ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1396     |     کد : 178805

ارومیه در تکاپوی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم

از آنجا که چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که مرحله کشوری مسابقات از ۱۱ تا ۲۶ شهریورماه در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، این روزها ستادهای مربوطه سخت مشغول کار هستند تا این دوره از رقابت‌ها را به خوبی برگزار نمایند.

اعتدال: از آنجا که چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که مرحله کشوری مسابقات از ۱۱ تا ۲۶ شهریورماه در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، این روزها ستادهای مربوطه سخت مشغول کار هستند تا این دوره از رقابت‌ها را به خوبی برگزار نمایند.
مسابقات سراسری قرآن کریم دارای سه ستاد با عناوین «ستاد راهبری»، «ستاد اجرائی» و «ستاد معین» است.
«ستاد راهبری» که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه (در تهران) مستقر است و کمیته فنی و محتوائی این ستاد، مسئولیت طرح و برنامه، اطلاع رسانی و ... بر عهده دارد.
یکی دیگر از ستاد‌های سه‌گانه مسابقات، «ستاد اجرائی» است که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان میزبان مستقر است و امور اجرائی مسابقات از قبیل پشتیبانی و اجرائی و فناوری، حراست، مدعوین و ... را برعهده دارد.
سومین ستاد مسابقات سراسری قرآن کریم، ستاد «ستاد معین» نام دارد و در استانداری استان میزبان مسابقات، مستقر است و جلسات این ستاد با ریاست استاندار برگزار می‌شود. وظیفه این ستاد بکارگیری دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی استان میزبان برای بهتر برگزار شدن مسابقات است.
به همین دلیل، این روزها ستادهای سه‌گانه برای برگزاری این رقابت‌ها در تلاش و تکاپو هستند

*  *  سفر رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف به ارومیه
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، روزگذشته به منظور بررسی و پیگیری شرایط میزبانی استان آذربایجان غربی و نیز برگزاری جلساتی با مدیران استانی عازم این استان شده است.
بر همین اساس در این سفر یک روزه علاوه بر تشکیل جلسه ستاد معین مسابقات سراسری قرآن کریم، دیدارهائی با مسئولان استانی نیز صورت خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بعد از حضور در جلسه ستاد معین چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز (سه‌شنبه ۲۰ تیر) عازم اردبیل خواهد شد تا در مراسم افتتاحیه بخش پژوهشی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی شود.
*  *   یادآوری
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌ها متعددی از جمله حفظ ۵ جزء، ۱۰، ۲۰، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.
از دیگر رشته‌های این رقابت‌ها، دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، اذان(ویژه آقایان)، مقطع‌خوانی گروهی قرآن، هم‌سرایی دو یا چند زبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای، انشاد انفرادی است و بخش‌های حفظ موضوعی قرآن، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم از جمله رشته‌های معارفی این مسابقات به شمار می‌رود.
مرحله شهرستانی این مسابقات باید تا قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شده و مرحله استانی آن نیز از ۱۰ تیر تا ۲۰ مردادماه تعیین شده‌ است.


نوشته شده در   سه شنبه 20 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode