ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1396     |     کد : 178013

وزیر جهاد کشاورزی در هیأت دولت:

تولید گندم امسال به ۱۱ میلیون تن می‌رسد

دولت با انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و صکوک اسلامی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها موافقت کرد.

 دولت با انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و صکوک اسلامی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها موافقت کرد.
به گزارش خبرنگارما، در جلسه هیات دولت که دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای کابینه به منظور اجرای طرح‌های مربوط به شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، با انتشار مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و صکوک اسلامی موافقت کردند.
در این جلسه، اعضای دولت همچنین به بررسی و تصمیم گیری درخصوص تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پرداختند.
در خاتمه این نشست، اعضای هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سئوالات مختلف نمایندگان رسانه‌های گروهی پاسخ گفتند.
تغییر مدیران نفتی طبیعی است
مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پس از جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای مربوط به تغییر مدیران نفتی منتقد دولت گفت: مدیران به طور طبیعی تغییرات دارند. مدیران ارشدی که مخالف دولت هستند و علیه دولت کار کرده اند و سیاست‌های دولت را قبول ندارند، برای چه باقی می مانند، خودشان باید کنار بروند، آنها برای دولت دیگری بوده اند.
وی با طرح سوالی گفت: مگر می شود مدیر مخالف دولت را باقی گذاشت؟ پس مردم برای چه رای دادند؟ در واقع، مردم به یک سیاست، فکر و گفتمان رای دادند.
وزیر نفت درباره دریافت پول صادرات نفت بیان داشت: ما پول خود را می گیریم. شایعاتی است که می گویند پول را نمی دهند و پول نیست،اگر اینطور است، مدارکش را ارایه کنند.
وی درباره میزان تولید و فروش نفت ایران گفت: میزان تولید و صادرات ما همان آماری است که منابع ثانویه (غیررسمی) اعلام کرده اند که برای همه کشور‌ها ملاک است.
زنگنه افزود: به همان سهمیه ای که در جلسه اوپک تعیین شده وفادار بوده ایم. بیشتر کشورها هم به سهمیه‌های تعیین شده وفادار بوده اند.
بازار گوشت متعادل می شود
مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم در گفتگو با خبرنگاران دلیل افزایش قیمت گوشت گوسفندی را کم رغبتی دامداران به عرضه این محصول دامی بیان کرد و گفت: با واردات گوشت و عرضه داخلی، این بازار رو به تعادل می رود.
وی ادامه داد: دلیل مشکل گوشت گوسفندی بارش‌هایی بود که وجود داشت و دامداران رغبت کمتری به عرضه دام داشتند که با واردات گوشت و آغاز عرضه داخلی، این مشکل در حال برطرف شدن است .
وزیر جهاد کشاورزی درباره وضع تولید گندم در سال جاری اظهارداشت: به نظر می‌رسد تولید امسال گندم بیش از نیاز کشور باشد و پیش‌بینی تولید نزدیک به ۱۱ میلیون تن است.
تعیین تکلیف سپرده گذاران فرشتگان
دکتر ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی هم درباره وضع سپرده گذاران موسسه کاسپین به خبرنگاران گفت: این بانک به دنبال به حداقل رساندن خسارت مردم ناشی از سپرده گذاری در موسسات بدون مجوز است.
وی با یادآوری اینکه موسسات غیرمجاز از گذشته شکل گرفته اند و سبب شده اند تا نوعی بی نظمی در نظام پولی ایجاد شود و برخی از این وضع سوء استفاده کنند، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مراجع قضایی، وضع سپرده گذاران فرشتگان در حال تعیین تکلیف است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی بر شناسایی اموال این موسسات تمرکز دارد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد و هدف این است که اموال تثبیت شود تا بتوان از محل آن دارایی مردم را باز گرداند.
وی تاکید کرد: این فرآیند نیازمند زمان است و کار تعیین تکلیف سپرده گذاران آغاز شده و اکنون حساب‌های ۱۰۰و ۲۰۰ میلیون ریالی(۱۰ و ۲۰میلیون تومانی) در دستور کار است و به تدریج ارقام بزرگتر در نوبت قرار می گیرد.
نامبرده درباره اینکه آیا بورس ارز راه اندازی می شود، اظهار داشت: راه اندازی بورس مشتقات ارزی در شورای عالی بورس به تصویب رسیده است و در اولین فرصت می توان آن را راه‌اندازی کرد.
وی ادامه داد: درباره خرید و فروش ارز هم سامانه ای شبیه بورس طراحی شده که البته سامانه‌ای بین بانکی است و بانک‌ها به عنوان خریداران عمده ارز و بانک مرکزی در آن حضور دارند و به زودی این سامانه نهایی می شود.
سیف در پاسخ به اینکه آیا ارز تک نرخی می‌شود، گفت: این کار جزو برنامه‌های ما است و به احتمال زیاد تا پایان امسال این اتفاق می افتد.
از وی درباره نرخ رشد اقتصادی سال ۹۵ سوال شد که در پاسخ گفت: بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی این عدد برای ۹ ماهه پارسال ۶ر۱۱ درصد است و پیش بینی ما برای کل سال ۹۵ بالای ۱۰ درصد و رشد دو رقمی است.
رئیس کل بانک مرکزی درباره پیش بینی رشد اقتصادی در سال ۹۶ هم گفت: از آنجا که نرخ رشد پارسال متاثر از بخش نفت بود، انتظار این است که امسال در این بخش محدودیت‌هایی خواهیم داشت، اما رشد سایر بخش‌های اقتصادی بویژه صنعت متحول شده است. بر این اساس انتظار می رود رشد اقتصادی امسال بالای ۶درصد باشد، ولی اجازه دهید که به مرور و با ارزیابی بخش‌های مختلف اقتصادی در این زمینه اطلاع رسانی شود.
وی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: یکی از کارها برای کاهش منطقی نرخ سود، متناسب بودن آن با نرخ تورم است؛ وقتی امروز تورم در کشور تک رقمی است، نرخ سود هم باید رقمی در محدوده آن باشد و تفاوت یک تا دو درصدی قابل قبول است.
رئیس شورای پول و اعتبار همچنین با تاکید بر اعمال اصلاحات در نظام بانکی برای کاهش نرخ سود، گفت: این کار آغاز شده و دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشتیم. البته برخی به غلط می خواهند نوعی تزلزل و نگرانی کاذب را درباره بانک‌ها برای مردم ایجاد کنند که به هیچ‌وجه صحیح نیست.
سیف با بیان اینکه سامانه چکاوک موجب شد تا اعتبار به حوزه چک بازگردد، ادامه داد: یکی از مراحل تکمیل این سامانه، به امکان شناسایی چک از مبداء صدور آن به شکل الکترونیک باز می گردد که نیازمند صدور چک‌هایی با رعایت یک سطح استانداردهای خاص است که چاپ آن در دستور کار قرار دارد.
ثبت نام۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به خبرنگاران گفت: تاکنون ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند که هر فرد در هر استانی ثبت نام کرده باشد، برای برنامه توجیهی در سامانه فنی و حرفه ای معرفی خواهد شد .
وی افزود: سامانه کارورزی از برنامه‌های دولت یازدهم بود که در سال گذشته در برخی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرایی و بعد از رفع اشکالات در سال جاری به صورت سراسری عملیاتی شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مرحله اول و برای سال جاری بنا داریم ۱۵۰ هزار نفر را ثبت نام کنیم و بین ۶ تا ۹ ماه مراحل کارورزی برایشان در نظر گرفته شده است و اگر کارگاهی بعد از کارورزی نسبت به حفظ نیروها اقدام کند، حق بیمه کارگری را دولت پرداخت خواهد کرد.
وی در خصوص بسته تولید و اشتغال ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع در اجزای ملی، بخشی و استانی اجرایی شده و رسته‌های آن هم مشخص شده است. همچنین در زمینه بسته تولید و اشتغال در بخش‌های آی. سی. تی و برخی دیگر از حوزه‌ها هم قراردادهای بین‌المللی منعقد شده است.
تفکیک بازرگانی و صنعت در انتظار تصمیم رئیس جمهوری
مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به خبرنگاران گفت: جدا شدن بازرگانی از بخش صنعت بستگی به بررسی کارشناسی و نظر رئیس جمهوری دارد.
وی درباره برنامه‌های این وزارتخانه به منظور ایجاد تحول در بخش صنعت در آینده اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این وزارتخانه چشم انداز ۱۰ ساله صنعت را تهیه و منتشر کرد و در حال حاضر در همین راستا عمل می کنیم.
وی افزود: فکر نمی کنم تغییری در این سیاست‌ها با تغییر دولت اتفاق بیفتد و امیدواریم تسهیلاتی فراهم شود که بتوانیم این سیاست‌ها را با سرعت به پیش ببریم.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که برای ۱۲ ماه گذشته اعلام شده است، رشد صنعت مناسب بوده و در سال گذشته رشد صنعت بالای ۶ درصد بوده است و امیدواریم همین روند در سال جاری حفظ شود و شاید بهتر هم بشود.
وی گفت: در بخش رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط در سال گذشته توجه ویژه ای شد و امسال هم با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار است این موضوع تجدید شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد طی جلساتی که با بانک مرکزی داشته ایم مقرر شد واحدهایی که در اندازه واحدهای کوچک و متوسط هستند، در جهت رفع مشکل کمبود نقدینگی آنها از طریق سیستم بانکی مساعدت شود.
مقابله گسترده دولت با حملات سایبری
دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از افزایش حملات سایبری همزمان با گسترش فضای مجازی خبر داد و گفت: روزانه با هزاران حمله سایبری مقابله می کنیم.البته برخی از این حملات به نوعی ویروسی هستند که بر روی سیستم‌ها می نشیند که همکاران ما بعد از یک و نیم ساعت تا دو ساعت وارد عمل شده و مشکل را حل می کنند.
وی درباره منشاء این حملات و ویروس‌ها اظهار داشت: برخی از این ویروس‌ها داخلی و برخی خارجی اند. واعظی همچنین درباره برنامه دولت دوازدهم گفت: وعده‌هایی که رئیس جمهوری در ایام تبلیغات انتخاباتی دادند، تنظیم و به عنوان برنامه دولت دوازدهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
استمرار طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم
دکتر سید حسن قاضی زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل رای مردم به دکتر روحانی سیاست توجه به نیازهای مردم در حوزه خدمات از جمله طرح تحول سلامت بود که این طرح در دولت دوازدهم هم ادامه پیدا می کند.
وی گفت: مشکلات مان زیاد و معوقات طولانی است که امیدوارم مشکل ما حل شود. چون بیمارستان‌ها، همکاران ما هستند و کسانی که به ما تجهیزات دادند، ماه‌ها است با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم دوستان کمک کنند این معوقات پرداخت شود.
وی افزود: پرداخت بدهی‌ها از سوی بیمه‌ها باید به روز شود و این منحصر به بیمه سلامت نیست و تمام بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی و نیروهای مسلح باید در این زمینه اقدام کنند.
ادعای توافق برای تحویل سردار سلیمانی شرم آور است
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم اظهارات یکی از اعضای جبهه پایداری درباره توافق برای تحویل سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها را شرم آور دانست و گفت: حتما این موضوع را پیگیری حقوقی خواهم کرد؛ مگر این که گوینده رسما عذرخواهی و توبه کند.
وی در پاسخ به اظهارات منتسب به نبویان درخصوص سردار سلیمانی گفت: به عنوان یک برادر بسیار کوچکتر پیشنهاد می کنم که راوی این مطلب سریع تر عذرخواهی و توبه کند.
وزیر امور خارجه در توضیح ورود یک فروند هواپیمای سعودی که حامل کارشناسان نفتی بود به فضای هوایی کشورمان گفت: این هواپیما با هشدار پدافند هوایی ایران مسیرش را تغییر داد و حریم هوایی کشور را ترک کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیگیری‌ها برای جلوگیری از اقدام آمریکا در مصادره اموال بنیاد علوی در این کشور گفت: این بنیاد مسئولان و وکلایی دارد که موضوع را پیگیری می کنند. ظریف، بنیاد علوی در نیویورک را سازمانی غیروابسته به دولت ایران دانست .
بهره برداری از راکتور اراک تا ۴ سال آینده
از سوی دیگر دکتر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم پس از خاتمه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازطراحی راکتور بر اساس برنامه پیش بینی شده انجام می شود، گفت: راکتور اراک حدود سه تا چهار سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد. بر اساس سازوکار پیش بینی شده برای بازطراحی راکتور اراک، ایران مدیر پروژه است و کشورهای چین و آمریکا با ما همکاری می کنند.
وی گفت: نکته مهم قراردادی بود که باید با چینی‌ها منعقد می کردیم. امضای این قرارداد زمان زیادی برد، ولی بحمدالله با روشی که مورد نظر ما بود، نهایی شد و نه تنها یک روز هم از برنامه عقب نیفتادیم بلکه جلوهم هستیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به مراحل بازطراحی راکتور اراک خاطرنشان کرد: مرحله اول طراحی‌های پایه است که توسط مهندسین ما انجام شده و بلافاصله بعد از توافقی که سند آن در وین امضا شد، این قرارداد در پکن دراختیار طرف چینی قرار گرفت.
وی ادامه داد: بعد از آن وارد فاز طراحی تفصیلی می شویم که مهمترین بخش خواهد بود و یک سال طول می کشد و بعد هم وارد فازمهندسی و اجرا خواهیم شد که آن هم یکسال طول می کشد.
وی با اشاره به ادامه مذاکرات با قزاقستان برای خرید کیک زرد گفت:قزاقستان یک کشورعمده تامین کننده اورانیوم است و مسیری هم که ما رفتیم بر اساس توافقات وتاییدات کشورهای ۱+۵ بوده ؛ منتهی بعد ازانتخابات آمریکا، انگلیسی‌ها که خودشان تایید کرده بودند، دوباره برگشت داشتند.
کمالوندی با بیان اینکه وزارت خارجه در حال مذاکره در این خصوص است، گفت:این مسئله از موضوعات روی میز کمیسیون مشترک است. به هر حال به صورت جدی تامین کیک زرد را در برنامه خودمان داریم و تلاش می کنیم هم از طریق این قرارداد وهم از روش‌های دیگر و تولید داخل که از موضوعات مهم است، بتوانیم ذخایر کیک زرد را افزایش دهیم.در این زمینه قزاقستان برای تامین کیک زرد مشکلی ندارد و منتظرنهایی شدن پروسه است.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode