ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1390     |     کد : 17878

نخستين جشنواره غذاي سالم سنتي در بناب برگزار شد

همزمان با هفته سلامت و به همت شبكه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش، نخستين جشنواره غذاي سالم سنتي در شهرستان بناب برگزار شد.

 همزمان با هفته سلامت و به همت شبكه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش، نخستين جشنواره غذاي سالم سنتي در شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، ظهر امروز در اين جشنواره جمعي از دانش‌آموزان دختر مدارس بناب به همراه جمعي از كاركنان شبكه بهداشت و درمان بناب، بهترين دست‌پخت‌هاي خود را به نمايش گذاشتند.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب و رئيس برگزاري اين جشنواره در حاشيه برگزاري جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج فرهنگ پخت و استفاده از غذاهاي سالم و سنتي در جامعه و پرهيز مردم به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان از غذاهاي آماده اعلام كرد.
رحيم شكراني افزود: بهترين و سالم‌ترين غذا بايد داراي ويژگي‌هايي از جمله پرفيبر، كم چرب، كم نمك و با ميزان پروتئين بالا باشد.
وي گفت: در اين جشنواره 63 نفر دانش‌آموز دختر مقاطع راهنمايي و دبيرستان و 10 نفر از كاركنان زن شبكه بهداشت و درمان بناب بهترين دست‌پخت خودشان را در انواع مختلف از جمله دلمه، كوفته، ماهي، آش، غذاهاي متنوّع محلي همچنين كباب سنتي بناب به رقابت گذاشتند.
دبير برگزاري اين جشنواره نيز از تغذيه نامناسب به عنوان چالش مهم سلامت در كشور نام برد و گفت: تنها 30درصد از افراد جامعه تغذيه مناسب دارند و از مجموع جمعيت كشور 50 درصد بيش از نياز و 20 درصد هم كمتر از ميزان تعيين شده كالري مصرف مي‌كنند.
اكرم بربريان افزود: نبودن تعادل در الگوي غذاي مصرفي انسان‌ها به عنوان عامل خطر براي سلامت جسمي افراد جامعه و كم توجهي به تغذيه اصولي و سالم موجب بروز بيماري‌هايي همچون چاقي، قلبي و عروقي همچنين اختلالات گوارشي و كبدي مي‌شود.
اين كارشناس تغذيه برگزاري چنين جشنواره‌هايي را در فرهنگ‌سازي و آگاهي‌بخشي به اقشار مختلف جامعه مؤثر دانست و گفت: در نخستين دوره برگزاري اين جشنواره استقبال كم نظيري از آن شد.
در پايان اين جشنواره بهترين غذاها به عنوان منتخب جشنواره انتخاب شدند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode