ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 فروردين 1390     |     کد : 17777

ابداع اسکنري براي شناسايي گورخرها

محققان آمريکايي اسکنر جديدي را ابداع کرده اند که مي تواند نوعي بارکد بيولوژيکي را با دقتي بالا تشخيص داده و شناسايي کند، اين بارکدها در واقع حيواناتي زنده هستند که مانند بارکدهاي صنعتي از خط هاي سفيد و سياه پوشيده شده اند.

جام جم آنلاين: محققان آمريکايي اسکنر جديدي را ابداع کرده اند که مي تواند نوعي بارکد بيولوژيکي را با دقتي بالا تشخيص داده و شناسايي کند، اين بارکدها در واقع حيواناتي زنده هستند که مانند بارکدهاي صنعتي از خط هاي سفيد و سياه پوشيده شده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، تا به حال به اين انديشيده ايد که نوارهاي سفيد و سياه بدن گورخرها تا چه اندازه آنها را به بارکدهايي بيولوژيکي شبيه کرده است؟

اکنون گروهي از محققان و بيولوژيستهاي آمريکايي نوعي اسکنر را ابداع کرده اند که با اسکن کردن اين بارکدهاي بيولوژيکي و با استفاده از يک تک عکس مي تواند هويت هر گور خر را به صورت جداگانه شناسايي کند.

اين اسکنر "خط ياب" نام دارد و تنها به کمي داده هاي انساني نياز خواهد داشت. کاربر بايد مستطيلي را بر روي عکس يکي از پهلوهاي گورخر ترسيم کند و سپس اين بخش از تصوير در اسکنر به صورت خودکار به نوارهاي افقي تبديل خواهد شد که هر پيکسل آن کاملا سفيد يا سياه خواهد بود، به اين شکل تصويري کم کيفيت از نوارهاي گورخر به دست خواهد آمد.

سپس هر يک از اين نوارها وارد مرکز داده هاي "خط ياب" شده و "کد خطي" را به گورخر اختصاص خواهد داد. محققان تصويري ديگر از همان حيوان را به دستگاه مي دهند تا نوارهاي رنگي موجود در تصوير با تصوير اصلي و مرجع اسکنر مقايسه شود. هر يک از اين تصاوير بايد درباره يک حيوان معين نسبتهاي مشابهي از سفيد و سياه را ارائه کنند.

پس از تعيين "کد خطي" اين سيستم مي تواند به درستي حيوانات کد دار را از يکديگر تشخيص دهد. اين اسکنر تنها سيستم موجود براي شناسايي اين حيوانات زيبا نيست، اما نسبت به نمونه هاي موجود از دقت و کيفيت بالاتري برخوردار است.

بر اساس گزارش ديسکاوري، اسکنر گورخر اولين الگوريتمي نيست که براي شناسايي حيوانات ارائه شده است، تا کنون سيستمهايي براي شناسايي لاکپشتها، پنگوئن ها و اسبهاي آبي نيز ابداع شده اند. با اين همه از اين اسکنر جديد مي توان در شناسايي ديگر حيواناتي که از لکه هاي رنگي محدود در زمينه رنگي وسيعي برخوردارند، مانند ببرها يا زرافه ها نيز استفاده کرد.


نوشته شده در   شنبه 20 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode