ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 تير 1396     |     کد : 178718

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با مهر:

پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از درمان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:یکی از دغدغه‌های تبلیغات اسلامی، آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد و... است و معتقدیم در این حوزه پیشگیری مهم‌تر از درمان است.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:یکی از دغدغه‌های تبلیغات اسلامی، آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد و... است و معتقدیم در این حوزه پیشگیری مهم‌تر از درمان است.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در حاشیه نشست فرزندان حوزه در عرصه سلامت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرزندان حوزه در عرصه سلامت عبارت هستند از کسانی که در خانواده روحانیت بزرگ شده و اکنون در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امروزه برخی دیگر از عزیزان در لباس روحانیت بوده اما باز در عرصه پزشکی نیز مشغول به کار هستند و خودشان را خادم عرصه سلامت می‌دانند تا هم در حوزه جسمانی و هم حوزه روحانی برای جامعه اسلامی مفید واقع شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و سلامت جسمانی هم در مجموعه علوم پزشکی و هم در خود سازمان تبلیغات مراکز مشاوره‌ای تاسیس شده‌اند که می‌توانند در سلامت روحی و جسمانی جامعه قدم‌های مثبتی بردارند.

وی در ادامه تشریح کرد: همچنین یکی از دغدغه‌های تبلیغات اسلامی، آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد و... است و معتقدیم در این حوزه پیشگیری مهم‌تر از درمان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی این است تا برای مراحل درمان افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند تصمیم‌ها و همفکری‌های لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان ایکه بازگشت به دین می‌تواند سلامت جسمانی و روحی افراد را تضمین کند، افزود: اولین قدم در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید رصد و شناسایی باشد. ما به صورت پایلوت چند روستا را در سطح استان که بیش‌ترین آمار آسیب‌های اجتماعی را داشتند بر عهده گرفته‌ایم و روحانیان مستقر بیش‌تری اعزام کرده و مساجد را فعال‌تر کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: افزایش اعزام روحانیت به روستا، افزایش نقش‌آفرینی هیات مذهبی برای گسترش تفکر درباره زندگی اهل بیت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن قدردانی از زحمات استاندار آذربایجان شرقی برای تبدیل تبریز به شهر بدون معتاد متجاهر اضافه کرد: باید تلاش‌های بیش‌تری در این زمینه داشته باشیم تا در سایه تربیت دینی فرزندان‌مان، به جامعه هدفی که در نظر داریم دست یابیم.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 14 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode