ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1396     |     کد : 178609

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در تبریز:

تبریز مرکز شهرهای صنعتی در تولید محصولات قرآنی شود

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: تبریز با سابقه تاریخی و فرهنگی که دارد، باید مرکز شهرک‌های صنعتی تولید محصولات قرآنی شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: تبریز با سابقه تاریخی و فرهنگی که دارد، باید مرکز شهرک‌های صنعتی تولید محصولات قرآنی شود.

 حجت‌الاسلام حمید محمدی پنجشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآنی و رونمایی از صفحات اول فرش قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار داشت: خوشحالم که حجت‌الاسلام آل‌هاشم که فردی نوگرا و متفکر هستند، اکنون به عنوان سکاندار نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی منصوب شده‌اند و امیدواریم که حضورشان برای آینده تحولات فرهنگی این خطه میسر واقع شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه درباره اینکه خداوند با قرآن چگونه قصد داشت بر انسان‌ها نغوذ پیدا کند اعلام کرد: قرآن از طریق معارف قرآنی می‌خواست که بر ذهن‌ها نفوذ کند و از طریق بعد هنری‌اش به قلب‌ها.

وی در ادامه درباره اهمیت تولید محصولات قرآنی تاکید کرد: یا ما باید قلب‌های جوانان‌مان را با هنرهای قرآنی جذب کنیم، یا اگر نتوانیم، دیگران به وسیله‌ هنرهای دیگر و مفاهیم دیگر از جمله تئاتر و موسیقی و... حذب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه توجه به ابعاد هنری قرآن امروز در کارآمدی دینی تاثیرگذار است و عالی‌ترین امر برای ترتبیت نسل جدید تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت‌های تاریخی بی‌نظیری در عرصه فرهنگ و هنر دارد که باید از آن‌ها در راستای تبیین اسلام و قرآن بهره کافی را برد.

وی همچنین تصریح کرد: قرآن زمانی می‌تواند بیش‌ترین میزان تاثیرگذاری را داشته باشد که محتوای غنی آن را با هنرها و زیبایی‌های هنری همچون خوشنویسی و... همراه کنیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره فرش قرآنی که در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز در حال بافته شدن است خبر داد: حتما برای تکمیل این پروژه مبارک بودجه‌های وزارتی اخذ خواهیم کرد تا تمام مراحل آن با دقت و کیفیت انجام شود.

وی همچنین در پایان خطاب به مسئولان تبریز و آذربایجان شرقی گفت: تبریز با سابقه تاریخی و فرهنگی که دارد، باید مرکز شهرک‌های صنعتی تولید محصولات قرآنی بشود به طوری که در سطح جهانی مطرح شود و این نیازمند همت مسئولان و البته هنرمندان و اساتید بزرگ است.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode