ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396     |     کد : 177549

در همایش مبلغان زکات هشترود مطرح شد؛ جمع آوری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات درهشترود

همایش مبلغان زکات شهرستان و به همت کمیته امداد در مسجدجامع این شهرستان برگزار شد.

همایش مبلغان زکات شهرستان و به همت کمیته امداد در مسجدجامع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در همایش مبلغان زکات این شهرستان با اشاره به اهمیت سبقت در کار خیر، گفت: هرجا کلمه سبقت و سرعت در قرآن می‌آید بعد از آن خیر به دنبال دارد و راز آن این است که انسان هرگاه نیت به انجام کار خیر دارد، سریع تصمیم بگیرد چراکه شیطان سعی به منحرف کردن او دارد.
وی اظهار داشت: زکات از فروعات دین مبین اسلام است و تاثیر بسیاری در تربیت خانواده و نسل ها می گذارد چون با پرداخت زکات، مال انسان پاک شده و وقتی انسان از این مال پاک استفاده می‌کند تاثیرات تربیتی مطلوبی در زندگی نیز بر جای می گذارد.
رحیمی افزود: جامعه فقیر، جامعه آسیب‌پذیر است که در آن ناهنجاری‌ها و آلودگی‌های اخلاقی به‌ راحتی عرض‌اندام کرده و بنابراین یکی از فلسفه‌های اصلی زکات بعد اقتصادی و فقرزدایی آن است که باعث می‌شود جامعه رشد و تعالی داشته و پاک شده و در یک رفاه نسبی قرار گیرد.
امام جمعه هشترود تاکید کرد: وقتی انسان زکات را پرداخت می‌کند، از نظر فرهنگی، شخصیتی و معنوی و دینی رشد پیدا می‌کند، یعنی رشدیافته‌ترین انسان کسی است که زکات خود را به‌موقع پرداخت می‌کند.
وی با تقدیر از تلاش مبلغان زکات در شهرستان، تاکید کرد: هر چند تلاش هایی که در این راستا انجام شده قابل تقدیر است اما هنور با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته ایم زکات را به‌عنوان دغدغه جامعه معرفی کنیم که نیازمند عزم همگانی در این زمینه است.
مسلم رضائی مدیر کمیته امداد شهرستان هشترود نیز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان زکات جمع آوری شده که ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان از بابت زکات مستحبی(سیب)، ۵۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان زکات فطره و ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان زکات واجب (گندم) است.
وی تصریح کرد: همه این مبالغ برای محرومین و مددجویان تحت پوشش هزینه شده و از طریق آن ۶ جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش نیز تهیه شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 19 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode