ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 خرداد 1396     |     کد : 178001

در ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی

رئیس جمهوری: هیچ‌کس در کشور نباید احساس بی‌پناهی کند

رئیس جمهوری در ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، با بیان این که ماه رمضان برای هوشیاری و بیداری در مسیر تلاش و فداکاری برای همنوعان است، گفت: اگر در جامعه همگان این احساس را داشته باشند که عضو یک خانواده هستیم، مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

رئیس جمهوری در ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، با بیان این که ماه رمضان برای هوشیاری و بیداری در مسیر تلاش و فداکاری برای همنوعان است، گفت: اگر در جامعه همگان این احساس را داشته باشند که عضو یک خانواده هستیم، مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به این که همه در این کشور فرزندان ایران هستند و باید همگان نسبت به مددجویان و ایتام احساس مسئولیت کنیم و نسبت به آنان حس سرپرستی داشته باشیم، افزود: مطلوب در جامعه ما این است که همه نسبت به هم احساس مشترک داشته، یکدیگر را دوست داشته باشیم و برای رفاه و زندگی هم ایثار کنیم.
روحانی، هدف روزه‌داری و فلسفه دین و ماه مبارک رمضان را گسترش محبت میان مردم دانست و گفت: باید به یکدیگر محبت کنیم و در کنار هم باشیم، چرا که بخشش به مردم و طاعت حق، موجب سرافرازی در دنیا و آخرت خواهد شد.
رئیس‌ جمهوری افزود: باید کاری کنیم که در این کشورهیچ کس احساس تنهایی و بی‌پناهی نکند و باید همه مردم در روز خوشی و گرفتاری در کنار هم باشند.
روحانی تأکید کرد: دولت مانند گذشته در کنار مردم قرار دارد و معتقدیم با هم می‌توانیم مشکلات و آسیب‌های کشور را برطرف کنیم.
رئیس‌ جمهوری با بیان این که قدم‌هایی در دولت یازدهم برای رفع مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر برداشته شده است که باید در دولت دوازدهم ادامه پیدا کند، گفت: باید در حمایت از خانواده‌هایی که حامی‌و پشتیبانی ندارند، تلاش کنیم.
روحانی همچنین با اشاره به حضور خانم کبری رحمتی که با وجود معلولیت و ناتوانی خود را به سختی به پای صندوق رأی رسانده بود، آقای مرتضی کافی پیرمرد فال فروشی که در دوران انتخابات با فروختن فال از روحانی حمایت کرده بود و خانم سیده مهتاب نبوی دختر جوانی که به دلیل معلولیت با پای خود رأی خود را نوشته بود ، گفت: حضور این عزیزان و تلاش‌های آنها همگی این پیام را دارد که این ملت بیدار و هوشیار هستند و حاضرند برای وطن و کشور خود فداکاری کنند.
در این مراسم که در مرکز خیریه معلولین ذهنی وحدت برگزار شد، پیش از سخنان رئیس جمهوری، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام و انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، گزارشی را از برنامه‌های حمایتی دولت از محرومان و مددجویان زیرپوشش این دو سازمان، ارائه کردند.
به گزارش ایسنا، فتاح با تقدیر از برگزاری جلسات افطاری از سوی رئیس جمهوری گفت: ریاست جمهوری بانی برگزاری جلسات خیری در کشور شد که امروز شاهد تسری یافتن آن‌ در سطح استان و دستگاه‌های دیگر هستیم.
وی با تقدیر از دولت و مجلس به خاطر تصویب لایحه افزایش مستمری مددجویان گفت: از اقدام خوب دولت و مجلس در این زمینه تشکر می‌کنیم و می‌گوییم این اقدام از باور ما بالاتر بود، اما این تذکر را می‌دهیم که باید عواقب احتمالی این موضوع را کنترل کنیم چراکه ممکن است به دلیل افزایش صورت گرفته شاهد بالا رفتن شمار متقاضیان باشیم.
فتاح با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر لزوم ریشه‌کن شدن فقر تا پایان دولت دوازدهم افزود: فکر می‌کنم با افزایشی که در روند پرداخت مستمری از سوی دولت و مجلس صورت گرفته و همچنین پرداخت یارانه‌ها به آن معنا شاهد فقر مطلق در کشور نباشیم اما براساس پیام رئیس جمهوری و اعلام دولت و همچنین برنامه‌ریزی‌های موجود این گونه به نظر می‌رسد که این اطمینان می‌تواند وجود داشته باشد که بر فقر پیروز شویم.
محسنی‌بندپی هم گفت: اقدامات انجام شده از سوی ریاست‌جمهوری برای جامعه هدف بهزیستی اثربخشی خود را در آرای صندوق‌های انتخابات۲۹ اردیبهشت نشان داد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode