ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 تير 1396     |     کد : 178502

درود خدا بر ملت ظلم‌ستیز ایران

دیروز، راهپیمائی بزرگ روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه‌دار، بویژه جوانان و نوجوانان ظلم‌ستیز ایران، در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار شد.


اعتدال: دیروز، راهپیمائی بزرگ روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه‌دار، بویژه جوانان و نوجوانان ظلم‌ستیز ایران، در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار شد.


راهپیمائی روز قدس امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در سراسرا ایران  و بیش از 85 کشور جهان برگزارشد.
استقبال و حضور پرشور  مردم از ساعات ابتدائی راهپیمائی روز قدس چشم‌گیر بود و اقشار مختلف مردم تهران از مسیرهای 10 گانه به سمت دانشگاه تهران، با صفوفی از مردان و زنان روزه‌داری، با شعارهائی از قبیل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «الله اکبر» و «هیهات من الذله» راهپیمائی کردند.
مردم تهران دیروز درحالی به خیابان‌ها آمدند که در پی حمله تروریستی تکفیری‌های داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، امنیت برگزاری راهپیمائی روز قدس با حضور فراوان نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران کاملاً تامین شده بود.
* آمد و شد موتورسیکلت و خودرو در خیابان‌های منتهی به مسیرهای اعلام شده به سمت دانشگاه تهران از آغاز راهپیمائی ممنوع اعلام شد.
*راهپیمایان پلاکاردهائی با سخنانی از امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری با مضامین «بکُشید ملت ما را بیدارتر می‌شود»، «فلسطین باید آزاد شود» در دست دارشتند.

*  آزادی نمادین قدس از دست صهیونیست‌ها
 در حاشیه راهپیمائی روز قدس در تهران برنامه‌ای با عنوان آزادی نمادین قدس از دست صهیونیست‌ها برگزار شد.
*جوانان بسیاری با پرچم رژیم صهیونیستی که در تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین روی زمین و زیر پا افتاده عکس سلفی می‌گرفتند.
*حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های صوتی و تصویری داخلی و خارجی در مسیر راهپیمائی به ویژه خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران چشمگیر بود.
* در پلاکاردهائی با مضامین «من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم»، «ایستاده‌ام تا محو اسرائیل» و «با ولایت تا شهادت» در دست مردم دیده می‌شد.
*حضور نوجوانان و جوانان که به صورت دسته‌جمعی یا با خانواده‌های خود در این راهپیمائی حضور یافته‌بودند چشمگیر بود.
*  همکاری سازمان اتوبوس‌رانی بسیار جالب به نظر می‌آمد و سازمان قطارشهری در تهران و سایر شهرها برای تردد راحت‌تر مردم به محل راهپیمائی رایگان است.
*  برپائی گروه‌های سرود در تقاطع خیابان‌های فلسطین و انقلاب،‌ برگزاری مسابقات مختلف در طول مسیر راهپیمائی، توزیع پلاکاردها و دست‌نوشته‌ها توسط  نهادهای مختلف در طول مسیر به چشم می‌خورد.
*  در مسیر راهپیمائی روز قدس پرچم رژیم صهیونیستی توسط مردم به آتش کشیده شد.
*  بسیجیان و ضابطان قضائی و جمعی از نیروهای نظامی با لباس نظامی در این مراسم حاضر شده بودند.
*  حضور رئیس جمهور و علی مطهری با حواشی و شعارهائی از سوی منتقدان و حامیان آنها همراه بود.
*  حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله استاندار تهران، فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های حزبی و سیاسی از جریان‌های مختلف سیاسی در این مراسم قابل توجه بود.

*  *  نمایش موشک ذوالفقار در مسیر راهپیمائی روز قدس در  تهران
موشک ذوالفقار که در حمله اخیر به مقر تروریست‌ها در دیرالزور مورد استفاده قرار گرفت در مسیر برگزاری راهپیمائی روز قدس در تهران به نمایش گذاشته شده بود.

*  *  نمایش موشک شهاب 3 در راهپیمائی روز قدس
هم‌چنین در مسیر برگزاری راهپیمائی روز قدس در تهران موشک شهاب 3 در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت.

*  *  نصب روزشمار «نابودی اسرائیل» در ضلع جنوب شرقی میدان فلسطین
روزشمار نابودی اسرائیل در روز جهانی قدس و با حضور تعدادی از خانواده شهدا و راهپیمایان در میدان فلسطین رونمائی شد.
سازمان بسیج شهرداری تهران امروز (جمعه) مصادف با روز جهانی قدس، روز مبارزه با استکبار به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید،‌ اقدام به نصب روزشمار نابودی اسرائیل در ضلع جنوب شرقی میدان فلسطین کرد.
مراسم رونمائی از تابلوی روزشمار نابودی اسرائیل با حضور تعدادی از خانواده شهدا، ورزشکاران و راهپیمایان انجام شد.
*  انجام حرکات نمایشی و ورزش‌های رزمی روی پرچم رژیم صهیونیستی
در حاشیه برگزاری راهپیمائی روز قدس  در تهران هم‌چنین حرکات نمایشی و ورزش‌های رزمی از سوی هموطنان‌مان روی پرچم رژیم صهیونیستی انجام شد.

*  حمل بنر احمد متوسلیان
در مسیر راهپیمائی روز قدس در تهران
در مسیر راهپیمائی روز قدس در تهران بنر احمد متوسلیان از دیپلمات‌های ربوده شده ایران در لبنان، حمل شد.

*  حضور همراه با حاشیه دکتر علی مطهری در راهپیمائی
 روز قدس
حضور دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمائی روز قدس با حواشی‌ای همراه بود. وی حدود ساعت 11:20 دقیقه از حدفاصل خیابان‌های فلسطین و وصال به جمع راهپیمایان پیوست.
حضور مطهری با سردادن شعارهائی از سوی موافقان و مخالفان او همراه بود. این شعارها و حواشی مانع نزدیک شدن دوربین‌ها و خبرنگاران به نایب رئیس مجلس  برای انجام مصاحبه با وی شد.

*  *  قرائت قطعنامه 9 ماده‌ای راهپیمائی سراسری روز قدس
شرکت کنندگان در راهپیمائی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را اعلام کردند.
متن کامل این قطعنامه راهپیمائی سراسری روز جهانی قدس سال 1396 بدین شرح است:
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏
(سوره اسرا آیه 1)
حمد و سپاس بی‌کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد با حضور حماسی و باشکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر زوال قطعی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن و قبیله‌ای روزگار را فریاد زنیم.
اکنون که با گذشت 38 سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح‌الله و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهائی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطرة قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای صهیونیست‌ها در «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ» را باطل کرده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمائی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله‌اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

1- «آزادی بیت‌المقدس» و «رهائی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.
2- آزادی قدس شریف و تلاش برای «زوال و نابودی قطعی اسرائیل» و محو غده سرطانی منطقه را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد محکوم می‌نمائیم.

3- تنها راه حل مسأله فلسطین را «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور» دانسته و هر راه حل دیگری را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

4- ضمن حمایت از «خط مقاومت و انتفاضه» و تأکید بر ضرورت وحدت، هم‌گرائی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، «یهودی‌سازی» سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای «نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین» را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قطعی و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

5- «فتنه» داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را نقشه مشترک «آمریکا»، «رژیم صهیونیستی» و «ارتجاع منطقه» برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و هر اقدامی که ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست‌های خبیث و قدرت‌های استکباری نماید به شدت محکوم می‌نماییم.

6- تلاش شیطانی «آل‌سعود» و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و همچنین ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام می‌داریم.

7- آمریکا را همچنان»شیطان بزرگ»، غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم‌نمودن هرگونه مانع‌تراشی‌ در مسیر تأمین حقوق حقه ملت ایران در سند «برجام»، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسئولان مربوط به ویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم تا با تأسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستورکار قرار دهند.

8- با توجه به تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی و تحمیل برخی سندهای به اصطلاح جهانی مانند سند 2030 یونسکو که اجرای آن در جمهوری اسلامی باهوشمندی و قاطعیت متوقف گردید، از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم با هوشیاری و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های شبکه شیطانی سلطه در این عرصه را با شکست مواجه سازند.

9- ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و تاریخ‌ساز حرم و حمایت از نقش‌آفرینی‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی به‌ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، اقدام این نهاد انقلابی در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی 12 رمضان تهران صورت پذیرفت را از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و ضمن قدردانی و تشکر از همت و اراده انقلابی پاسداران انقلاب که اسباب رضایت و غرور ملی ایرانیان و خانواده معظم شهدای ترور را فراهم آوردند، از آنان می‌خواهیم هرگونه تهدید و اقدام ضدامنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جمعه دوم تیرماه 1396
بیست و هشتم رمضان المبارک 1438
بیست و سوم ژوئن 2017 میلادی

*  *  حضور مسئولان
در راهپیمایی روز قدس
*  رئیس جمهور در راهپیمائی روز قدس: ملت ایران پاسخ قاطعی به آمریکا داد
رئیس جمهور گفت: ملت با حضور قاطعانه در راهپیمایی روز قدس می‌خواهند به آمریکا بگویند که ملت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آن‌ها داده و مسیر ملت را ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: امسال روز قدس ما حساب دیگری دارد، هم به خاطر حضور تروریست‌ها در منطقه که مورد حمایت اسرائیل هستند و مردم ما قاطعانه می‌خواهند آن‌ها را از منطقه برانند و هم به خاطر آمریکا که همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بوده و امسال هم طرح‌هایی در سنا و مجلس نمایندگان خود علیه ملت ایران دارند اما ملت ما به آمریکا می‌گوید که دولت جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آن‌ها می‌دهد.
وی در ادامه افزود: از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشورتر در راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم. پیام مردم در این روز، پیام تنفر از رژیم غاصب و اشغالگر و حمایت از یک ملت مظلوم و فرهنگی بزرگ در تاریخ است که 70 سال مورد ظلم و سمت قرار گرفته است.

*  آملی لاریجانی  همگرائی امت اسلامی تا رسیدن به استقلال کشورها ادامه دارد
رییس قوه قضاییه با بیان این‌که فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند،تاکید کرد: در دشمنی با اشغال‌گران صهیونیست متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این رژیم را برخواهیم کند.
آیت‌الله آملی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا نظام سلطه تلاش دارد تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود؟ گفت: مساله فلسطین یک مساله اساسی برای جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلومیت و اشغال 70 ساله. این موضوع مساله نظام سلطه جهانی است و حمایتی که از این رژیم غاصب انجام می‌دهند و در طول این سال‌ها فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند.
وی ادامه داد: امروز ملت‌های مسلمان با همگرایی یکدیگر بر سر نظام سلطه فریاد می‌زنند و اذناب منطقه‌ای‌شان تلاش می‌کنند تا این همگرایی را خاموش کنند، البته موفق نخواهند شد.
آملی‌ لاریجانی گفت: این حضور میلیونی مردم در کشور ما و سایر کشورها نشان می‌دهد قدرت اسلام چقدر است و در این مساله مردم پرشور حضور پیدا کردند و عزم و تصمیم‌شان این است که مظلومیت را اثبات و بر سر نظام سلطه فریاد بزنند.
رییس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که حضور مردم در راهپیمایی امروز چه پیامی برای دشمنان دارد تصریح کرد: در شرایط خاص منطقه، پیام روشن حضور مردم این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت و این کشورها تابع آمریکا که نظام سلطه است، نخواهند شد. انشاءالله در دشمنی با اشغالگران صهیونیست، متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این نظام را از جا برخواهند کند.
راهپیمایی روز قدس در استان‌های مختلف کشور علاوه بر حضور باشکوه مردم میزبان برخی مسئولان ملی هم بود، چهره‌هایی که حضور ملت را ستودند.
استان‌های مختلف کشور نیز دیروز در صفوف به‌هم‌پیوسته مردم در راهپیمایی روز قدس شاهد حضور برخی مسئولان بود، در استان تهران نیز بسیاری از مسئولان ارشد ملی از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.
اما استان‌های دیگر کشور هم شاهد حضور پررنگ مسئولان، مراجع تقلید و چهره‌های سیاسی در راهپیمایی امروز بود که بخش‌هایی از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های برخی از این مسئولان در زیر می‌آید.


نوشته شده در   شنبه 3 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode