ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 فروردين 1390     |     کد : 17780

پايان دوران تقلب‌هاي فوتبال

زمين خوردنهاي نمايشي و تقلبي در ميدان فوتبال به زودي و با استفاده از تکنولوژي جديدي که مي تواند تقلب فوتباليستها را در ليگ هاي برتر برملا کند، به حيله اي خنثي و بي فايده تبديل خواهد شد.

 
جام جم آنلاين: زمين خوردنهاي نمايشي و تقلبي در ميدان فوتبال به زودي و با استفاده از تکنولوژي جديدي که مي تواند تقلب فوتباليستها را در ليگ هاي برتر برملا کند، به حيله اي خنثي و بي فايده تبديل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، گروهي از طراحان با هدف خنثي کردن حيله فوتباليستهايي که تلاش دارند داوران را با زمين خوردنهاي نمايشي فريب داده و آنها را مجبور به نشان دادن کارتهاي اخطار به فوتباليستهاي رقيب کنند، تکنولوژي جديدي به نام "ضد شيرجه" ابداع کرده اند.

اين تکنولوژي که مي تواند براي متخلفان هميشگي زمين خوردنهاي تقلبي از جمله "فرناندو تورس" مهاجم تيم چلسي خبر بدي به شمار رود، از حسگرهاي خلاقانه اي برخوردار است که مي توانند هر نوع تماس فيزيکي با پاي فوتباليستها را احساس کند.

در اين صورت اگر فوتباليستي به ديگري ضربه بزند حسگرها فعال شده و داوران به اين شکل مي توانند تعيين کنند که آيا خطايي رخ داده است يا نه. به گفته طراحان اين تکنولوژي، چنين ابزاري مي تواند مجادله بر سر برد و باختهاي مشکوک تيمهاي فوتبال را به پايان برساند.

اين ابزار در حال حاضر در مرحله طرح ابتدايي به سر مي برد اما طراحان آن اميدوارند در آينده اي نزديک شاهد وصل شدن حسگرهاي اين ابزار به پاي برترين فوتباليستهاي جهان باشند. "جف وينتر" داور فوتبال با استقبال از اين طرح مي گويد: شيرجه ها و زمين خوردنها در زمين فوتبال بايد به گونه اي کنترل شوند، بايد به گونه اي اين بازي را تغيير داد، زيرا فوتبال امروز به جايي رسيده که چنين زمين خوردنهاي فريب آميزي به يکي از بخشهاي اصلي بازي تبديل شده است، اين تقلب است.

هر يک از برچسبهاي اين ابزار حاوي دو حسگر و آهن ربا است، يکي از حسگرها به منظور تاييد نزديک بودن بيش از حد رقيب به فوتباليست بوده و حسگر ديگر براي تاييد وارد آمدن ضربه است.

بر اساس گزارش ديلي ميل، تحريک شدن هر يک از اين دو حسگر منجر به فعال شدن آژير هشدار خواهد شد و در صورتي که فوتباليست بخواهد با تقلب خود را به زمين بزند، حسگر فاصله سنج درک خواهد کرد که فردي در نزديکي فوتباليست متقلب نبوده تا به وي ضربه بزند، در نتيجه دست فوتباليست خطاکار رو خواهد شد.


نوشته شده در   شنبه 20 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode