ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 خرداد 1396     |     کد : 178133

عملیات کور۲ تیم تروریستی در تهران

در این دو واقعه،۱۲ نفر از هموطنان شهید و ۴۶ نفر هم مجروح شدند

عوامل تروریستی صبح دیروز در دو اقدام جداگانه و به طور همزمان، حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران و مجلس شورای اسلامی‌را مورد هدف کور خود قرار دادند ولی خود قربانی اقدام ددمنشانه شان شدند.

عوامل تروریستی صبح دیروز در دو اقدام جداگانه و به طور همزمان، حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران و مجلس شورای اسلامی‌را مورد هدف کور خود قرار دادند ولی خود قربانی اقدام ددمنشانه شان شدند.
این مهاجمان مسلح در حالی که جلیقه‌های انفجاری به تن داشتند، با در دست داشتن سلاح به طورهمزمان به حرم امام راحل و ساختمان مجلس شورای اسلامی‌در بهارستان هجوم بردند و با به رگبار بستن ماموران امنیتی مستقر در این اماکن مذهبی و ملی، مردم را هم از کینه و عداوت خود بی نصیب نگذاشتند و آنها را هم مورد اصابت گلوله قرار دادند.
تروریست‌ها در هر دو اقدام کور خود به دلیل هوشیاری و عملکرد بموقع ماموران امنیتی نهادهای ذیربط اعم از وزرات اطلاعات‌،سپاه پاسداران و نیروی انتظامی‌موفق به نیل به هدف شوم خود نشدند. در نخستین اقدام، دو تروریست مسلح ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌، وارد محوطه حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی‌شدند‌. آنها قبل از هر کاری خود را در محاصره نیروهای هوشمند و جان برکف انقلاب اسلامی‌دیدند.
در همین هنگام یک نفر از عوامل تروریستی از ترس دستگیری، دست به انفجار انتحاری زد و به هلاکت رسید اما تروریست دیگر، شروع به تیراندازی‌های کور کرد که بلافاصله هدف گلوله ماموران امنیتی قرار گرفت و به این ترتیب این تروریست هم به درک واصل شد.
از سویی دیگر و در حالی که ماموران امنیت کشور مستقر در حرم امام راحل سرگرم مبارزه با دو تروریست در این مکان مذهبی بودند،چهار تروریست مسلح دیگر، مجلس شورای اسلامی‌را مورد هدف شوم خود قرار دادند.
عوامل این تیم تروریستی در نخستین اقدام خود قصد داشتند وارد ساختمان اداری مجلس شوند که پس از اقدام بموقع و هوشمندانه مأموران امنیتی؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری به هلاکت رسید‌. سه تروریست دیگر سپس دست به تیراندازی‌های کور زدند و سعی کردند با گروگانگیری، به طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس دسترسی پیدا کنند که سرانجام این سه مزدور هم در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند و به این ترتیب مرحله نخست عملیات ماموران برای زمینگیر کردن این دو تیم تروریستی به پایان رسید و اقدامات نهادهای امنیتی کشور وارد مرحله شناسایی عوامل تروریستی و سرشبکه‌های آنها شد.
بیانیه وزارت کشور
در پی بروزاین دو واقعه تروریستی‌، وزارت کشور بعد از ظهر دیروز با صدور اطلاعیه‌ای، برخی جزئیات این دو حادثه را اعلام کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی بروز ۲ واقعه تروریستی در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض درباره این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد.
در ادامه اطلاعیه تاکید شده است: دو تیم تروریستی روزچهارشنبه به طور همزمان در حاشیه مرقد امام راحل و ساختمان اداری مجلس‌، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع
قرار دهند. تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید. تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شود که پس از واکنش مأموران ؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی‌های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس‌، در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.
در بخش دیگری از اطلاعیه تاکید شده است: در مجموع بر اساس گزارش‌های دریافتی در این دو واقعه‌، ۱۲ نفر از هموطنان شهید و ۴۲ نفر هم مجروح شدند.
اعلام آماده باش در سراسر کشور
همچنین سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور با بیان این که تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شدند، افزود: چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند. آنها از همان در ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون‌ها را کنترل کردند.
وی افزود: تروریست‌ها ناچار به مسیر دفاتر نمایندگان رفتند و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند.
ذوالفقاری با بیان این که بلافاصله پس از اقدام تروریستی محوطه مجلس تحت کنترل درآمد، اظهار داشت: قسمت صحن و کمیسیون‌های مجلس امن بود و نمایندگان کار عادی خود را انجام می‌دادند. احتمال دادیم که برخی از اعضای تیم تروریستی هم بیرون از مجلس حضور داشته باشند، بنابراین از تجمع مردم جلوگیری کردیم. در سراسر کشور اعلام آماده باش کردیم و همه مراکز مهمی‌که احتمال دادیم اقدام تروریستی ممکن است انجام شود را تحت نظارت گرفتیم و یکان ویژه نیروی انتظامی‌(نوپو) هم وارد عملیات شد.
معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره حادثه تروریستی در حرم مطهر امام راحل گفت: دو نفر وارد محوطه حرم شدند که پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی یک نفر خود را منفجر کرد که این اقدام منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر شد. نفر دوم هم به وسیله نیروهای حفاظتی به هلاکت رسید. ذوالفقاری با بیان این که پس از این اقدام تروریستی شورای تامین استان تهران برگزار شد تاکید کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری در سه سال گذشته تلاش زیادی کردند که فضای کشور را نا امن کنند.
ده‌ها گروه تروریستی قصد عملیات در کشور داشتند که با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی‌همه اقدامات آنها خنثی شد. معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ادامه با بیان این که هدف تروریست‌ها ورود به صحن مجلس بود، گفت: می‌توانیم اعلام کنیم عملیات تروریست‌ها در مرقد امام کاملاً ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) کاملا موفق عمل کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در پاسخ به سئوالی در مورد این که آیا کسی دستگیر شده است؟ گفت: در یکی دونقطه که بعداً اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.
وی در باره شهدای این واقعه تروریستی گفت: شهدا عمدتاً افراد ارباب رجوع بودند، تعدادی کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس بودند و یک نفر هم از ماموران که در بدو ورود به شهادت رسیدند.
داعش مسئولیت ترور را به عهده گرفت
برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی‌داعش گزارش دادند که این گروه تروریستی مسئولیت حمله به مجلس و حرم امام خمینی را به عهده گرفته است. به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و رویترز اقدام به انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه تروریستی داعش کردند که نشان می‌دهد مسئولیت حملات تهران را به عهده گرفته است.
شهادت مدیر عامل سابق ایکنا
مسئول دفتر و همچنین مشاور نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی‌در پی حادثه تروریستی دیروز به شهادت رسیدند. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: در جریان حادثه تروریستی دیروز مجلس محمد جواد زارعی، مسئول دفتر تهران و حجت‌الاسلام تقوی مشاور فرهنگی بنده به شهادت رسیدند.
به گفته وی، حجت الاسلام تقوی چهار ماه گذشته از طریق جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور بنده مامور شده بود. شهید تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری قرآنی (ایکنا) بود.
بنا به این گزارش دیروز و در پایان این دو اقدام تروریستی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی‌امام و رئیس تولیت آستان مطهر امام خمینی و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس با حضور در این دو مکان ملی و مذهبی، در جریان آخرین اقدامات و تحقیقات نهاد‌های امنیتی و حفاظتی قرار گرفتند.
سازمان اورژانس کشور شمار شهدای حوادث تروریستی دیروز را ۱۲ تن اعلام کرد.
دکتر کولیوند سرپرست اورژانس کشور در این باره گفت:‌ طبق آخرین آمار شمار مجروحان دو حادثه تروریستی تیراندازی در مجلس و حرم مطهر به ۴۶ تن رسید.
وی شمار شهدای این حوادث تروریستی را ۱۲ تن اعلام کرد. به گفته وی،۴۰ نفر از مجروحین مرد هستند. ۳۶ نفر در بخش اورژانس و سه نفر هم در
آی سی یو بستری هستند.
کولیوند افزود:همچنین پنج نفر از مجروحین در بخش‌های تخصصی بستری هستند و ۱۳ عمل جراحی هم انجام شده است. دو نفر از مجروحان این حادثه هم از بیمارستان مرخص شده‌اند.
اسامی‌۴۲ مجروح و ۲ شهید حادثه تروریستی
سازمان اورژانس کشور،‌ اسامی‌۴۲ مجروح در بیمارستان‌های محل بستری آنها و دو شهید حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر را به شرح زیر اعلام کرد:
‏۱ـ‎ ‎هادی نوری بیمارستان طرفه
‏۲ـ اعظم موسی خانی ر طرفه ‏
‎۳ـ ‎روح الله شجاع خلیق ر طرفه
‎۴ـ ‎عبدالسلیم قازلی ر طرفه
‎۵ـ ‎جلال عینی ر طرفه ‏
‎۶ـ ‎مریم رضاخانلو ر طرفه
‎۷ـ ‎علی جاویدان ر طرفه
‎۸ـ ‎صحبت آزادی ر طرفه
‎۹ـ ‎مهدی کارت ر طرفه
‎۱۰ـ‌ ‎فرهاد ملکی بیمارستان امام حسین
‎۱۱ـ‌ ‎سید عبدالله میرحسینی ر امام حسین
‎۱۲ـ ‎مرتضی فلاحتی ر امام حسین
‎۱۳ـ ‎عباس نظریان ر امام حسین
‎۱۴ـ مرد مجهول الهویه ر امام حسین
‎۱۵ـ ‎مریم شهریاری بیمارستان سینا
‎۱۶ـ‌ ‎صابر رئیسی ر سینا
‎۱۷ـ ‎طهمورث سمیعی ر سینا
‎۱۸ـ ‎تنها شهریاری ر سینا
‎۱۹ـ‌ ‎جعفر چوپان ر سینا
‎۲۰ـ ‎ابراهیم وثوق ر سینا
‎۲۱ـ ‎مرضیه افرازه ر سینا
‎۲۲ـ‌ ‎ارسلان غلامی‌ر سینا
‎۲۳ـ ‎هادی اسکندرلو ر سینا
‎۲۴ـ‌ ‎مهدی اطهری پور ر سینا
‎۲۵ـ ‎ابراهیم خلف کش ر سینا
‎۲۶ـ‌ ‎مهدی یوسفی ر سینا
‎۲۷ـ‌ ‎محمد رضا مولایی ر سینا
‎۲۸ـ ‎سیدجمشید سیدی ر سینا
‎۲۹ـ ‎سعید میرزایی ر سینا
‎۳۰ـ‌ ‎علی اکبر حیدری ر سینا
‎۳۱ـ‌ ‎مهدی جعفری مهر ر سینا
‎۳۲ـ ‎حسین لطفی ر سینا
‎۳۳ـ‌ ‎حسین سلیمی‌ر سینا
‎۳۴ـ‌ ‎رحیم نصیری ر سینا
‎۳۵ـ ‎ایمان حسینی ر سینا
‎۳۶ـ ‎مرتضی مهدوی ر سینا
‎۳۷ـ ‎محمد بخشایش بیمارستان هفتم تیر نیروی انتظامی
‎۳۸ـ ‎سعید زیرکی(میرکی) بیمارستان هفتم تیر
‎۳۹ـ ‎مهدی قدرتی ر هفتم تیر
‎۴۰ـ‌ ‎حسین جعفر عراقی ر هفتم تیر
‎۴۱ـ ‎یوسف زارعی بیمارستان ضیائیان
‎۴۲ـ ‎سهراب مولایی بیمارستان شفاء
اسامی‌دو نفر از شهدا: علی همتی، بیمارستان سینا -‌هانیه اکبریان، بیمارستان معیری
پیام تسلیت یادگار گرامی‌امام
یادگار گرامی‌امام به مناسبت شهادت شماری از هموطنانمان توسط تروریست‌ها پیام تسلیتی منتشر کرد.
متن پیام به این شرح است: شهادت جمعى از برادران عزیزمان را که در حادثه تلخ تروریستى در حرم امام و در مجلس شوراى اسلامى به شهادت رسیدند، به عموم مردم ایران و به خانواده‌هاى ایشان تسلیت مى‌گویم.
در این میان لازم مى‌دانم به خانواده شهید عزیز مازیار سبزعلى زاده که در حال خدمت در حرم امام به شهادت رسید، تسلیت مخصوص عرض کنم و براى همسر و فرزندانش آرزوى سعادت و صبر نمایم.
ورود چند تیم تروریستی به تهران
مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات از ورود چند تیم تروریستی به شهر تهران خبر داد که اعضای یکی از آن‌ها قبل از هر اقدامی‌دستگیر و تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت.
به گزارش واجا، به گفته مقام وزارت اطلاعات، صبح دیروز چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.
وی افزود: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
به گفته مقام وزارت اطلاعات تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیر اندازی به مراجعان و یکی از ساختمان‌های اداری مجلس کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.
همچنین روابط عمومی‌وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی‌و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست اعلام و تاکید کرد: همه اطلاعیه‌ها از سایت رسمی‌واجا منتشر خواهد شد.
زمان تشییع پیکر شهدا
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌استان تهران در بیانیه‌ای حوادث تروریستی دیروز تهران را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
در شرایط کنونی که نظام اسلامی‌در حال عبور از یک مقطع حساس تاریخی و حضور هوشمندانه در تمامی‌عرصه‌های بین‌المللی است، اقدام‌های تروریستی تحت فرماندهی و پشتیبانی سازمان‌های جاسوسی قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر قادر نخواهد بود خدشه‌ای در اراده صادقانه و مصمم ملت غیور و شجاع ایران اسلامی‌وارد کند و امنیت ملی ایران اسلامی‌را به خطر اندازد، ملت بزرگ ایران اسلامی‌یک دل و یک صدا به عنوان مدافعان انقلاب اسلامی‌با اقتدار و قاطعیت در مقابل متجاوزان تروریست خواهند ایستاد و یار و یاور انقلاب و رهبر و مقتدای خود حضرت آیت‌الله العظمی‌امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) خواهند بود.
در ادامه این بیانیه با اشاره به زمان تشییع پیکر شهدای حوادث تروریستی تهران، تأکید شده است: به اطلاع مردم شهیدپرور تهران می‌رساند مراسم تشییع پیکر پاک شهدای این حادثه تروریستی روز جمعه نوزدهم خرداد بعد از نماز جمعه از دانشگاه تهران به سوی خیابان حافظ برگزار خواهد شد.
از عموم امت همیشه در صحنه و انقلابی دعوت می‌شود با حضور باشکوه خود این جنایات وحشیانه را محکوم کنند.
واکنش مقامات کشورها
روسای جمهوری، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام‌های جداگانه حوادث تروریستی دیروز تهران را محکوم کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در واکنش به حوادث تروریستی دیروز تهران با ارسال پیامی، این حادثه تلخ را به رئیس جمهوری ایران تسلیت گفت و بر آمادگی روسیه برای همکاری مشترک در جهت مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم با اظهار تاسف از حملات تروریستی ایران‌،تاکید کرد: حملات تروریستی در تهران نشان می‌دهد تروریست‌ها آرام یک جا ننشسته‌اند و از اقدامات خود دست نخواهند کشید.

وی با اشاره به این که تنش‌های رو به افزایش در خلیج فارس سبب ایجاد نگرانی‌ شده است، افزود: اوضاع باید از طریق مذاکره آرام شود. شکی در اراده ایران برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد.
«ریچارد‌هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا هم در صفحه توئیتر خود با اشاره به حوادث تروریستی تهران خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: محکومیت تروریسم اگر واقعا معنی داشته باشد، نباید به طور گزینشی انجام شود. حوادث تروریستی تهران هم باید مانند حوادث تروریستی اروپا محکوم شود.
«آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اتحادیه اروپا هم در پیامی‌که در توئیتر منتشر شده است، تاکید کرد: من همبستگی خود را با رئیس پارلمان و مردم ایران اعلام می‌کنم.
«فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق هم با محکوم کردن حوادث تروریستی دیروز تهران تاکید کرد: حادثه تروریستی در مرقد امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی‌در تهران را محکوم می‌کنیم. مردم و ملت عراق در کنار مردم ایران و علیه گروه‌های تروریستی است.
” نبیه بری” رئیس پارلمان لبنان هم با ارسال پیامی‌به آیت الله العظمی‌خامنه ای رهبر معظم انقلاب، اقدام تروریستی در تهران را محکوم کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: این قبیل اقدامات تروریستی عزم جمهوری اسلامی‌ایران را برای غلبه بر تروریسم بیشتر می‌کند و ایران جلودار و پیشاهنگ برای ساقط کردن اهداف تروریستی و حامیان و طراحان آن باقی خواهد ماند.
نبیه بری همچنین با ارسال پیام‌های جداگانه، به رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی‌تسلیت گفت.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در پیامی‌با محکوم کردن حوادث تروریستی تهران تاکید کرد: ما حوادث تروریستی تهران را محکوم می‌کنیم و این حوادث را به دقت دنبال خواهیم کرد.
وی در این پیام آورده است: امروز هم همانند ایامی‌که یک حمله تروریستی در جهان اتفاق می‌افتد روز تلخی است. ما این رویداد را به ایران تسلیت می‌گوئیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با جمهوری اسلامی‌ایران ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.
وزارت خارجه سوریه هم با صدور بیانیه ای با محکوم کردن این اقدام تروریستی و اعلام همبستگی دولت و ملت سوریه با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی، آورده است: این اقدامات تروریستی که کشورهای معروف در پشت آن قرار دارند‌، عزم سوریه و ایران برای مبارزه با تروریسم را کاهش نخواهد داد. سوریه این اقدامات ترویستی در تهران که به شهادت و زخمی‌شدن شماری از شهروندان بیگناه منجر شد را به شدت محکوم می‌کند. سوریه همبستگی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی‌ایران ابراز می‌دارد و صادقانه ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های قربانیان تقدیم می‌کند.
وزارت خارجه فرانسه هم در واکنش به حوادث تروریستی دیروز تهران با انتشار بیانیه ای این رویداد را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما به شدت حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی‌و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران را محکوم می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه با عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه‌،تاکید شده است: سفارت این کشور در ایران به دقت اوضاع را تحت نظر دارد.
همچنین امارات متحده عربی و کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به اقدامات تروریستی در مرقد امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، این اقدامات را محکوم کردند.
سفارت پاکستان در ایران هم با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی تهران را به شدت محکوم کرد و نوشت: دولت پاکستان به شدت این حادثه تروریستی را که در آن مردم بیگناه کشته شده اند را محکوم می‌کند و با مردم ایران احساس همدردی می‌کنیم.
«حمه الهمامی» سخنگوی حزب کارگران تونس هم با محکوم کردن حوادث تروریستی دیروز تهران گفت: هدف از اقدامات تروریستی در ایران، گسترش آشوب بود. داعش فقط یک ابزار است و سعودی‌ها نمی‌توانند از آن اعلام برائت کنند. سعودی‌ها پایه گذار اصلی تروریسم در منطقه هستند و معتقدم هیچ کشوری از خطر تروریسم در امان نیست.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode