعه مانع تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌شود‎. ‎فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي گفت: هر کس به طور خواسته و ناخواسته در اين مسير حرکت مي‌کند، در مسير توسعه کشور مانع تراشيده و سنگ اندازي مي‌کند.نبايد فراموش کنيم که اين چالش‌ها مي‌تواند کشور را با بحران روبرو سازد‎.
‎دکتر جهانگيري با اشاره به ويژگي‌هاي برون گرايي و درون زايي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: همه سرمايه گذاران بايد احساس کنند مي‌توانند منابعشان را در ايران به صحنه بياورند و کسي نه تنها مزاحم آنها نخواهد شد بلکه مورد حمايت واقع مي‌شوند تا توسعه و اشتغال در کشور شکل گيرد‎.
‎* اقتصاد دريا محور
وي يکي از مهمترين استعدادهاي کشور را صنايع متکي به دريا و اقتصاد دريا محور توصيف کرد و با اشاره به هزاران کيلومتر ساحل در جنوب کشور گفت: بايد با اتکا به نعمت دريا صنايع مرتبط نظير کشتيراني، شيلات و حمل و نقل دريايي را محور توسعه قرار دهيم. در اين زمينه جزاير نعمت‌هاي بزرگي هستند که مي‌توانند کانون توسعه کشور شوند‎.
‎وي با اشاره به حمايت دولت از مناطق آزاد کشور و تلاش براي ايجاد 7 منطقه آزاد ديگر خاطر نشان ساخت: اين مناطق بدون ترديد قطب توسعه کشور خواهند شد اما بايد تلاش کرد تا توليدي در اين مناطق انجام شود که صادرات محور باشد. ‏
جهانگيري با يادآوري اين نکته که اميدواريم لايحه مناطق جديد آزاد در مجلس شوراي اسلامي سريعتر تصويب شود گفت: همه مناطق آزاد مستقر در کنار دريا بايد توسعه دريا محور را در دستور کار قرار دهند. ما بايد تلاش کنيم تا گرد فقر و محروميت را از سواحل مکران با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب بزداييم و همه جزاير نظير جزيره هندورابي را متحول کنيم. ‏
* گردشگري اولويت محوري
او گفت: مسئله گردشگري از اولويت‌هاي محوري دولت دوازدهم است زيرا گردشگري مي‌تواند به سرعت ايجاد اشتغال کرده و رشد اقتصادي به وجود آورد. کيش مي‌تواند به عنوان کانوني مهم گردشگران داخلي و خارجي را جذب کند و بايد مديران اين مجموعه با کشورهاي شرق آسيا که سالانه ميليون‌ها گردشگر به نقاط ديگر دنيا مي‌فرستند مذاکره کنند تا جزيره کيش مقصد آتي آنها باشد‎. ‎وي با اشاره به افتتاح طرح‌هاي مختلف زيربنايي و زير ساختي در جزيره کيش گفت: ايجاد صنايع دانش بنيان مي‌تواند آغاز کاري بزرگ در اين جزيره باشد‎.
‎وي همچنين از همه سرمايه گذاراني که در جزيره کيش و ساير مناطق کشور به صحنه آمده‌اند قدرداني کرد و گفت: عملکرد مدير عامل جديد منطقه آزاد کيش منشأ تحولات خوبي در اين جزيره بوده است‎. ‎
جهانگيري يكي از طرح‌هاي افتتاح شده توليدي در حوزه تجهيزات پزشكي و دارويي را مهم خواند و افزود: با بهره‌گيري از دانش روز، جوانان و پزشكان متخصص اقدامات مهمي انجام گرفته و آغازي براي طرح‌هاي بزرگ در حوزه دانش بنيان است. ‏
* كيش؛ مناسب براي گردشگري‏
وي با بيان اين كه جزيره كيش محل مناسبي براي گردشگري است، افزود: بر اساس آمار اعلام شده توسط آقاي تركان سالانه 3 ميليون و 500 هزار مسافر به كشورهاي ديگر سفر مي‌كنند.‏
پيش از سخنان معاون اول رئيس‌جمهوري علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش با اشاره به افتتاح ترکيبي از طرح‌هاي صنعتي، خدماتي و گردشگري گفت: منطقه آزاد کيش از استقرار صنايع دانش بنيان و صنايع تک حمايت کرده زيرا اين بخش مي‌تواند کمک بسياري به توسعه صادرات کند‎.‎
معاون اول رئيس‌جمهوري با اشاره به افتتاح نيروگاه، آب شيرين كن، واحدهاي تفريحي و گردشگري در كيش كه مشابه بسيار كمي در كشور دارد، افزود: ايرانيان سالانه براي تفريح و گردش به خارج از كشور سفر مي‌كنند كه با ايجاد اين امكانات اميدواريم محل مناسبي براي گردشگري باشد. ‏
* افتتاح مجموعه فرهنگي ـ تفريحي
همچنين معاون اول رئيس‌جمهوري در ادامه افتتاح طرح‌هاي عمراني، صنعتي و گردشگري در كيش مجموعه فرهنگي و تفريحي آواي خليج فارس را افتتاح كرد. ‏
* بهره‌برداري از نيروگاه
نيروگاه و آب شيرين كن شماره 2 در جنوب جزيره كيش با حضور معاون اول رئيس جمهوري مورد بهره‌برداري قرار گرفت. ظرفيت كل براي اين طرح روزانه توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مكعب آب شيرين در اين نيروگاه پيش‌بيني شده است. همچنين با حضور معاون اول رئيس جمهوري هتل 5 ستاره جزيره كيش كه با سرمايه‌گذاري 1740 ميليارد ريال ساخته شده است افتتاح شد.
معاون اول رئيس جمهوري از پروژه مسكن سبز، اسكله بندر تجاري كيش و مجموعه تفريحات دريايي مارينا ديدن كرد. همچنين اسكله 35 هزار تني بندر تجاري كيش در مدت 24 ماه احداث خواهد شد.
نيروگاه آب شيرين كن جنوب جزيره كيش با ظرفيت توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار مترمكعب آب شيرين در روز باحضور معاون اول رئيس جمهوري افتتاح شد.
پارك آبي اوشن با حضور معاون اول رئيس جمهوري به بهره‌برداري رسيد. اين پارك آبي مي‌تواند روزانه پذيراي 3000 نفر باشد.
* بهره‌برداري از فرودگاه جزيره هندورابي
فرودگاه جزيره هندورابي ديروز با حضور اسحاق جهانگيري به صورت رسمي به بهره‌برداري رسيد.
طول باند اين فرودگاه 1485 متر است كه با عرض 30 متر و شانه‌هاي 5/7 متري در طرفين مي‌تواند پذيراي هواپيماهاي هلي پد جداگانه با دو موقعيت توقف براي هلي كوپتر و نشست و برخاست هواپيماهاي سبكي چون فوكر 50 و 100(با تمهيدات) و ATR72 باشد.
با بهره‌برداري رسمي از فرودگاه هندورابي امكان سفر گردشگران به اين جزيره فراهم مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode