ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 ارديبهشت 1396     |     کد : 177613

در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

انتقاد از تایید صلاحیت های شورای شهر تبریز/گلایه از امضای سند۲۰۳۰

آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه نمازگزاران تبریزی در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، ادامه داد: هفته آینده انتخابات مهم شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری را درپیش داریم، مردم باید به کاندیداهای صادق، اصلح و کاردان رای دهند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه نمازگزاران تبریزی در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، ادامه داد: هفته آینده انتخابات مهم شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری را درپیش داریم، مردم باید به کاندیداهای صادق، اصلح و کاردان رای دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم نسبت به انتخابات بی ‌تفاوت باشند، ادامه داد: بی ‌تفاوتی نسبت به انتخابات ولایت ‌پذیری را کمرنگ می کند، انتخاب اصلح دغدغه منتظران واقعی امام زمان (عج) است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید در انتخابات آینده افرادی انتخاب شوند که امام زمان را خوشحال کند که در صراط ولایت و اسلام هستند نه اینکه افرادی را انتخاب کنند که دل امام زمان (عج) را به درد آورد، ادامه داد: دقت در تعیین صلاحیت انتخابات شورا نشده است و برای همین باید مردم در انتخابات دقت کنند.

آرای مردم امانت الهی است

وی با بیان اینکه مردم باید با آگاهی افرادی که با ایران مشکل دارند را انتخاب نکنند، افزود: شورای نگهبان افراد فتنه ‌گر و مخالف اسلام را رد صلاحیت کرده‌ است. شورای نظارت باید بدانند که آرای مردم امانت الهی است.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه چنانچه دین مداران، ولایت مداران و کسانی که دغدغه اسلام و انقلاب دارند در این انتخابات شرکت نکنند، افراد بی تفاوت و ضد دین شرکت کرده و نتیجه چیز دیگری رقم خواهد خورد، گفت: در آرای مردم نباید غفلتی باشد، امید است هیچ‌ گونه کوتاهی و بی‌ دقتی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و به فکر معیشت مردم باشند، گفت: بدون تردید حضور گسترده در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی می تواند اقتدار ملی و ثبات جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی را افزایش دهد.

کاندیداها تسلیم خواسته‌ های دشمن نشوند

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه کاندیداها تسلیم خواسته‌ های دشمن نشوند، ابراز داشت: نامردها باید اهداف و برنامه ‌های در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور و حل مشکلات خود مردم داشته باشند.

وی به قبول سند ۲۰۳۰ یونسکو توسط ایران اشاره کرد و با گلایه از امضای سند۲۰۳۰ گفت: این سند کاپیتولاسیون فرهنگی جوامع اسلامی است. دین زدائی و فرهنگ زدائی در بندهای مختلفش موج می زند.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه سند فوق نسخه به ذلت کشاندن کشورهای جهان سوم و به خصوص ممالک اسلامی است و البته قبول آن هیچ الزامی ندارد، ادامه داد: نظارت مستشاران خارجی در کشورهای قبول کننده سند ۲۰۳۰ از جمله نشانه های نفوذ فرهنگی نظام سلطه به سایر کشورها است.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان به قرارداد۲۰۳۰ اشاره کردند و گفتند که این قرارداد به ظاهر کاپیتولاسیون فرهنگی و آموزشی است.


نوشته شده در   جمعه 22 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode