ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396     |     کد : 177714

حجت الاسلام پناهیان: اسلام سیاسی تبیین شود/ رییس جمهور باید عامل وفاق ملی باشد نه نفاق

مدرس حوزه و دانشگاه بر لزوم تبیین چهره سیاسی اسلام برای مردم از سوی قشر روحانیت تاکید کرد و گفت: در غیر اینصورت در قبال مشکلات پیش آمده مسئول خواهیم بود.

مدرس حوزه و دانشگاه بر لزوم تبیین چهره سیاسی اسلام برای مردم از سوی قشر روحانیت تاکید کرد و گفت: در غیر اینصورت در قبال مشکلات پیش آمده مسئول خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در جمع طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به سیاسی بودن دین اسلام اظهار داشت: متاسفانه در حالی که سیاست در فکر و اندیشه اسلامی جایگاه بسیار مهمی دارد، در بین مردم و جامعه تبیین نشده و ایامی مانند ماه رمضان فرصتی بسیار مناسب برای معرفی اسلام سیاسی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چون از برخی جبهه گیری ها در مقابل بیان ابعاد سیاسی اسلام می هراسیم، بیشتر به سراغ آموزه های اخلاقی و فرهنگی می رویم در حالی که در زمان پیامبر مکرم اسلام نیز در مکه آزادی بیان و عقیده وجود داشت اما دلیل اصلی مخالفت با حضرت رسول بر سر مسائل مطرح شده در اسلام در حوزه سیاست و قدرت بود.

استاد حوزه های علمیه سکوت در دفاع از حق را بدعت دانست و تصریح کرد: بدتر از این بدعت نشان دادن اسلام به عنوان دین غیرسیاسی است و در واقع اسلام غیرسیاسی بدعتی برای تهی سازی تشیع است در حالی که رسول اکرم (ص) در اولین اقدام پس از بیعت با مردم مدینه، ۱۲ رییس برای این شهر تعیین کردند که اقدامی کاملاً سیاسی بود.

وی همچنین اظهار داشت: در صورتی که روحانیان و علمای دین را به طور صحیح به مردم معرفی کنند، خود آنها با بسیاری از مفاسد مقابله می کنند و بر اساس تعهدی که خداوند از عالمان دینی گرفته، روحانیان و علما نیز در قبال مسائل و مشکلات به وجود آمده در جامعه مسئول هستند.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه تاکید کرد: برداشت مردم از دین باید تغییر کند و علاوه بر ابعاد اعتقادی و اخلاقی، با بعد سیاسی آن نیز آشنا شوند چرا که در دین ما برای امیرالمؤمنین (ع) عزل و نصب معاویه مهمتر از اصلاح نماز است و این در حالی است که اسلام به عنوان دینی غیرسیاسی تبیین و در بین مردم جا انداخته شده است.

وی افزود: برای نمونه وقتی کسی امام جماعت می شود در واقع ریاست عده ای را در عبادت پذیرفته است و امام راحل (ع) نیز بر لزوم حضور و آگاه سازی سیاسی روحانیان در جامعه تاکید کرده اند زیرا در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، این تبیین سیاسی و حضور در صحنه برای حفظ اسلام است و بر همین اساس تک تک افراد در مقابل این موضوع مسئول هستند.

حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از بی توجهی بعضی ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص موضوعاتی چون برجام خاطر نشان کرد: در نگاه امام علی (ع) اصل اول برای انتخاب مسئول جامعه اسلامی اهل تجربه بودن است در حالی که دولت یازدهم در اموری مانند برجام و اعتماد به غربی ها از تجربه های پیشین درس نگرفتند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این اداره اقتصاد کشور به طور کامل به برجام گره زده شد، اظهار داشت: این عین بی تدبیری است که وقتی چین حاضر است برای آزاد کردن سرمایه های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران همکاری کند، ما به سراغ برجام برویم و نتیجه آن وضعیت کنونی می شود که نه تنها در این خصوص سودی از برجام نبردیم بلکه اکنون چین نیز برای حل این مشکل حاضر به همکاری با ایران نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه به رواج اشرافی گری در ساختار دولت در چند سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: عملکرد ضعیف در برجام موجب شد تا فشار دشمن بر کشور بیشتر شود و بنا به ادعای رییس جمهور جدید آمریکا با ادامه دولت فعلی تحریم ها را نیز تشدید خواهند کرد و این در حالی است که حتی این قدرت ها برای رای آوردن دولت روحانی حاضر به آزاد کردن پول های بلوکه شده و دست برداشتن از تحریم ها نشده اند و این به دلیل ضعف به عنوان نماینده مردم ایران است.

وی تصریح کرد: کشور به رییس جمهوری نیاز دارد که مایه وفاق و وحدت بین نخبگان جامعه شود تا نتیجه آن آبادانی و توسعه کشور شود.

حجت الاسلام پناهیان در پایان به موضوع سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو نیز اشاره کرد و گفت: نتایج زیانبار این سند نیز باید مورد توجه قرار گرفته و در جامعه تبیین شود که حتی رهبری نیز از پذیرش و اجرای مخفیانه و پنهانی آن انتقاد کرده اند زیرا بر اساس این سند در حالی آموزش مسائل دینی در مدارس ممنوع است که باید آموزش مسائل جنسی به دانش آموزان در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode