ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 تير 1396     |     کد : 178626

امام جمعه مراغه:حمله به سردشت و سقوط هواپیمای مسافربری نمونه حقوق بشر آمریکایی است

امام جمعه مراغه با اشاره به سالروز بمباران شیمایی شهر سردشت گفت: حقوق بشر آمریکایی را باید در جنایات رژیم بعث در بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه و نیز هدف قراردادن هوایپمایی مسافربری توسط این کشور جستجو کرد.

امام جمعه مراغه با اشاره به سالروز بمباران شیمایی شهر سردشت گفت: حقوق بشر آمریکایی را باید در جنایات رژیم بعث در بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه و نیز هدف قراردادن هوایپمایی مسافربری توسط این کشور جستجو کرد.

 
به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: جنایات رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس که با حمایت آمریکا به عنوان استکبار جهانی صورت گرفت، نمونه های بارز حقوق بشر مورد ادعای غرب و این کشور است.

وی ادامه داد: شهادت بیش از 110 نفر در جریان حمله شیمیایی صدام در سردشت و نیز مجروح شدن و رنج بیش از پنج هزار نفر از مردم مظلوم این شهر و نیز شهادت 298 نفر در هواپیمایی مسافربری کشورمان به دست مزدوران ناو آمریکایی نشان از دشمنی استکبار با نظام و انقلاب اسلامی دارد.
وی اضافه کرد: ترور شخصیت های بزرگ نظام و انقلاب اسلامی از جمله شهدای محراب و شخصیت های تاثیرگذار انقلابی توسط منافقین خائن که مورد حمایت غرب و آمریکا بودند، نمونه ای از حمایت این کشورها از تروریسم و منافقان بوده است.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام در هفتم تیر سال 60 گفت: دشمنان و منافقان با اجرای ترورهای ناجوانمردانه شخصیت های بزرگ کشورمان درصدداز بین بردن و حذف سرمایه های عظیم ملت و انقلاب اسلامی بودند.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به موفقیت مردم عراق در بیرون راندن داعش از شهر موصل افزود: این شهر به واسطه همت مردم، ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی حشد الشعبی از دست تروریست های جنایت کار داعشی آزاد و از لوث وجود آنان پاک شد.
وی ادامه داد: در سوریه نیز همانند عراق پیشرفت ها و موفقیت های بسیاری نصیب مردم این کشور شده و بسیاری از مناطق از دست گروه های تروریسیت و تکفیری آزاد شده است.
وی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر وجود سلاح های شیمیایی در سوریه اضافه کرد: این بهانه توسط استکبار برای اجرای توطئه های شوم در راستای حمایت از گروه های تروریستی انجام می شود.
امام جمعه مراغه با اشاره به هفته صرفه جویی در منابع آبی اضافه کرد: باتوجه به کمبود منابع زیرزمینی و نزولات جوی، صرفه جویی در مصرف آب ضروری است.
آیت الله پورمحمدی افزود: پرهیز از اسراف در مصرف از جمله در منابع خدادادی، قناعت و صرفه جویی همواره مورد تاکید آموزه های قرآنی و نیز موجب کاهش مشکلات در جامعه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، همزمان با آخرین روز از هفته قوه قضائیه، آیینی با حضور مسئولان شهرستانی و کارکنان دادگستری و دادستانی مراغه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهادت شهید دکتر بهشتی و یاران امام راحل در هفتم تیرماه سال 60 در مسجد جامع و قبل از خطبه های نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 9 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode