ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1396     |     کد : 178177

امام خامنه‌ای، در پیام تسلیت برای شهدای حادثه‌ تروریستی دوازدهم رمضان تهران:ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت

تنها نتیجه‌ی اقدامات تروریستی، افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا سعودی

تنها نتیجه‌ی اقدامات تروریستی، افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا سعودی
اعتدال: در پی حادثه‌ تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران، که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم روزه‌دار انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی که به نمایندگی از مقام معظم‌له در مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده بود پیام ولی امر درباره حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران را قرائت کرد.
 
*  *  وداع خانواده و مسئولین بلندپایه کشور با شهدا
*  پیش از نماز جمعه، مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی تهران با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، رئیس دفتر امام خامنه‌ای، خانواده‌های شهدا، مقام‌های لشگری و کشوری و جمعی از مردم، در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
*  *  تشییع باشکوه شهدای ترور توسط مردم روزه‌دار تهران
*  مراسم تشییع شهدای حوادث تروریستی اخیر تهران، پس از اقامه نمازجمعه تهران با حضور هزاران نفر از مردم روزه دار از دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ _ برای انتقال به بهشت زهرا(س) _ تشییع شد.
*  گرمای دیروز تهران و روزه‌دار بودن مردم قدرشناس، مانع از حضور باشکوه و گسترده مردم دراین مراسم نشد و کاروان پیکر پاک شهدای ترور با حضور چندصدهزار نفری مردم روزه‌دار اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و میانسال، از نسل اول انقلاب گرفته تا نسل‌های چهارم و پنجم، از مقابل دانشگاه تهران به حرکت درآمد و پس از طی مسیر تا خیابان حافظ، پیکرهای شهدا به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
*  مداحان نوحه سرایی می کردند و مردم بر سینه می زدند؛ گویی محرم الحرام است اما ماه رمضان است و مردم تهران شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی(ره) را تشییع می کنند.
*  شرکت کنندگان در آئین تشییع با اشک و آه و سردادن شعارهائی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرئیل»، «مرگ بر آل سعود»، «راه نفوذ دشمن مصدود باید گردد»، «داعش وهابی دو عامل آمریکا»، «برای دفن شهدا مهدی بیا مهدی بیا» پیکر شهدای ترور را تشییع کردند.
*  برخی از مردم نیز با در دست داشتن شاخه گل، تمثال امام راحل و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدای مدافع حرم با شهدا وداع، و در بدرقه پیکر پاک شهدای ترور داشتند.
*  درهمین حال، گرمای دیروز تهران و روزه‌دار بودن مردم نیز مانع از حضور باشکوه و گسترده مردم دراین مراسم نشد و نیروهای خدوم و همیشه در صحنه آتش نشانی با پاشیدن آب ضمن خنک کردن هوا، مشغول خدمت رسانی به مردم شرکت کننده در آیین تشییع بودند.
*  عوامل پلیس تهران بزرگ نیز حضور مؤثر و فعالی در مسیر برگزاری مراسم داشتند و با ایجاد نظم و آرامش، شرایط مناسبی را برای تشییع پیکر پاک شهدای ترور فراهم کردند.
*  حضور خانواده شهدا، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و میانسال در این مراسم بسیار به چشم می‌آمد و مردم از نسل اول انقلاب گرفته تا نسل‌های چهارم و پنجم نیز در این مراسم حضور پرشور و گسترده‌ای داشتند. 
*  شهدای حادثه تروریستی پس از تشییع در قطعه ۵۰ کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شدند و نیز شهید جواد تیموری در قطعه ۲۸ در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان که در حرم مطهر حضرت امام (ره) به شهادت ریده، در حرم مطهر به خاک سپرده ‌شد و پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام گرفت.
 
*  *  امام خامنه‌ای:  
ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده بود پیام معظم‌له درباره حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران را قرائت کرد.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ی تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی، که به شهادت تعدادی از عزیزان روزه‌دار و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید، نشانه‌ی آشکاری است از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و با هر آنچه مربوط به انقلاب و نظام اسلامی و رهبر فقید عظیم‌الشأن آن است. 
این‌گونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله.
 یاد شهیدان این حادثه را گرامی می‌دارم و به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و بهبود مجروحان و آسیب دیدگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
۱۹ خرداد ۱۳۹۶
 
*  «این ترقه‌بازی‌ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد»
عصر چهارشنبه (17/۳/۹۶) در اولین ساعات پس از این حادثه تروریستی، در جمع  دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی فرمودند: 
«ملّت ایران دارد حرکت میکند، پیش میرود، این ترقّه‌بازی‌ها، شبیه کاری‌ هم که امروز شد در اراده‌ی مردم هیچ تأثیری نخواهد گذاشت. این را بدانند و اینها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملّت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند و البتّه خود این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌ها است ایستادگی نمیکرد، تا حالا ما گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم. ان‌شاءاﷲ کلک اینها کنده خواهد شد.»
 
*  *  رئیس جمهوری:  
اقدام تروریستی تهران در واقع انتقام از دموکراسی است
رئیس جمهوری با بیان این که اقدام تروریستی تهران در واقع انتقام از دموکراسی است گفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، دیروز در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه اخیر تروریستی تهران در گفت وگوی تلویزیونی گفت: حضور مردم در یک مشارکت فوق العاده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، همه بدخواهان ما را به اعجاب واداشت و دوستان ما را در سراسر جهان خوشحال کرد.
رئیس جمهور افزود: این اقدام تروریستی درواقع انتقام از دموکراسی است.
وی گفت: دموکراسی در منطقه ما چه آنهائی که حامی تروریسم هستند و در زندگی سیاسی شان دموکراسی ندیده‌اند و چه آنهائی که تروریست هستند، با دموکراسی تحت عنوان دموقراتی طاغوت، تحت عنوان طاغوت یاد می کنند و با دموکراسی مخالفند.
روحانی افزود: چون دموکراسی اساس فکری تروریست‌ها را از بین می برد و نشان می‌دهد خشونت راه حل نیست، زور راه حل نیست، راه حل رأی مردم است، انتخابات و صندوق انتخابات به مبنای فکری خشونت طلبان و تروریست‌ها ضربه کاری زده است و همه حامیان آنها دنبال انتقام بودند، غافل از آنکه مردم ایران، مردمی مقاوم هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده‌اند.
رئیس جمهور گفت: مردم ایران از سال ۵۷ و از ۲۲ بهمن ماه تا امروز حوادث اینچنینی فراوانی دیده‌اند.
روحانی افزود: مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی، انسجام ملی و وحدت ملی ادامه خواهند داد و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.
 
*  پیام رئیس جمهور در پی اقدامات کور و بزدلانه تروریستی در تهران: 
همچنین، رئیس جمهور در پیامی با اشاره به اقدامات کور و بزدلانه چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن جمعی از مردم بی دفاع و روزه دارمان، پیامی صادر کرد.
متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران شما مردان و زنان دلاور این سرزمین از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بهای عزت، استقلال و آزادی خود را در کنار توطئه های بزرگی از ترورهای وحشیانه تا جنگ تحمیلی با جانفشانی و شهادت فرزندان خود پرداخته اید. اقدامات کور و بزدلانه امروز چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن تعدادی از مردم بی گناه و روزه دارمان در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و «خانه ملت»، حادثه ای غیر منتظره نیست.
در ادامه پیام رئیس جمهور آمده است: ایران امروز پس از حدود ۴ دهه از شکل گیری انقلاب اسلامی و تبلور «مردمسالاری دینی»، همه مولفه های اقتدار ملی را محقق ساخته است. ایران امروز به لطف راهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و همچنین اقتدار و یکپارچگی نیروهای امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و انتظامی؛ امن ترین کشور در قلب منطقه ای پر آشوب است. و از دیگر سو؛ حضور کم نظیر ملت در پای صندوق های رای، بار دیگر یکپارچگی ملی و پشتوانه مردمی آن را به اثبات رساند.
 
طبیعی است که بدخواهان ایران اسلامی این افتخار آفرینی ها و همبستگی حاکمیت، دولت و ملت را بر نتابند و با اجیر کردن و حمایت از عناصر متحجر و تکفیری تلاش کنند تا شکست های منطقه ای، فروپاشی ارزشهای اسلامی و نارضایتی های جوامع خود را پنهان سازند. غافل از آنکه آزموده را آزمودن خطاست و ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، اینبار نیز ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر، و با ساختار قدرتمند امنیتی خود، در هم خواهد شکست.
بی تردید حوادث تروریستی امروز تهران، اراده ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم منطقه ای، افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری های منطقه ای و بین المللی، مهمترین نیاز جامعه امروز جهانی است.
اینجانب به خانواده های عزیزی که در ایام ضیافت الهی، عزیزان خود را در این حوادث تروریستی از دست دادند تسلیت می گویم؛ برای آن شهیدان مظلوم علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسالت می نمایم.
بدیهی است قوا، دستگاهها و نهادهای امنیتی کشور با وحدت و هماهنگی و تا مشخص شدن همه ابعاد این اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها از پای نخواهند نشست.
حسن روحانی / رییس جمهوری اسلامی ایران
 


نوشته شده در   شنبه 20 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode